Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *Mama*
Det mente jeg også men mor sa det var noe som het foreldre fradrag.. [8|] Syntes den ser fin ut den ligningen min jeg. Ikke vits å klusse på den vel?[:D]
ORIGINAL: Gutta boys
ORIGINAL: Lille Rosin
Er ikke det bare om du har hatt barnepass da?[8|]
Jo stemmer det.
Man får ikke noe fradrag fordi man har fått barn.
Man får når man har barnepass.
ORIGINAL: ~fearless~
Ble ikke klokere av å lese der.. Følte at det der antydet at det gjaldt om man har barnet hjemme også..
Og blir jo på en måte en jobb det også, bare at man utfører den selv. Ihvertfall om man er hjemme utover permisjonen, da er man jo hjemme med barna i steden for å jobbe uten annen støtte enn kontantstøtta. Så da er jo jeg på en måte barnepasser??[8|]
ORIGINAL: *lilla gumman*
ORIGINAL: *Mama*
ORIGINAL: ~fearless~
Ble ikke klokere av å lese der.. Følte at det der antydet at det gjaldt om man har barnet hjemme også..
Og blir jo på en måte en jobb det også, bare at man utfører den selv. Ihvertfall om man er hjemme utover permisjonen, da er man jo hjemme med barna i steden for å jobbe uten annen støtte enn kontantstøtta. Så da er jo jeg på en måte barnepasser??[8|]
Mor sa hun har fått foreldre fradrag for meg i alle år. Hun sa nettopp at det stod jo på ligningen hennes da jeg var 16år, kan ikke akkurat si jeg gikk i barnehage da. Hun sa det var fradrag som man får som foreldre som skal dekke litt av de økonomiske behovene barna har. Også ble det nevnt på radioen igår, en som sa at hun hadde fått igjen på skatten men de hadde glemt å oppføre foreldre fradrag så da fikk hun enda mer. Hun skulle snart ut i jobb, hun hadde vvært i permisjon nå.. [8|]
Tror jeg skal ringe i morgen og høre jeg.. [8|]
Jeg tenker at hvis man som hjemmeværende mor har hatt bruk for barnepass dagtid/kveldstid grunnet et-eller-annet og kan dokumentere utgiftene vil disse utgiftene gå under foreldrefradraget. Det kan være barnepike/dag- eller kveldsmamma.. bare man kan vise til slike utgifter svart-på-hvit.
Husker før, noen år siden nå ja, kunne man føre et beløp på selvangivelsen, uten dokumentasjon, mener beløpet ikke kunne overstige 3-4000 kr, som fradrag på utgifter av barnepass.