Forebygge strekkmerker

des15barn

Første møte med forumet
Jammen testet vi ikke positivt på torsdag. Er altså 4 uker og 3 dager på vei nå.

Har allerede begynt å tenke på å begynne å smøre med oljer/kremer for å holde huden på pupper, mage og lår fresh.Vet det ligger mye i gener angående strekkmerker, men jeg kan ikke si annet enn at jeg håper på både gode gener og at å smøre ihvertfall gjør at jeg føler jeg forebygger ;-)

Etter både mor og søsken har vært gjennom dette er jeg nesten skråsikker på at puppene vil vokse ganske raskt nå fremover, og vil begynne forebyggingen straks. Har hatt ømme pupper siden etter eggløsning, og det bare fortsetter ser det ut for.

Noen som har letet seg frem til noen tips til kremer/oljer som er gode? Når tenker dere å begynne med å smøre?
Jeg har lest litt om både Weleda svangerskapsolje, rub stretch mark oil / butter av merket Mama mio, og ole hendriksen lavendel olje..

Jammen testet vi ikke positivt på torsdag. Er altså 4 uker og 3 dager på vei nå.

Har allerede begynt å tenke på å begynne å smøre med oljer/kremer for å holde huden på pupper, mage og lår fresh.Vet det ligger mye i gener angående strekkmerker, men jeg kan ikke si annet enn at jeg håper på både gode gener og at å smøre ihvertfall gjør at jeg føler jeg forebygger ;-)

Etter både mor og søsken har vært gjennom dette er jeg nesten skråsikker på at puppene vil vokse ganske raskt nå fremover, og vil begynne forebyggingen straks. Har hatt ømme pupper siden etter eggløsning, og det bare fortsetter ser det ut for.

Noen som har letet seg frem til noen tips til kremer/oljer som er gode? Når tenker dere å begynne med å smøre?
Jeg har lest litt om både Weleda svangerskapsolje, rub stretch mark oil / butter av merket Mama mio, og ole hendriksen lavendel olje..
Gratulerer med positiv test! Jeg har ikke noe tro på kremer eller oljer mot strekkmerker, fordi strekkmerker kommer fra det innerste hudlaget (har jeg lest), og dit når ikke kremer uansett. Men, har lest veldig mange som smører uansett fordi det er godt, og fordi det forebygger kløe som visstnok kommer for fullt etter hvert som magen vokser ☺️

Hvis du skrubber huden og så smører med fuktighetskrem så trekker kremmen lengre ned i huden:-) (jeg har et kroppsett som jeg pleier å bruke, håper det holder nå som jeg er gravid :-))

Smørte meg med kakao butter fra Body shop sist. Fikk kun et par strekkmerker de dagene jeg var på sykehuset.. Til tross for at min mor har masse strekkmerker.

Forrige svangerskap da jeg mistet i uke 11 fikk jeg mange fler. Var da mye dårligere til å smøre. Nå smører jeg som en Gud igjen!:p

Men får jeg strekkemerker er ikke det verdens undergang, men som trådstarter skriver. Er jo verdt et forsøk å slippe unna :)

Jeg har lest at de som er i god form, altså går turer og trimmer moderat, får færre strekkmerker. Men aner ikke om dette er riktig.. Tror jeg fortsetter med å skrubbe og smøre som før - men skal lete opp en krem uten parabener tenkte jeg.

Gratulerer med positiv test. :)
Jeg har ikke tro på at smøring med diverse kremer hjelper mot strekkmerker. Det eneste rådet er å unngå unødvendig stor vektoppgang. Etter to svangerskap har jeg kun noen få merker på puppene og innsiden av lårene. :)

Min mage "revnet " over natten forrige svangerskap. Masse strekkmerker opp til navlen. Magen hadde ikke engang begynt å vokse , var vell rundt 15 uker . Så oljer hjelp dessverre lite på meg :/

Jeg spurt apoteket, de har anbefalt jordnötsolje. Det har jeg kjøp og smører jeg hver dag. Vi får håpe at det blir lite strekkemerker.

Back
Topp