Forebygge strekkmerker?

SykkelPike

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hva tenker dere om å bruke masse penger på kremer og oljer for å forebygge strekkmerker? Har det noen hensikt?

Hva tenker dere om å bruke masse penger på kremer og oljer for å forebygge strekkmerker? Har det noen hensikt?
Mange sier at det virker, mange TROR nok at det virker..
Jeg smurte og smurte og smurte med en olje for å forebygge strekkmerker... well... magen min er tigerstripet ;-)

Jeg vil si det er avhengig av person til person.. har man anlegget for å få strekkmerker, så får man det nesten garantert under svangerskap :-P

Ja, jeg har nok ikke helt troa på kremer, men så er det litt skummelt å ikke gjøre det også - sånn i tilfelle:p Hm..

Vet ikke helt om jeg tror på at det virker.
1. svangerskap smurte jeg, men fikk strekkmerker.
2. svangerskap smurte jeg ikke, men fikk ikke strekkmerker.

Smurte magen min nesten hver eneste dag med en fet krem forrige svangerskap. Fikk ingen strekkmerker. Prøver denne gangen også. ;D

Er en liten tiger alt, så tar i mot flere striper ;-)

Strekkmerker er såvidt jeg har forstått hormonelt, og dermed ikke noe man kan unngå med krem :) de som sier det funker har nok uansett ikke anlegg for strekkmerker, og hadde nok ikke fått det uansett bruk av krem eller ikke ;)

Smurte i første svangerskap, er tigerstripet ;) Men kommer til å smøre denne gangen også, men mest fordi huden ofte blir litt tørr og det klør når det strekker seg :)

De kommer uansett, men hvis du vil kan du smøre med Bio Oil fra Vita. Jeg fikk ingen strekkmerker, kun over navlen da jeg hadde en piercing som jeg tok ut for sent og ergo ble huden strekt for mye. Jeg har to tidligere barn. Smørte med Bio Oil to ganger daglig og drakk 2 liter vann hver dag. Er det meningen at du skal få strekkmerker, så kommer de, men jeg har trua på at det hjelper litt :)

Jeg har ikke trua på kremer.
Jeg smurte meg ikke en eneste gang i forrige svangerskap og fikk ikke antydning til strekkmerker. Tror at enten så får du det, eller ikke, lite å gjøre med.

Jeg brukte mange tusen kroner, og ble allikevel omtrent så ille som det kan være mulig å bli. Jeg skulle heller spart de pengene...

Jeg har troa:)
Men ikke ene og alene på grunn av oljene.

Det er viktig å smøre fra innsiden også, i form av tran og masse masse væske.

Jeg brukte oljen fra weleda på magen for å forebygge strekkmerker, samt fødselsforberedende olje til underlivet for å forebygge revning.

Jeg fikk ikke et eneste strekkmerke, og ingen "skader" i underlivet.
Om det er takket være kosthold og oljer - aner jeg ikke, men kommer til å gjøre det samme denne ga gangen. Tør ikke å la være....

Strekkmerker er jo i stor grad hormonellt, men jeg velger å gi det en sjangse.

Brukte masse penger på olje og kremer , fikk ingen strekkmerker.
om det er grunnet krem og olje vet jeg ikke med tar ikke sjansen på å ikke smøre meg denne gand :p

Forrige graviditet smurte jeg med body lotion når jeg hadde dusjet. Fikk ingen strekkmerker på magen :) men en del på rompa og lårene. Tenker å gjøre det samme nå, men kjøper ingen rådyre kremer og oljer.

Jeg tenker at det er ikke noe jeg kommer til å gjøre:)

Back
Topp