Fordomsfulle lille meg :/

Sterkt gjort av deg, tenker det ikke var en lett avgjørelse å ta. Tommel opp for deg som tenkte på barnet før deg selv:)

Takk, det var ingen over natten beslutning, og det er enda dager hvor jeg synes det er mer vanskelig enn andre.
Men for oss handlet det om å gi våre felles barn noe vi ikke kunne gitt dem der vi bodde, mens min eldste sønn hadde andre behov igjen. Mange lange samtaler både med mann og eks og det fordrer selvfølgelig et godt samarbeid med eldstes far. :-)

Fikk i dag høre at det var blitt slutt mellom en tidligere kammerat av meg og hans samboer, og han hadde eneomsorg for barna.
Det første jeg tenkte var "hva er det som er galt med henne?"
Dersom en kvinne får eneansvar tenker jeg aldri slik.

Jeg liker ikke å ta meg selv i fordommer, men dessverre har jeg det også :(
Ikke alle einer seg som aleneforeldre.

Jeg ble oppdratt av min far og mine brødre fra jeg var 3 år gammel.

Jeg har en kamerat som tok over ansvaret for sin datter. Da moren var uegnet for å ta vare på henne.

Men jeg skjønner deg. Bestemor skjønte aldri hvorfor hennes datter ga fra seg barna til pappa.

Så det ligger igjen fra gammelt av vil jeg tro:)

Når man er mor selv er det vanskeligere å forstå hvordan en mor kan ta det valget . Men én må som regel ende opp med barna tilslutt

Jeg hadde nok tenkt det samme som deg jeg å, da de fleste jeg kjenner er det mor som har hovedomsorgen.

Tror nok jeg også ville tenkt slik. Det går vel litt på at jeg aldri kunne tenkt meg å gitt fra meg hovedomsorgen, bare tanken på det det å skulle hatt delt omsorg gjør at jeg blir trist, jeg vil ikke gå glipp av så mye tid med barnet mitt. Generelt er det jo mødrene som oftest har barna, og slik har det jo vært av mange årsaker, bestandig. Så at noen mor ville gi fra seg det, blir vanskelig for meg å skjønne. Men klart, det kan jo være mange årsaker til at far har hovedomsorg også.

Jeg hadde nok også tenkt sånn. Rett og slett fordi jeg ikke hadde forstått det. Jeg savner ungene etter en dag på jobb liksom...
Min mann hadde klart rollen som alenepappa supert, så det hadde ikke stått på det.

Back
Topp