Foreldre/besteforeldre

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Forventer at de hjelper til når det trengs, men ikke at de sitter barnevakt ofte. På samme måte som vi stiller opp for dem når det trengs.
Vi forventer ikke at de sparer til oss, men forventer feks at de ikke belåner familiehytta så høyt at den MÅ selges.

Jeg forventer det ikke nei:) men håper jo de kan hjelpe til innimellom når vi trenger det.

Jeg forventer ikke arv.

Begge foreldrepara våre bor over 50 mil unna, så vi er ikke vant til å ha barnevakt/hjelp så veldig mye.

Men hadde vi bodd nærmere så vet jeg at de hadde villet ha barna litt så jeg slipper å forvente noe. I sommer tok de henne med på ferie i en uke hver.

Jeg var ikke helt klar for d, men begge settene har ventet lenge på d. Og de har allerede hintet frempå at storesøster kan ta fly alene til de :p

Forventer jo at de stiller opp, ikke nødvendigvis som barnevakter men at de ønsker å tilbringe tid sammen med barnebarna :-) arv er det ikke så nøye med, det er deres penger, men håper jo vi ikke arver masse gjeld ;-)

Nei.
Forventer ingenting overhodet.

Men jeg vet at hans foreldre stiller opp, og mine også innimellom.

Ang arv forventer jeg absolutt ingenting. Nå som de begynner å nærme seg pensjonistalder håper jeg at de koser seg og ikke tenker på å spare noe til oss. Synes de fortjener det etter et liv hvor de har tatt seg av oss, jobbet og slitt. De skal nyte pensjonisttilværelsen og ikke tenke på oss. Vi skal klare oss selv nå som vi er voksne.
Å gjøre oss selvstendige og i stand til å ta vare på oss selv, er den største gaven og den beste arven vi kunne fått!

Forventer absolutt ingenting!
Men de er kjempe flinke til å stille opp med barnebarna. Når det gjelder penger vil jeg nye heller at de koser seg med de enn å spare til oss. Jeg har da ikke noe krav på de, syns jeg.

Forventer absolutt ingenting!
Men de er kjempe flinke til å stille opp med barnebarna. Når det gjelder penger vil jeg nye heller at de koser seg med de enn å spare til oss. Jeg har da ikke noe krav på de, syns jeg.
Samme tenker jeg :-)

Forventer ikke barnepass, men forventer at de blir kjent med barna. Dessverre driter tydeligvis svigerfar i barna sine og barnebarnet sitt..

Mamma hjelper oss mye, om vi begge har senvakt stiller mamma mer enn gjerne opp for å hente ungen i bhg :) får sjeldent nei når vi spør om noe :)

Svigemor stiller også opp :)

Forventer ingenting, men mine foreldre stiller alltid opp, både som barnevakt og økonomisk om vi trenger litt ekstra en mnd. Mine svigerforeldre forventer jeg absolutt ingenting fra, og bra er det for da hadde jeg blitt fryktelig skuffa :p
Ønsker at foreldrene mine bruker pengene sine nå, og ikke tenker på oss. Heldigvis kan de ta seg en tur når de vil, og nyte pensjonistlivet :) De har arbeidet for å tjene til livets opphold, så det kan vi gjøre også :)

Det eneste jeg forventer er at de koser seg mens de entrer pensjonistalderen og resten av livet sitt!
De skal bruke sine penger som de vil og sin tid som de vil:)
Jeg er heldig som har foreldre som forguder barnebarna og setter pris på all tiden de har med de:)

Håper mine foreldre bruker sine penger og opplever ting de ønsker i livet sitt mens de lever og ikke minst er friske og raske. Jeg synes de skal nyte livet. Arv er ikke så farlig for meg.

Barnevakt? Nei det skal de ikke føle de må være. Om de ønsker være sammen barna og kan om vi spør er det greit, men ikke noe tvang.

Min mor reiser på langhelgtur med sine barnebarn x 1 i året. Det er stor stas og noe ungene husker. Ja til aktiviteter besteforeldre og barn husker, nei til påtvunget samvær!

Forventer ingen ting, men håper jo alltid at de har mulighet og vilje til å hjelpe. De har tross alt egne liv og jobber å ta seg av. Regner heller ikke med at de sparer noe til oss

Jeg forventer ikke arv. Men jeg forventet at besteforeldre tar del i barnebarnas liv! Er ikke det samme som at de skal være barnevakt, men skape minner og opplevelser med barna!

Forventer ikke arv, men bare at de tar del i barnets og vårt liv. Vi stiller mye opp for de så :) Vi bor 3 timer unna begges familie, så barnevakt er jo heller uaktuelt her. Men forventer rett og slett en grad av engasjement for å involvere seg i barnebarnets liv :)

Mora mi e både for syk og gammel til å passe på og bor langt unna så blir ikke aktuelt. Svigerforeldrene bor i nærheten men bynner å bli gamle så satser nu ikke på at de ska steppe inn hver gang. Og arv, vel får min døde nettopp og vet at d e ikke mye til deling derifra og blir ikke mye når mora mi går bort, så den tanken e borte. Man kan jo ikke kreve at noen andre ska spare at vi får d bedre. Hvis d kommer arv så e d bare pluss..

Forventer hvertfall ikke arv og at de skal spare pengene sine.
Håper selvfølgelig at de vil ta del i livet til barna mine og kanskje passe en gang i blant :)

Back
Topp