Foreldreforberedende kurs.,

Vi skal på fødselsforberedende kurs på Ahus, 26. Oktober :-) Jordmor som insisterte nærmest, så turde ikke annet!

har prøvd å finne noe slikt her i nærheten, men ikke funnet, jordmor har og vært stile om det... føler meg ikke helt.... klar... for det med foreldrerollen, usikker på så mye på en måte!

har prøvd å finne noe slikt her i nærheten, men ikke funnet, jordmor har og vært stile om det... føler meg ikke helt.... klar... for det med foreldrerollen, usikker på så mye på en måte!

Det er Fødselsforberedende kurs på Tjølling familiesenter torsdag 26 . September
Det er via ammehjelpen, send en mld til 90838411 for å melde dere på :) Det koster 300 pr. Par :)

Etter mye frem og tilbake så har vi funnet ut at vi dropper det. Det finnes et på Bærum sykehus over to kvelder hvor den ene kvelden er for mor og den andre for mor og far. Jeg skal på den lokale helsestasjonen. En fødsel er uansett ikke noe man kan planlegge, så dette får vi ta som det kommer ;)

Etter mye frem og tilbake så har vi funnet ut at vi dropper det. Det finnes et på Bærum sykehus over to kvelder hvor den ene kvelden er for mor og den andre for mor og far. Jeg skal på den lokale helsestasjonen. En fødsel er uansett ikke noe man kan planlegge, så dette får vi ta som det kommer ;)
Vi fikk omvisning på fødeavdelinga når vi venta storebror, og det var utrolig greit å få med seg :) bare som ett tips, hvis det er tilbud om det der du hører til :)

Vi fikk omvisning på fødeavdelinga når vi venta storebror, og det var utrolig greit å få med seg :) bare som ett tips, hvis det er tilbud om det der du hører til :)
Det vet jeg vi har tilbud om og det gjør vi nok :) men fødselsforberedende kurs i gruppe hvor mannen kan bli skremt, det tør jeg ikke... Håper jo at kan være til god støtte under selve fødselen, men blir han skremt på forhånd så vet jeg ikke helt... ;)

Det tror jeg nok vi dropper denne gangen også. Vi hadde tenkt å gå sist, men siden siste trimester ble veldig hektisk med mange turer til føden droppa vi det. Når vi først hadde en rolig kveld hjemme ville vi benytte den til å ha det rolig. Samboeren min var veldig skremt før forrige fødsel så ville ikke at han skulle bli enda mer skremt. Det gikk heldigvis over all forventning og litt til når vi kom så langt. Denne gangen ser vi vel ikke behovet. Det er kort tid siden sist og er det noe vi lurer på tar jeg han bare med på en jordmor time.

Det tror jeg nok vi dropper denne gangen også.
Jeg lurer fortsatt på om vi skal gå eller ikke. Tror nesten at vi ikke får tid til det. Mannen min er ofte opptatt i helgene også. Men det gikk bra uten kurs? ;)

Vi får en kveld med jordmor og lege på gravidyoga-kurset jeg går på. Også tilbyr de kurs på fødeavdelingen min. Tror nok jeg kommer til å delta på begge deler. Siden jeg er en liten "planlegger" og liker å være så godt forberedt som mulig.
Også er det hyggelig med ting som mannen min også kan delta i.

Jeg lurer fortsatt på om vi skal gå eller ikke. Tror nesten at vi ikke får tid til det. Mannen min er ofte opptatt i helgene også. Men det gikk bra uten kurs? ;)

Det gikn helt fint ;) Om 2 uker er frøkna ett år :) og det vi har lurt på etter fødsel er ikke det samme som før fødsel... Samtidig som vi har hatt et godt samarbeid med helsestasjon. Her har jeg heller ikke hørt at folk har hatt det store utbytte av kveldene utover omvisning på føde/fødeloftet.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Det gikn helt fint ;) Om 2 uker er frøkna ett år :) og det vi har lurt på etter fødsel er ikke det samme som før fødsel... Samtidig som vi har hatt et godt samarbeid med helsestasjon. Her har jeg heller ikke hørt at folk har hatt det store utbytte av kveldene utover omvisning på føde/fødeloftet.
Ja, det har jeg hørt flere ganger. Tror jeg skal ringe å spørre når dem har kurs, men hvis det ikke passer, så er det bare slik. Babyen kommer jo ut uansett :)

Back
Topp