Fordommer i 2011

Jeg har fordommer mot mennesker som drar alle over en kam uten å tenke på at vi har hver vår historie!
Og jeg tror at alle små hunderaser er gneldrehunder :P

Jeg har mange av de samme fordommene som mange andre har her. Så har jeg enn til og det er at de fleste nordlendinger er sure og grinete.
 Ingn har motbevvist meg enda. Jeg håper det skjer snart

Har fått enn ny nabo nå, de er nordlendinger og de hilser ikke enngang.

søteste skrev:
Jeg har mange av de samme fordommene som mange andre har her. Så har jeg enn til og det er at de fleste nordlendinger er sure og grinete.
 Ingn har motbevvist meg enda. Jeg håper det skjer snart

Har fått enn ny nabo nå, de er nordlendinger og de hilser ikke enngang.

Ka i fan ska det bety? Di pesshysa!

Hehe, jeg kan skjønne hvorfor du tror det om noen nordlenninger siden mange av oss kan virke litt bryske og alvorlige, men tro meg; det finnes minst like mange som er stikk motsatt, du har bare vært uheldig.

På meg stemmer fordommen din ganske godt, i hvert fall på hvordan folk ser meg utad. Har flere ganger hørt på fest av fulle folk at de ikke tør å prate med meg til vanlig for at jeg ser så sur og skummel ut:P Jeg har bare et alvorlig ansikt når jeg er i standby, noe som har resultert i en heftig sinnarynke mellom øynene ^^

Men jeg er altså en ganske omgjengelig og glad jente sånn ellers, altså, jeg er bare ikke sånn fan av høflighetsfraser og småpjatt.

NurseRozetta skrev:

Tøsa skrev:
At alle som stemmer FRP er trygda, dumme, tobakksrøykende rasister.
At alle som er over gjennomsnittet opptatt av utseendet er selvopptatte.
At alle som bruker 5000 kr på en jakke og lignende er selvopptatte.
At alle som MÅ ha sminke på hver dag er redde for at alle skal se at de egentlig ikke er så pene som de tror.
At alle som er yngre enn meg er bortskjemte og tror at penger vokser på trær, fordi de ikke har opplevd hvordan det er å vokse opp på 80-tallet da penger faktisk ikke vokste på trær.
At alle som har det fint, og som gjør de rette tingene er alt for opptatt av fasaden.

Hvordan da? Jeg har det fint og har gjort ting i riktig rekkefølge. Grunnen til det er at jeg mener det gjør livet mye enklere, og det har fungert for meg. Vil ikke akkurat si jeg er opptatt av fasaden.

Enig!!

Jeg tror at alle som har gjort ting i riktig rekkefølge (altså utdanning, giftermål, hus og så barn), og som holder sammen med mannen sin ser ned på meg og føler seg bedre enn meg. 

Det bunner i at jeg ser litt ned på meg selv, tenker jeg.. Jeg er i slutten av 20-årene, alenemor, student og bor i studentbolig.I tillegg får jeg overgangsstønad og andre stønader fra NAV (trygdesnylter, vil noen si). Ser på meg selv som litt mislykket her i livet, og tror at alle andre gjør det samme.

Også tror jeg at alle gutter som ser ut som "partysvensker" er duster. Det har jeg fått motbevist flere ganger, men det henger fortsatt i.

Jeg tror at alle som setter babyene sine forovervedt i bil er tankeløse idioter, eller i beste fall ekstremt uopplyste.

Alle tjukke folk som klager på vekta, men som ikke gidder å trene, er sløve og uansvarlige.

Alle som shopper i Bogstadveien er noen snobber.

Alle kvinnelige håndball- og fotballspillere er lesbiske.

Alle jøder er rasister.

Alle hjelpepleiere over 50 år vet alltid best fordi de har jobbet så lenge og derfor har blitt superintelligente.

Og ja, dette er mine fordommer. Det betyr ikke at de ikke blir motbevist av og til, eller at jeg baserer mine handlinger på de. Bare sånn at det er sagt.

Kleo79 skrev:
Alle tjukke folk som klager på vekta, men som ikke gidder å trene, er sløve og uansvarlige.

Alle jøder er rasister.

Alle hjelpepleiere over 50 år vet alltid best fordi de har jobbet så lenge og derfor har blitt superintelligente.

Og ja, dette er mine fordommer. Det betyr ikke at de ikke blir motbevist av og til, eller at jeg baserer mine handlinger på de. Bare sånn at det er sagt.

Ehm, javel tenker jeg da.

Selv spilt håndball i ti år, og kjenner ingen lesbiske. Bare fordi Gro Hammerseng kjører på andre siden er jo ikke det alle. I topphåndball i Norge er det vel bare 2....

- For noen frekke og narsissistiske pessimister som godter seg på andres lidelser!

Tøsa skrev:
Ja så har jeg fordommer mot de som ikke har jobb... noe som sikkert har noe å gjøre med at jeg aldri har hatt problem med å få meg jobb.
Og at enkelte jeg kjenner ikke gidder å jobbe og er for kresne.

Sign... :(

Miss Fat skrev:

Kleo79 skrev:

Alle jøder er rasister.

Selv spilt håndball i ti år, og kjenner ingen lesbiske. Bare fordi Gro Hammerseng kjører på andre siden er jo ikke det alle. I topphåndball i Norge er det vel bare 2....

Jeg kjenner flere enn 2, også de i topphåndballen. Men som sagt, det er fordommer som blir motbevist.

Miss Fat skrev:

Kleo79 skrev:

Alle jøder er rasister.

Du må ikke henge deg sånn opp i det folk sier... det er fordommer de er klar over selv.
Da betyr det som regel at de vet at det ikke stemmer helt.

Ripley skrev:

Sonja Borge skrev:
Tror ikke jeg er så veldig fordomsfull, men det kan jo hende at jeg noen ganger generaliserer litt mye. Selv om jeg vet at verden er langt mer nyansert enn dette, er det fort gjort å tro at:

- alle bærumsungdommer er bortskjemte
- alle frisører er for opptatte av utseendet
-ingen håndballspillere hører på bra musikk
- alle forretningsmenn stemmer Høyre
- jeg må snakke veldig høyt til de som har en aksent som tilsier at de er fra et annet land
- ingen matematikere har ballfølelse
- barn som elsker rosa og prinsesser har blitt altfor påvirka av de jålete mødrene sine

Ikke misforstå...dette er fordommer jeg har fått motbevist opptil flere ganger. Men jeg har nok også fått dem bekreftet en del ganger.

F-O-R    I-K-K-E    Å    S-N-A-K-K-E    O-M    Å     V-Æ-R-E    T-Y-D-E-L-I-G!

F-O-R    I-K-K-E    Å    S-N-A-K-K-E    O-M    Å     V-Æ-R-E    T-Y-D-E-L-I-G!

ja men dette er faktisk veldig viktig!!! Jeg jobber med mennesker som har norsk som andre språk og da er det veldig viktig å være tydelig;);):):)

mumoftwo skrev:

Ripley skrev:

Sonja Borge skrev:
Tror ikke jeg er så veldig fordomsfull, men det kan jo hende at jeg noen ganger generaliserer litt mye. Selv om jeg vet at verden er langt mer nyansert enn dette, er det fort gjort å tro at:

- jeg må snakke veldig høyt til de som har en aksent som tilsier at de er fra et annet land
- barn som elsker rosa og prinsesser har blitt altfor påvirka av de jålete mødrene sine

Ikke misforstå...dette er fordommer jeg har fått motbevist opptil flere ganger. Men jeg har nok også fått dem bekreftet en del ganger.

F-O-R    I-K-K-E    Å    S-N-A-K-K-E    O-M    Å     V-Æ-R-E    T-Y-D-E-L-I-G!

F-O-R    I-K-K-E    Å    S-N-A-K-K-E    O-M    Å     V-Æ-R-E    T-Y-D-E-L-I-G!

ja men dette er faktisk veldig viktig!!! Jeg jobber med mennesker som har norsk som andre språk og da er det veldig viktig å være tydelig;);):):)

Jauda, DEN ser jeg.  Men ikke når det litt ut i samtalen kommer fram at personen du snakker med heter Gunhild, og har bodd i Stavanger hele sitt liv, etter at hun kom med fly fra Korea som 6-mnd gammel baby.

Jeg har også fordommer om folk som ikke bruker rette bilstoler. Forovervendt er til å grine av,og jeg får lyst å ta med meg den stakkars ungen med meg hjem. Jeg tenker at siden de ikke setter sikkerheten først i bilen gjør de det mest sannsynlig ikke andre steder heller

jeg har fordommer mot utledinger (spesielt) som henger over salgs stativene

jeg har fordommer mot folk som sitter på mc donals (spesielt om de har antydninger til for mye å ta i)

butikk shampoo, sminke osv

folk som ikke tipser ute.

billigprodukter ( euroshoper, coop osv)

folk som alltid har det rotete og skittent hjemme.

De som lever kjærlighetslivet sitt på facebook

oooog mange andre!!! :)

Sonja Borge skrev:

Hehehe, der er jeg unntaket i såfall... Har ei rååååsaelskende prinsesse selv, men er så langt fra jålete man kan komme selv 

Back
Topp