Forebygge strekkmerker?

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Er det noen som har barn fra før som mener de fant en god krem eller olje for å forebygge strekkmerker? Jeg føler meg ganske sikker på å få masse strekkmerker pga mi mor fikk det og jeg allerede har litt strekkmerker til tross for at jeg er tynn, men vil prøve å forebygge så godt det lar seg gjøre (om det i det hele går ann og forebygge strekkmerker).
Har kjøpt mandelolje som jeg smører på magen om kvelden og dr.greve pharma strekkmerkekrem som jeg smører på magen om morgenen.

Har ikke barn fra før da, men jeg har fått tips om den kakao body butter fra Bodyshop av andre :)

DK82 skrev:
Har ikke barn fra før da, men jeg har fått tips om den kakao body butter fra Bodyshop av andre :)

den brukte æ sist, å hadde ikkje ET strekkmerke.... før dagen ho bei født... da fikk æ 1000.... men trur ikkje man kan fårebygge, men d skade ikkje å smørre...

Jeg brukte Body Butter og mange andre kremer, men hjalp svært lite du...Fikk langt flere strekkmerkerker enn jeg fyktet:/

Det går ikke å forebygge strekkmerker, enten får man det eller ikke. Dyre kremer eller ei. Det kommer ann på tøyeligheten i underhuden osv. Bruk pengene deres på noe bedre 

vel, body butteren er ikke så sykt dyr da, og gir mye fuktighet. Jeg bruker den på tørre legger om vinteren fra før av. Hamstrer når jeg er i utlandet :)

DK82 skrev:
vel, body butteren er ikke så sykt dyr da, og gir mye fuktighet. Jeg bruker den på tørre legger om vinteren fra før av. Hamstrer når jeg er i utlandet :)

neida, men tenker mer på sånne dyre apotekkremer osv som mange prøver seg på. Bodylotion/body bytter er jo noe mnage bruker fra før av uansett 

3xS skrev:
Det går ikke å forebygge strekkmerker, enten får man det eller ikke. Dyre kremer eller ei. Det kommer ann på tøyeligheten i underhuden osv. Bruk pengene deres på noe bedre 

Enig :)

Lucas09 skrev:

3xS skrev:

Ja, sant, 3xS og Unnimamma91, men jeg klarer bare ikke å la være å smøre! :P Det er koselig å smøre magen myk og god, og sniffe litt etterpå :P Hehe..

Og du, Juice, noe vi spiser og drikker kan påvirke huden :)

Det tror jeg nok dessverre er genetisk og hormonelt.
Man kan smøre seg blå - men er man disponert for å få strekkmerker kommer de like herlig.

Påskeharen skrev:

Lucas09 skrev:

3xS skrev:

Ja, sant, 3xS og Unnimamma91, men jeg klarer bare ikke å la være å smøre! :P Det er koselig å smøre magen myk og god, og sniffe litt etterpå :P Hehe..

Og du, Juice, noe vi spiser og drikker kan påvirke huden :)

Ja, jeg smører jeg også :) Sist gang så klødde magen noe utrolig når den strakk seg, så jeg smurte flere ganger om dagen med aloe vera :)

Jeg vet at strekkmerker er genetisk, men har et lite håp om at det lar seg forebygge til en viss grad. Skader ikke å prøve tenker jeg.

Jeg ønsker å bruke kremer uten parabener og veldig mange body butter har parabener i seg. Det er derfor jeg til nå har brukt mandelolje og kremen fra dr.greve pharma. Kan gå å sjekke ut det bodybutteret som ble anbefalt for å se om det er parabenfritt :-)

Noen som har tips om mat og drikke som kan være gunstig for elastiteten i huden? Spiser omega-3 kapsler (1-2 gram om dagen). Det skal være bra for huden min, samtidig som det er bra for utvikling av hjernen til fosteret.

brukte utrolige mye penger forrige gang for og forhindre SKREKKMERKENE, men har allikevel heile verdenskartet på magen:(  skrekkmerker er arr som ligger på innsiden av huden, heldigvis ble de myyye lysere etter fødselen, og håper jeg er ferdigstrekt nå, slik jeg slipper og få australia innlagt på kartet på magen med!

Dyre apotekkremer inneholder fortsatt parabener! Ville jeg ikke brukt.

Kremene til the body shop inneholder mineralolje, som fungerer som en barriere mot de ekte fettstoffene i kremen. så egentlig ødelegger den litt for seg selv. Huden føles jo veldig myk og fuktet pga mineraloljen, som egentlig er et6 avfallsprodukt som blir tilført i nesten alle billigkremer.

Skulle jeg først satset på en krem hadde jeg kjøpt noe fra Decleor eller Matis! En ren olje er også bedre enn en krem, og enn noe mer klissete... 

Bare å smøre, men tror egentlig ikke har noe virkning....... Viss noe skulle ha virket så er det vel kanskje å gjøre huden elastisk fra undersiden, vann og sunne oljer og fett. Men tror desverre her at det er mest gener og hudtype som spiller inn

Trodde jeg skulle slippe strekkmerker forrige gang jeg var gravid, pga min mor har ikke fått ett eneste strekkmerke i de 2 svangerskapene sine. Jeg smørte magen med kakao body butter, og de siste 4 ukene før termin, så kom de likevel :p

Februar10 April12 skrev:
Trodde jeg skulle slippe strekkmerker forrige gang jeg var gravid, pga min mor har ikke fått ett eneste strekkmerke i de 2 svangerskapene sine. Jeg smørte magen med kakao body butter, og de siste 4 ukene før termin, så kom de likevel :p

Det kan hende du har arvet huden fra faren din :) Mamma fikk ikke strekkmerker i sine svangerskap, men pappa er overvektig, og han har en del!

Strekkmerker kommer jo fra underhuden, ikke overhuden, og kremene går ikke så dypt. I tilegg er det også hormonelt. Jeg smører magen og resten av kroppen med en krem som gjør huden mer smidig, men igjen, den går ikke dypt nok til å stoppe de.. Kanskje om en bruker serum som hjelper kremer å gå dypere, men hjelp for en pris!

Men, jeg har en vennine som brukte olje, og huden hennes sprakk tilslutt. Strekkmerket over alt! Kan hende det hadde blitt sånn uasnett men.. Jeg innbiller meg at olje bare smører helt på overflaten, så jeg bruker heller krem..  

Om det blir riktig ille kan en ta de bort med laser når en er ferdig med å få barn. Moren til en venninde av meg har gjort det når hun var ferdig, og hun er helt glatt og fin!

Unnimamma91 skrev:

Februar10 April12 skrev:

Det kan hende du har arvet huden fra faren din :) Mamma fikk ikke strekkmerker i sine svangerskap, men pappa er overvektig, og han har en del!

Nei, har nok ikke det. Min far er ganske høy og slank. Tingen jeg ville frem til er at alle er forskjellige, uansett om mor har hatt strekkmerker eller ikke :)

Back
Topp