Fordeling i hjemmet!

Cathygirl

Forumet er livet
Vet ikke helt hvordan jeg skal starte denne tråden egentlig jeg....
Det har seg slik at min mann og jeg ser forskjellig på hvordan arbeidsoppgaver skal fordeles.
Jeg feiret bursdagen min på fredag med venninnekveld hvor vi drakk og gikk på byn. JEg hadde det kjempe gøy og angrer ikke på at jeg gjorde det.
Min mann var hjemme med begge barna selv om jeg foreslo at vi kunne ordne med barnevakt til datteren vår. Det var hans første gang han var helt alene med begge to!
Jeg sov hos venninnen min som vi hadde vært hos så jeg slapp å komme hjem til fult hus og kunne få ro og fred (og sove ut rusen:P)
Kom hjem i går ettermiddag. Da var ikkede andre hjemme for de var på besøk hos svigermor! I stedenfor å sleng meg på sofaen tok jeg meg en dusj og begynte å rydde her hjemme.
Når de andre kom hjem møtte jeg en trøtt og SUR mann![:o] Ikke noe "Har du hatt det kjekt? Fått noe fint?"
Neida, d første han sier til meg er at vi må gjøre litt endringer på ansvar her hjemme og d var at jeg må levere OG hente snuppa i bhg hver dag!
Javel, men hvorfor det? spør jeg om. Jo, fordi d var lettere for min mann!!!!!
Han mente jeg hadde for mye fritid siden jeg gjorde ting utenfor hjemmet "hver kveld"!!! Ja, denne uken har jeg gjort noe tre kvelder, men d e ikke noe jeg pleier å gjøre. D bare ble sånn denne uken!
Han mener d e litt skjev fordeling på arbeidsoppgavene her siden han jobber og jeg går hjemme!![:@]
Jeg vasker klær, rydder hus, lager middag, ordner med matpakke til snuppa hver kveld, passer på at hun har d hun trenger a medisiner i både bhg og her hjemme, tar meg av Sebastian og mye annet. Han e på jobb, (har til nå hentet snuppa i bhg med mindre jeg likevel e på farten og henter henne) og rydder litt sånn innimellom når jeg ber ham om d. Vi har delt på d å legge barna. Tar en hver siden de legges noenlunde samtidig!
I tillegg ska begge ha medisiner og nå begynner straks Sebastian på inhalasjonsmedisiner også så da har vi to barn som ska ha d hver dag!
Når min mann kommer hjem fra jobb så slenger han seg på sofaen for da e han sliten! E så klart lov til å være sliten og har full forståelse for d, men jeg mener at når man har barn må man ta seg litt sammen og ta seg av barna når de e våken og utnytte den tiden man har med de og heller slappe av når de e lagt. Jeg slapper så klart av på formiddagen om jeg ikke har noe å gjøre nå som jeg går hjemme, men jeg setter meg aldri ned på ettermiddagen for d e alltid noe som må gjøres nå som vi har to barn!

Når jeg har jobbet så e d fremdeles jeg som har hatt hovedansvaret for barn og hjem. levert og hentet snuppa i bhg, laget middag, vasket klær ++
Vi har helt forskjellige jobber og han jobber flere timer enn meg, men d e jo en jobb d å ha barn også så egentlig jobber jeg flere timer enn min mann. Jeg e liksom ikke ferdig på jobb før etter barna e lagt.

Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, men e litt frustrert i grunn! Gjør meg ikke noe å rydde og vaske huset og alt d der, men vi e to om både hus og barn!

What to do?! liksom![:o]

Skulle ønske jeg hadde en mann som så hva som måtte gjøres og at jeg ikke måtte be ham om å gjøre ting! Kjenner jeg blir oppgitt når han blir irritert fordi noe ikke e gjort her hjemme[:o][:'(][:@]

Æsj.. dette ble bare rot! Nei, jeg får vel heller gjøre noe fornuftig![&:]

Skulle også ønske jeg hadde en mann som bare så ting som måtte gjøres! Har tatt en prat med han om hva hva han syns var viktigst. Da det kom til spilling på pc eller familien. Så etter det har han blitt mye flinkere (han skal tross alt på the gathering i vikingskipet å spille fra seg i påsken).

Når jeg var hos mamma og pappa sa jeg det høyt at inatt får han ta ansvaret for nå var det helga. Og da fikk jeg kraftige reaksjoner fra pappa og min bror gitt. Broren min har ikke barn men han jobber i barnehage.
For de mente at ALT skulle deles for det var like mye jobb i å jobbe som å gå hjemme[:)] Så de som får broren min er virkelig heldig!![;)][;)][;)]
Så etter de sa dette til meg så har jeg begynt å se litt anderledes på ting. Følte jeg masa veldig på han før, glemmer bort at han faktisk er på jobb han også.
Haha, detta blei også rotete.Men dere burde sette dere ned å skrive en plan om hvem som skal gjøre hva. Og evt bytte noen uker så ikke dere gjør det samme heeeeleee tida![:)]
Lykke til, håper dere blir enige!

ORIGINAL: maltesers

Skulle også ønske jeg hadde en mann som bare så ting som måtte gjøres! Har tatt en prat med han om hva hva han syns var viktigst. Da det kom til spilling på pc eller familien. Så etter det har han blitt mye flinkere (han skal tross alt på the gathering i vikingskipet å spille fra seg i påsken).

Når jeg var hos mamma og pappa sa jeg det høyt at inatt får han ta ansvaret for nå var det helga. Og da fikk jeg kraftige reaksjoner fra pappa og min bror gitt. Broren min har ikke barn men han jobber i barnehage.
For de mente at ALT skulle deles for det var like mye jobb i å jobbe som å gå hjemme[:)] Så de som får broren min er virkelig heldig!![;)][;)][;)]
Så etter de sa dette til meg så har jeg begynt å se litt anderledes på ting. Følte jeg masa veldig på han før, glemmer bort at han faktisk er på jobb han også.
Haha, detta blei også rotete.Men dere burde sette dere ned å skrive en plan om hvem som skal gjøre hva. Og evt bytte noen uker så ikke dere gjør det samme heeeeleee tida![:)]
Lykke til, håper dere blir enige!

Måtte snakke med gubben i går jeg og, og fikk til svar:" finn noen andre å glefse etter"[:D] Han synes jeg har vært merkbart surere etter jeg begynte med Cerazette nemlig[&:]

Men han skjønte virkelig poenget mitt, og sto opp i morges så jeg fikk sove. Gav snuppa mat, skiftet bleier og koste seg lenge med barna[:)] Han har gjort masse ute, og faktisk hengt opp tøy på eget initiativ (han er egentlig fritatt for alt som innbærer klesvask fordi han ikke gjør det slik jeg vil), også gjort mye annet i dag uten at jeg har måttet be om det - så jeg er meget fornøyd[:)][:)]Samboeren og jeg gjør som regel like mye vi, men den siste uken synes jeg han har vært sløv...[>:]

Menn er menn tenker jeg...
Her hjemme er det jeg som gjør alt...skal han begynne å gjøre noe blir det bare rot synes jeg.. liker å ha kontrollen selv. Og han jobber mye, så er bare hjemom å roter litt istedet for å rydde[;)]
Men alt ute er hans oppgaver, både vinter og sommer....
Men han er flink til å lage middag i helgene da...da slapper jeg av med et glass vin mens han kokkelerer [:)]
Til dere som ikke har støv på hjernen og er kontroll freak, dere må jo absolutt stå på kravene deres da, er jo ikke rettferdig deling om den ene må gjøre alt!
Mannen min hadde en stygg uvane, slenge fra seg klær overalt utenom der de skal være - i skittentøyskurven... så jeg begynte å legge alt jeg fant i en haug i klesskapet hans, og sa det ikke ble vasket hvis det ikke lå i kurven...tok litt tid, men etterhvert havnet de der....

STAKKAR dere. [:(] Så jævlig kjipt det må være å ha sånne "mannfolk" i hus.. Blir jo som en ekstra unge, nesten. [&:]
Syns det er så jævla barnslig av mannfolk å tenke sånn. [:'(]
Min kjære står opp klokka 06:00 hver dag, er hjemme rundt 16:00, og da tar han det som en selvfølge at han skal ta gutten og gi han mat eller stelle han. Han går rundt og rydder selv, handler inn det han ser vi mangler, vasker kopper og skifter på senga.. Han gjør ALT bortsett fra klesvask, uten at jeg trenger å spørre han om det. Tar jo selvfølgelig min del jeg også, men han forstår at jeg ikke rekker ALT hver eneste dag. Det er krevende med baby. Og det er MYE å gjøre i en husholdning. Jeg hadde heller vært alenemor, enn å ha en tafatt mann som ikke gidder å gjøre en dritt hjemme.

Enig med Alice [:)] Her i huset deltar begge på lik linje.
På hverdagene står stort sett middagen klar når mannen min kommer hjem fra jobb, for da får vi mest mulig familietid sammen før eldstemann skal legge seg, men ellers deler vi likt på alt [:)] Og da jeg var i permisjon med førstemann koset jeg meg på cafe, trilletur, babyaktiviteter og denslags hele dagen lang uten å ofre husarbeidet en tanke og sånn synes jeg det skal være jeg [:)] Man er hjemme for å ta vare på babyen, ikke for å gjøre husarbeid!

ORIGINAL: *englefjes*

Enig med Alice [:)] Her i huset deltar begge på lik linje.
På hverdagene står stort sett middagen klar når mannen min kommer hjem fra jobb, for da får vi mest mulig familietid sammen før eldstemann skal legge seg, men ellers deler vi likt på alt [:)] Og da jeg var i permisjon med førstemann koset jeg meg på cafe, trilletur, babyaktiviteter og denslags hele dagen lang uten å ofre husarbeidet en tanke og sånn synes jeg det skal være jeg [:)] Man er hjemme for å ta vare på babyen, ikke for å gjøre husarbeid!

Dette tror jeg mange glemmer! Vi er mødre, ikke hushjelper!
Jeg har støv på hjernen så her er det husarbeid først, så andre ting, men om man rydder og vasker litt hver dag blir det aldri mye å gjøre og ting er fort gjort :) Har heldigvis en samboer som er like interessert i at det er rent og ryddig her, så han gjør sin del uten å blunke :)

Back
Topp