Foreldre penger

Nr 3 i april?

Glad i forumet
Er det noen her som vet hvordan det blir sommeren 2013 og 2014 i forhold til feriepenger? Jeg tenker ikke på det NAV utbetaler, men om de med fast arbeid der arbeidsgiver betaler ut "lønn" i permisjonstiden. Jeg hadde samtale med min arbeidsgiver i dag og spurt og fikk til svar at jeg opptjente med feriepenger i permisjonstiden...jippi sier jeg, men synes det er litt for godt til å være sant. 

Jeg tror også man opparbeider seg feriepenger og ferie om man er ansatt i fast stilling, men jeg er litt usikker. 

mulig jeg tar feil, men mener å huske at når søsteren min var i permisjon fikk hun ikke det ( jobber i butikk). Men jeg fikk med nr.1 (jobbet i kommunen)

Jeg får også feriepenger, får foreldrepenger utbetalt av arbeidsgiver. Men skal ha noen uker med ulønnet perm og får selvf ikke feriepenger for disse. 

Dersom arbeidsgiver betaler deg lønn under permisjonen har en samme rettigheter som om en skulle vært i arbeid i forhold til feriepenger. Dersom NAV betaler deg foreldrepenger under permisjonen vil en også få feriepenger utbetalt av NAV.

Back
Topp