Fordommer i 2011

Tekanna

Forumet er livet
Sommerfuglene
Jeg vil høre fordommene deres.

Litt inspirert av alle disse pripne frøknene og fruene som ikke synes å ha så mye til overs for barn som kler seg ut og har det litt hyggelig en mørk oktoberkveld.....

Tror ikke jeg er så veldig fordomsfull, men det kan jo hende at jeg noen ganger generaliserer litt mye. Selv om jeg vet at verden er langt mer nyansert enn dette, er det fort gjort å tro at:

- alle bærumsungdommer er bortskjemte
- alle frisører er for opptatte av utseendet
-ingen håndballspillere hører på bra musikk
- alle forretningsmenn stemmer Høyre
- jeg må snakke veldig høyt til de som har en aksent som tilsier at de er fra et annet land
- ingen matematikere har ballfølelse
- barn som elsker rosa og prinsesser har blitt altfor påvirka av de jålete mødrene sine

Ikke misforstå...dette er fordommer jeg har fått motbevist opptil flere ganger. Men jeg har nok også fått dem bekreftet en del ganger.

Sonja Borge skrev:
Tror ikke jeg er så veldig fordomsfull, men det kan jo hende at jeg noen ganger generaliserer litt mye. Selv om jeg vet at verden er langt mer nyansert enn dette, er det fort gjort å tro at:

- alle bærumsungdommer er bortskjemte
- alle frisører er for opptatte av utseendet
-ingen håndballspillere hører på bra musikk
- alle forretningsmenn stemmer Høyre
- jeg må snakke veldig høyt til de som har en aksent som tilsier at de er fra et annet land
- ingen matematikere har ballfølelse
- barn som elsker rosa og prinsesser har blitt altfor påvirka av de jålete mødrene sine

Ikke misforstå...dette er fordommer jeg har fått motbevist opptil flere ganger. Men jeg har nok også fått dem bekreftet en del ganger.

F-O-R    I-K-K-E    Å    S-N-A-K-K-E    O-M    Å     V-Æ-R-E    T-Y-D-E-L-I-G!

At alle som stemmer FRP er trygda, dumme, tobakksrøykende rasister.
At alle som er over gjennomsnittet opptatt av utseendet er selvopptatte.
At alle som bruker 5000 kr på en jakke og lignende er selvopptatte.
At alle som MÅ ha sminke på hver dag er redde for at alle skal se at de egentlig ikke er så pene som de tror.
At alle som er yngre enn meg er bortskjemte og tror at penger vokser på trær, fordi de ikke har opplevd hvordan det er å vokse opp på 80-tallet da penger faktisk ikke vokste på trær.
At alle som har det fint, og som gjør de rette tingene er alt for opptatt av fasaden.

hihi, jeg er visst jålete mamma  (men det er jeg ikke asså, ungen liker rosa og kjoler og stæsj selv om mora ikke trenger å gå med sminke hver dag eller gå i kjoler og slikt selv)

barn med diabetes type 1 har fått det fordi de er flaska opp på sukker og søppelmat!

Svært mange av mødrene som henger her inne er trygdesnyltere som ikke har noe bedre og fylle tiden sin med enn å rakke ned på andre mødre:)

Får det såklart motbevist noen ganger, men syns ofte at mange er unødvendig ekle og ufine i sine kommentarer til andre. Som hun moren som har så utrolig vondt når hun ammer. Mange gir faktisk gode råd og tipser om at hun kan kontakte hs for å finne ut om det er noe som kan behandles, mens noen feier henne av med "ja, det er egoistisk" Mange her inne mangler empati, i allefall når de sitter foran dataskjermen:)

Tøsa skrev:
At alle som MÅ ha sminke på hver dag er redde for at alle skal se at de egentlig ikke er så pene som de tror.

At alle som er yngre enn meg er bortskjemte og tror at penger vokser på trær, fordi de ikke har opplevd hvordan det er å vokse opp på 80-tallet da penger faktisk ikke vokste på trær.
At alle som har det fint, og som gjør de rette tingene er alt for opptatt av fasaden.

Samme her!

+
Alle overvektige drar på harrytur og hamstrer (Vet ikke hvorfor, men jeg har fått inntrykk av at alle overvektige gjør det)

Jeg må legge til at dette er satt på spissen.. Sånn at ingen får hjerteinfarkt og begynner å hyperventilere av ren raseri..

Tøsa skrev:

Kan bare signere her. Bortsett fra at jeg må ha på sminke hver dag, fordi jeg ikke ser ut i tåka uten. 

Jeg er normalt sett en veldig fordomsfri person men noen fordommer har jeg.

Den største fordommen er mot den kinesiske kulturen, Kina er ondskapens akse og kinesere som vokser opp og bor i den kulturen har et forferdelig livsyn.

lctj skrev:
barn med diabetes type 1 har fått det fordi de er flaska opp på sukker og søppelmat!

Diabetes 1 er ikke en livsstilssykdom...

NurseRozetta skrev:

Tøsa skrev:

Hvordan da? Jeg har det fint og har gjort ting i riktig rekkefølge. Grunnen til det er at jeg mener det gjør livet mye enklere, og det har fungert for meg. Vil ikke akkurat si jeg er opptatt av fasaden.

Det er snakk om fordommer her, så ikke bli fornærmet.
Hvis noen har det nyvaska til enhver tid, nybakte cupcakes hver gang man kommer på besøk, rent og ryddig 24/7 osv... gir ungene hjemmelaget økologisk mat +++

æ skumleste og misforsto..trodde tråden jalt fordommer man blir møtt med i hverdagen ;)

Belive in me..æ vet dia type1 ikke e' en livsstilssykdom ;)

lctj skrev:

Det der må være det mest uvitende og patetiske jeg har hørt på lange tider..!
Og jeg har jaggu meg hørt mye snedig...

Kattekvinnen skrev:

lctj skrev:

Det der må være det mest uvitende og patetiske jeg har hørt på lange tider..!
Og jeg har jaggu meg hørt mye snedig...

ta dæ tida tel å læse svaret over her.

Æ har sjøl 2 barn med dia og to til som vil få det..æ vet barn ikke får dia av livsstil.
skumlæste og misforsto innlegget ;)

Alle menn som har langt hår er hippier og veggiser ELLER metalheads.

Ja jøss. Klask meg i bakhodet.

Ripley skrev:
Alle menn som har langt hår er hippier og veggiser ELLER metalheads.

Ja jøss. Klask meg i bakhodet.

Hehe, ja og andelen arbeidsledige er større enn hos menn med kort hår :P

Jeg har fordommer mot uføretrygdede... men det er fordi enkelte ødelegger ryktet til de som faktisk ER uføre.

Jeg har også fordommer mot overvektige selv om jeg er overvektig selv.
Har kanskje noe med at på seg selv kjenner man andre (tror man)

Ja så har jeg fordommer mot de som ikke har jobb... noe som sikkert har noe å gjøre med at jeg aldri har hatt problem med å få meg jobb.
Og at enkelte jeg kjenner ikke gidder å jobbe og er for kresne.

Back
Topp