Sant, man kan la far overta mors kvote dersom situasjonen er at ikke mor klarer dette alene. Prata med nav om dette også. Ettersom jeg er ungufør men har ikke noe problem med å ta vare på barna mine. Men tror jeg trenger hjelp etter første gang jeg ble mor var noe av det tyngste jeg har opplevd i hele mitt liv. Koselig osv var det. Men jeg fikk ikke tatt vare på meg selv på en måte. Jeg ga all min energi til babyen min og passa så godt på at jeg glemte mine egne behov som å spise. Jeg slappet godt av da far kom hjem fra jobb, men jeg ble deprimert over at jeg ikke hadde energi eller noe til overs når babyen sov. Hehe. Gikk inn i en bobble hvor jeg kun ga alt til lille gutt. Og jeg falt fort ned i kg. Fra 79kg til 56kg på kort tid. Så nav mannen sa at det ikke har noe med at di skal stemple mødre som trenger litt mer hjelp i starten som at ikke de kannta vare på barnet. Men det føles jo slik ut når det blir skrevet på den måten hos nav. xD
Men jeg sliter med bekkenet og bevegelsene i hverdagen gjør meg nesten litt trist. Hehe. Gjør så vondt i bevege sæ og tillegg ligge i senga at det er godt med ekstra hjelp av far i starten tror jeg. Og ikke slite seg ut med smerter av alt. Blir en utrivelig barsel med sånne smerter
Men tar det som det kommer.
Håper du får svar på det med støtte av nav. De er ikke lette å skjønne. De har så mange regler at man blir jo forvirra av alt av tekst