Forebygge strekkmerker?

Februar10 April12 skrev:

Unnimamma91 skrev:

Februar10 April12 skrev:
Trodde jeg skulle slippe strekkmerker forrige gang jeg var gravid, pga min mor har ikke fått ett eneste strekkmerke i de 2 svangerskapene sine. Jeg smørte magen med kakao body butter, og de siste 4 ukene før termin, så kom de likevel :p

Det kan hende du har arvet huden fra faren din :) Mamma fikk ikke strekkmerker i sine svangerskap, men pappa er overvektig, og han har en del!

Nei, har nok ikke det. Min far er ganske høy og slank. Tingen jeg ville frem til er at alle er forskjellige, uansett om mor har hatt strekkmerker eller ikke :)

Oki (ikke at høy og slank har noe med huden og strekkmerker å gjøre), men uansett så er det genetisk, så det ligger sikkert i genene dine ;)

"Strekkmerkene sier til folk hvis de ser de, at jeg er mamma ;)"

Et fint poeng

Jeg smører med inn med babyolje på bløt hud etter dusjen og så tørker jeg meg. Har gjordt dette i mange år og har ikke fått strekkmerker på magen av mine to tidligerer svangerskap men jeg har fått strekkmerker på lårene begge gangene da så er spent på hvordan det blir denne gangen!!

evigtrua<3spire: Takk for kjempe fint svar :-)
Jeg tenker også at jeg vil heller ha 1000 strekkmerker og være mamma fremfor å være strekkmerkefri og ikke bli mamma. Mamma har masse strekkmerker (kan godt hende at ho har så mye at ho kunne fått operasjon for det), men sier at ho er stolt av hvert eneste strekkmerke ho også.

Har ikke kjøpt noen dyre kremer eller oljer. Var tilbud på dr.greve pharma kremen når jeg kjøpte den og mandelolja kostet ikke all verdens. Kommer til å prøve å smøre meg, men får jeg strekkmerker så skal jeg klare å leve med det :-)

Jeg kaller de ikke for strekkmerker, men æresmerker! Sønnen min er verdt hvert eneste merke på magen. 

Back
Topp