Foreldre/besteforeldre

Håper mine foreldre bruker sine penger og opplever ting de ønsker i livet sitt mens de lever og ikke minst er friske og raske. Jeg synes de skal nyte livet. Arv er ikke så farlig for meg.

Barnevakt? Nei det skal de ikke føle de må være. Om de ønsker være sammen barna og kan om vi spør er det greit, men ikke noe tvang.

Min mor reiser på langhelgtur med sine barnebarn x 1 i året. Det er stor stas og noe ungene husker. Ja til aktiviteter besteforeldre og barn husker, nei til påtvunget samvær!
Høres fornuftig ut :-) her stiller besteforeldrene opp kjempemasse, fordi de vil. Spør etter å ha ungene, osv. Men hvis de vil reise når alle er pensjonister, så håper jeg de gjør det og koser seg. Skal ikke klage over at jeg står hjemme med mine unger, jeg har valgt å få, og lager middager etter jobb :-P

Vel jeg hadde høye forventninger, nå etter en del år har jeg ingen...

Forventer ikke arv, jeg jobber hardt og mye for mine egne penger og for å kunne leve godt selv.

Jeg har heller ikke utstrakt behov for barnevakt, men det som jeg hadde ønsket var at de hadde vært mer opptatt av å være sammen med barna og bli kjent med de.. Ikke bare turer, vinkvelder og whatewer
Det er det som sårer mest, men det vil slå tilbake når de blir enda gamlere og sitter der og lurer på hvorfor barnebarna ikke kommer på besøk..

Karma....

Jeg forventer at mine foreldre stiller opp og tilbringer tid med barna mine.

Forventer ingenting av svigers.

Vi forventer ikke arv, men håper vi slipper å arve gjeld. Mine foreldre blir 50 år i år, så arv er ikke i våre tanker.

Kan ikke si jeg forventer noe, men håper jo de kommer til å ønske å tilbringe tid med barnebarna.
Forventer absolutt ikke at de skal spare pengene sine for at vi skal arve ihvertfall, de må da få ha et liv de og. Og arven etter mamma har jeg allerede fått, dessverre, og brukt på hus...

Jeg ønsker at de skal kose seg og bruke penger på reiser og opplevelser. Det gjør dem også, mye samme med familien. De passer barna mye og ønsker å være mye sammen med oss.

Trenger ikke forvente noe for her vet jeg at de ønsker å stille opp for barnebarnet så mye som mulig. Vi er ikke så stor familie i Oslo da så mange bor 100 mil unna, så alle nye familiemedlemmer omfavnes og behandles hellig :P
Når det kommer til arv så forventer jeg ingenting, men vet at de ønsker å gi mest mulig til meg og broren min når de går bort (om 1000 år :P) de lever fortsatt livet og reiser masse, flinke til å spare :)

Nei!
Mamma og pappa er sånne som liker å være aktive og oppleve ting. Svigers sitter i sofaen hjemme. Jeg vet helt klart hvilket liv jeg selv ville valgt når ungene ikke bor hjemme lenger ;) Allikevel er mamma den som stiller opp mest. Så det ene trenger ikke utelukke det andre. Deres penger er deres og de kan selvfølgelig gjøre hva de vil med de.

Arv tror jeg jeg kan se langt etter :P

Kun mamma av besteforeldrene som bor i samme by som oss.... Har stilt masse opp for mine søsken så håper ho ikke er lei nå :P

Nei, jeg forventer overhodet ikke arv fra mine foreldre den dagen de dør (hvilket jeg håper jeg fryktelig lenge til) og jeg forventer absolutt ikke barnevakt. Har ikke hatt så mye hjelp egentlig gjennom disse åtte årene, så jeg er supertakknemlig de gangene de tilbyr seg. De elsker å være sammen med gutten min, men spesielt pappa og hans kone er meget travle og har mye på tapetet stort sett bestandig. Det fører selvsagt til at det blir begrenset med tid til å være sammen med barnebarnet, særlig ettersom de også har (snart) tre andre yngre barnebarn. Jeg er 100 % alene om omsorgen for gutten min, men det er dette jeg er vant med og derfor er avlastning en sjelden gang gull verdt. Besteforeldre og gutten min storkoser seg sammen! :Heartred

Vi bor langt unna både mine og min manns foreldre, så vi har dessverre lite hjelp i hverdagen. Mine svigerforeldre er nok mer opptatt av (og har mer tid) til barnebarna sine enn mine har. Min mor og stefar reiser mye og har tidkrevende hobbyer. Min far har fått barn med sin nye kone, så han er opptatt med dem i og med at de fortsatt bor hjemme. Hadde han hatt mer tid tror jeg han hadde stilt opp mer enn de andre. Vi har veldig mange venner som får MYE hjelp av besteforeldre og når jeg ser hvordan de har det, er det et savn at våre er så langt unna. Samtidig føles det godt å stå på egne bein uten å være avhengig av andre.

Når det kommer til arv vet jeg at mine foreldre sitter godt i det og at de er opptatt av at vi skal sitte igjen med litt etter dem. Disse pengene er virkelig en bonus og jeg håper det er lenge til jeg arver noe.

Førvæntar ingeting ifra de .
De bor så langt vekk Att barnevAkt e de aldrig

Nei avsolutt ikke! Jeg vet mine foreldre stiller opp med engang jeg trenger den, 'en jeg liker ikke å spørre. De må få lov til å byte livene sine de å :D å jeg unner dem alt godt :D lange fine reiser :D spare kan jeg gjøre selv!

Nei jeg forventer ingenting :) Men svigermor har veldig lyst til å passe babyen når den kommer, men er ingen her som skal føle seg tvunget til noe :)

Jeg forventer at de skal ønske å tilbringe tid sammen med barnebarna, men ikke nødvendigvis sitte barnevakt.

Når det gjelder penger så vet jeg at mine foreldre sparer til oss barna. Ikke nødvendigvis penger, men vi arver en hytte hver blant annet. Av foreldrene til mannen forventer jeg ikke å arve noe.

Jeg forventer ikke at mine foreldre skal kaste alt de har i hendene og komme løpende om vi skulle trenge barnevakt når mini kommer. De bor dessuten 2-5 timer unna, så det ville blitt vannskelig. Svigermor har sagt hun mere enn gjerne vil sitte barnevakt.
Med penger og sånt, så forventer jeg overhode ikke at de skal sette av noe til oss. Spare kan vi fint gjøre selv:D

Mine foreldre fikk barn veldig unge og jeg unner dem virkelig ferieturer, utflukter og egentid!
De er flinke å pleie hverandre og jeg vil mye heller at de skal bruke SINE penger på opplevelser og bedre sin livskvalitet enn å spare fordi jeg skal arve noe etterpå!

Nå har jeg ikke fått min første ennå, men min søster har barn. Mine foreldre ønsker heldigvis å tilbringe tid med barnebarna sine noe som jeg bare synes er en bonus, men absolutt ikke noe som forventes eller er en selvfølge- hverken av meg eller min søster.

Back
Topp