Foreldre penger /stønad evt noe annet

Godt å høre at det kan gå greit :)
Guttungen er 18 mnd nå, og blir 2 år, 1 August.
Så hvis jentungen blir født i mai, så er han vel 20mnd? 21mnd? :) og syns allerede nå at guttungen er veldig sjalu eller han merker at det er noe som skjer. Hehe, prøver å fortelle til han at han skal få ei lita søster snart. Men tror ikke han skjønner det helt. Kjenner jeg blir litt lei meg om guttungen skulle plutselig ikke like meg lenger :laughing021
Han krever å bli bært hele tiden, og når jeg sier at det ikke passer å bli bært nå. Så smeller han hode i gulvet med vilje. Så kjenner det kan bli tungt i starten med ei lita ei. Men gleder meg til å få babyen ut av kroppen min. For tungt å være gravid og så ha en liten sta gutt som står på sitt. Guttungen spreller på stellebordet å lager en kamp ut av bleieskiften. Er heilt svett etter det med å holde føttene han og hele han på bordet da. Så tør jeg ikke tenke på når vesla kommer om hvordan han reagerer. :sign10 :-D
Min minstegutt blir 2år 23.august, og kjenner godt igjen beskrivelsen av kampene på stellebordet og lysten på å bæres.... Håper både min og din takler lillesøster i mai helt fint.....

Min minstegutt blir 2år 23.august, og kjenner godt igjen beskrivelsen av kampene på stellebordet og lysten på å bæres.... Håper både min og din takler lillesøster i mai helt fint.....

Tusen takk for det ❤ Det er godt å høre at jeg ikke er alene om dette. Kjenner ingen som har barn som er så tette i alder. Og dermed har jeg heller ikke fått noe godt svar, hehe.
Vi får krysse fingrene på det :-D hehe ❤❤

Om dere begge jobber, så kan mor søke engangsstønad eller foreldrepenger (om man har rett til dette. Vil tro du har rett på foreldrepenger siden du jobber)
Om man velger engangsstønad så er den på ca 84.000 (jeg fikk dette denne gangen siden jeg ikke hadde tjent noe opp til foreldrepenger.)

Jeg ville lest litt på https://familie.nav.no/om-foreldrepenger

Men mest lønnsomt er foreldrepenger. (Jeg hadde dette i 2018) man får jo lenger periode med utbetaling i mnd av nav da. Dette regner di ut dersom du velger foreldrepenger.

Men man får ikke begge deler xD men om du vil ha engangsstønad så vil ikke det gå utover pappa permisjonen.

Men man blir litt mer klokere på nav om man leser litt om det på den linken jeg sendte.

Håper du kommer i mål med dette ❤❤

Har lest masse på nav. Samtidig når jeg får høre dette av andre så syns jeg det var greit med flere meninger om det. Jeg vet hva jeg skal velge og sånt men var greit å høre litt om det var noe annet :) skjønner jo at man ikke får i pose og sekk.
Alikevel er det greit å høre hva andre har søkt på og planlegge litt utenfor boksen og :)

Tusen takk for det ❤ Det er godt å høre at jeg ikke er alene om dette. Kjenner ingen som har barn som er så tette i alder. Og dermed har jeg heller ikke fått noe godt svar, hehe.
Vi får krysse fingrene på det :-D hehe ❤❤
Jeg har to tette, så lang pause og så to tette igjen:)

Har lest masse på nav. Samtidig når jeg får høre dette av andre så syns jeg det var greit med flere meninger om det. Jeg vet hva jeg skal velge og sånt men var greit å høre litt om det var noe annet :) skjønner jo at man ikke får i pose og sekk.
Alikevel er det greit å høre hva andre har søkt på og planlegge litt utenfor boksen og :)

Sant :-) hehe, hadde jeg hatt rett på foreldrepenger så hadde jeg valgt dette. Men det ble engangsstønad for min del da. Hehe :-)

Back
Topp