Forebygge strekkmerker?

Jeg prøvde å smøre litt, men har strekkmerker både på mage og lår.

I mine svangerskap har jeg brukt en krem fra apoteket...hvit pumpeflaske med orange pumpe. Husker ikke hva den heter.
Jeg har ikke ett eneste strekkmerke noen plass *bankibordet*. Kanskje det er tilfeldig, jeg vet ikke :)

Jeg brukte olje sist svangerskap, og hadde nesten ikke strekkmerker:) Har begynt å bruke olje igjen:) Om det hjelper for tiden vise:) Bruker i tillegg massasje apparat mot cellulitter:)

Tror ikke på disse kremene. Har så mange strekkmerker fra forrige svangerskap så gidder ikke å bruke masse penger på det nå.

Jordmor fortalte meg at det er underhuden som sprekker, og at det derfor vanskelig kan forebygges. Men det skader selvsagt ikke å smøre for å holde huden mer smidig:)

Ikke smurt med noe som helst før, fikk strekkmerker siste uka med begge. Tenker at smøring blir kun for å lindre kløete og tørr hud.

Ang nedentil smurte jeg meg ikke der heller og fikk ikke en eneste rift med noen av de to jeg har fra før.

Jeg har fått tips om å bruke boots din kokoshudkrem på boks. Det varierer selvsagt om det fungerer eller ikke, men syns det er deilig å smøre inn magen og følge med på forandringene :)
Men!! Haha ikke smør inn puppene hvis du planlegger litt elskov med mannen etterpå.... Smaker forferdelig fikk jeg høre.....:p

Har ikke brukt noe, og etter to svsngerskap og altfor høy vekt i det siste (veier 32kg mindre nå) har jeg ingen strekkmerker eller løs hud på magen :) gode gener tror jeg, mamma har fått 5 barn og har ikke strekkmerker.

Jeg hadde smurt meg med det begge de andre svangerskapene men fikk det uansett så orker ikke å prøve engang nå

Smurte forrige gang med noe heg ikke husker hva var. Fikk ingen merker, men tror ikke det car pga smøringen. Dropper det denne gangen, tror jeg.

Back
Topp