Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har mange av de samme fordommene som mange andre har her. Så har jeg enn til og det er at de fleste nordlendinger er sure og grinete.søteste skrev:
Ingn har motbevvist meg enda. Jeg håper det skjer snart
Har fått enn ny nabo nå, de er nordlendinger og de hilser ikke enngang.
NurseRozetta skrev:
At alle som stemmer FRP er trygda, dumme, tobakksrøykende rasister.Tøsa skrev:
At alle som er over gjennomsnittet opptatt av utseendet er selvopptatte.
At alle som bruker 5000 kr på en jakke og lignende er selvopptatte.
At alle som MÅ ha sminke på hver dag er redde for at alle skal se at de egentlig ikke er så pene som de tror.
At alle som er yngre enn meg er bortskjemte og tror at penger vokser på trær, fordi de ikke har opplevd hvordan det er å vokse opp på 80-tallet da penger faktisk ikke vokste på trær.
At alle som har det fint, og som gjør de rette tingene er alt for opptatt av fasaden.
Hvordan da? Jeg har det fint og har gjort ting i riktig rekkefølge. Grunnen til det er at jeg mener det gjør livet mye enklere, og det har fungert for meg. Vil ikke akkurat si jeg er opptatt av fasaden.
Alle tjukke folk som klager på vekta, men som ikke gidder å trene, er sløve og uansvarlige.Kleo79 skrev:
Alle som shopper i Bogstadveien er noen snobber.
Alle kvinnelige håndball- og fotballspillere er lesbiske.
Alle jøder er rasister.
Alle hjelpepleiere over 50 år vet alltid best fordi de har jobbet så lenge og derfor har blitt superintelligente.
Og ja, dette er mine fordommer. Det betyr ikke at de ikke blir motbevist av og til, eller at jeg baserer mine handlinger på de. Bare sånn at det er sagt.
Miss Fat skrev:
Alle tjukke folk som klager på vekta, men som ikke gidder å trene, er sløve og uansvarlige.Kleo79 skrev:
Alle jøder er rasister.
Alle hjelpepleiere over 50 år vet alltid best fordi de har jobbet så lenge og derfor har blitt superintelligente.
Og ja, dette er mine fordommer. Det betyr ikke at de ikke blir motbevist av og til, eller at jeg baserer mine handlinger på de. Bare sånn at det er sagt.
Ehm, javel tenker jeg da.
Selv spilt håndball i ti år, og kjenner ingen lesbiske. Bare fordi Gro Hammerseng kjører på andre siden er jo ikke det alle. I topphåndball i Norge er det vel bare 2....
Miss Fat skrev:
Alle jøder er rasister.
Ehm, javel tenker jeg da.
Selv spilt håndball i ti år, og kjenner ingen lesbiske. Bare fordi Gro Hammerseng kjører på andre siden er jo ikke det alle. I topphåndball i Norge er det vel bare 2....
Ripley skrev:
Tror ikke jeg er så veldig fordomsfull, men det kan jo hende at jeg noen ganger generaliserer litt mye. Selv om jeg vet at verden er langt mer nyansert enn dette, er det fort gjort å tro at:Sonja Borge skrev:
- alle bærumsungdommer er bortskjemte
- alle frisører er for opptatte av utseendet
-ingen håndballspillere hører på bra musikk
- alle forretningsmenn stemmer Høyre
- jeg må snakke veldig høyt til de som har en aksent som tilsier at de er fra et annet land
- ingen matematikere har ballfølelse
- barn som elsker rosa og prinsesser har blitt altfor påvirka av de jålete mødrene sine
Ikke misforstå...dette er fordommer jeg har fått motbevist opptil flere ganger. Men jeg har nok også fått dem bekreftet en del ganger.
F-O-R I-K-K-E Å S-N-A-K-K-E O-M Å V-Æ-R-E T-Y-D-E-L-I-G!
mumoftwo skrev:
Ripley skrev:
Tror ikke jeg er så veldig fordomsfull, men det kan jo hende at jeg noen ganger generaliserer litt mye. Selv om jeg vet at verden er langt mer nyansert enn dette, er det fort gjort å tro at:Sonja Borge skrev:
- jeg må snakke veldig høyt til de som har en aksent som tilsier at de er fra et annet land
- barn som elsker rosa og prinsesser har blitt altfor påvirka av de jålete mødrene sine
Ikke misforstå...dette er fordommer jeg har fått motbevist opptil flere ganger. Men jeg har nok også fått dem bekreftet en del ganger.
ja men dette er faktisk veldig viktig!!! Jeg jobber med mennesker som har norsk som andre språk og da er det veldig viktig å være tydelig;);):):)