Forebygge strekkmerker!

Inkamor

Betatt av forumet
Tenkte bare å tipse om denne stiften fra body shop, som skal være veeeldig bra til å forebygge strekkmerker:)
Har hørt at det allerede nå er lurt å begynne å smøre mage/sidene med fuktighetsgivende krem, for de som ønsker mindre strekkmerker.
Vet at dette også er hormonelt/genetisk, men er sikker på at det også kommer av at man "sprenger" huden raskt under et svangerskap..
Har flere veninner som har brukt denne, å har vært veldig fornøyd!

ImageUploadedByBV Forum1412724523.950085.jpg

Eller er det noen som har andre anbefalinger mot strekkmerker, legg det gjerne i denne tråden:)

Takk!! Det skal prøves:)
Jeg brukte denne nesten hele tiden med mine tre. Har minimalt med strekkmerker.
Super god krem!
image.jpg

Må også nevne at man gjerne må begynne tidlig! Fra nå av altså! Smøre seg morgen og kveld. Og dere vil nok se supre resultater;)

Den cocoa butter'nå har jeg prøvd før og vet at jeg ikke tåler. Men den grønne er ny for meg? Er den full av parfyme? Og med full mener jeg : lukter det noe i d hele tatt? I så fall kan jeg sannsynligvis ikke bruke den :/ så her går det kun i vanlig Lotion helt uten noe kjøpt på apotek. D viktigste er vel å holde huden myk. Har også en bindevevsykdom så er svært disponibel for å få strekkmerker... Så er innstilt på å få flere :p

Den cocoa butter'nå har jeg prøvd før og vet at jeg ikke tåler. Men den grønne er ny for meg? Er den full av parfyme? Og med full mener jeg : lukter det noe i d hele tatt? I så fall kan jeg sannsynligvis ikke bruke den :/ så her går det kun i vanlig Lotion helt uten noe kjøpt på apotek. D viktigste er vel å holde huden myk. Har også en bindevevsykdom så er svært disponibel for å få strekkmerker... Så er innstilt på å få flere :p

Hva med rein kokosolje? Jeg har kjøpt det på helsekosten, og bruker på kroppen (ikke fjeset). Den er fantastisk, og helt naturlig! :-)

Jeg satser på å bruke vanlig fuktighetskrem :-) og prøve å unngå rask vektoppgang :-P fikk de verste strekkmerkene da vannet plutselig kom i uke 38 sist :-P makan så unødvendig ;-)

Drikk masse vann, unngå rask vektøkning, hold huden fuktig og be om gode gener!! ;)

Lukter ingenting den:) kjøpte den på apoteket i utlandet, men tror den kan bestilles via nett også?

Drikk masse vann, og få i dere nok omega 3!!! Smøring utenpå er selvfølgelig også viktig. Men heg har trua på at det bør forebygger like mye innvendig som utvendig. ;)

Strekkmerkene kommer i underhuden, så er nok lite vi kan gjøre fra eller til. Jeg har aldri smurt noe annet enn vanlig fuktighetskrem hvis jeg har vært tørr. Har tre svangerskap uten noe særlig strekkmerker.

Strekkmerkene kommer i underhuden, så er nok lite vi kan gjøre fra eller til. Jeg har aldri smurt noe annet enn vanlig fuktighetskrem hvis jeg har vært tørr. Har tre svangerskap uten noe særlig strekkmerker.

Stemmer.
Strekkmerkene kommer uansett om man smører eller ikke.
Men, det kan forebygge så huden ikke klør sånn når den strekker seg :)

Jeg smurte aldri og følte meg kjempe heldig som ikke hadde fått noen strekkmerker da jeg gikk ut i permisjon. Hvem fikk hele verdenskartet en uke senere..... joda :P

Jeg fikk strekkmerker med nr 1, men ikke med nr 2. Spennende å se denne gangen!

Jeg har strekkmerker fra før av, så her er toget gått fra før av for min del. :-P

Jeg er hudpleier og sykepleier så anbefaler alltid en god krem som går i dybden. Gjerne en dusjkrem eller olje .

Jeg bruker Elisabeth Arden 8hr på krokke.. Den holder gjennom en hel natt, også gjennom en arbeidsdag, så slipper unna med 2 smørerunder:) 1 om jeg ikke dusjer:p

Weleda strekkmerke krem, kjøpes på barnas hus blant annet. Brukte den sist svangerskap, 0 strekkmerker da :-)

Jeg smørte med vanlig fuktighetskrem. Fikk ingen strekkmerker. Om det var smøringen som gjorde det, det vet jeg ikke. Men det skader jo ikke å smøre.. :)

Back
Topp