Fordeling av permisjonen

Han får fedrekvota og jeg tar resten :) funka bra sist!!:p

Hvordan finner man en god oversikt på hvordan permisjon funker? :p
Synes Nav sine sider var utrolig vanskelig å få noe fornuftig ut av :D

Jeg vil ha mest mulig av permisjonen, men han skal selvsagt få sin del. Vi jobber begge turnus og 3-delt skift - så perioden kommer vel til å gå mye i planlegging av hvordan i huleste vi skal gjøre det når begge er i full jobb :eek:

Ja det er jeg klar over :) ;) Men jeg leste også at foreldrestipendet fra lånekassen stopper opp den perioden hvor far tar ut foreldrepenger. Får jo fortsatt stipend da vil jeg tro, men det vil jo da bli noe redusert. For å få rett på foreldrepenger må en ha jobbet minst 6 av de siste 10 månedene, dersom en ikke har rett på foreldrepenger har en rett på en engangsstønad, men jeg vet ikke om dette gjelder studenter. Jeg får sjekke opp litt mer etter hvert :) (Jeg skal ta permisjon hele studieåret da, etter som jeg har skjønt at det påvirker ikke fars permisjon om en tar ett eller to semestre!?.. Dessuten funker det ikke å begynne på vårsemesteret i mitt utdanningsløp).

Foreldrestipendet stopper opp når din permisjon er ferdig ja, da vil det eventuelt være han som får foreldrestipend eller foreldrepenger. Du vil få høyere stipend og lån etterpå ettersom du har et barn tror jeg. Men da er det lån og ikke bare stipend lenger. Pluss du kan også få forsørgerstipend avhengig av mannens inntekt.

Foreldrestipend er noe annet enn foreldrepenger, stipend får du hvis du har vært fulltidsstudent de fire siste månedene før fødsel. Foreldrepenger får du hvis du har jobbet seks av ti måneder ja. Stemmer:) er usikker på engangsstønaden, da jeg får foreldrepenger og stipend regner jeg med:) enig med at det er vanskelig å hoppe inn i studieåret, så forstår at du vil starte på riktig plass ja:)

Foreldrestipendet stopper opp når din permisjon er ferdig ja, da vil det eventuelt være han som får foreldrestipend eller foreldrepenger. Du vil få høyere stipend og lån etterpå ettersom du har et barn tror jeg. Men da er det lån og ikke bare stipend lenger. Pluss du kan også få forsørgerstipend avhengig av mannens inntekt.

Foreldrestipend er noe annet enn foreldrepenger, stipend får du hvis du har vært fulltidsstudent de fire siste månedene før fødsel. Foreldrepenger får du hvis du har jobbet seks av ti måneder ja. Stemmer:) er usikker på engangsstønaden, da jeg får foreldrepenger og stipend regner jeg med:) enig med at det er vanskelig å hoppe inn i studieåret, så forstår at du vil starte på riktig plass ja:)

Hehe, ja jeg mener å ha kontroll på det der, er bare lengden han skal ha pappaperm jeg er usikker på :P :) Han har hvertfall ikke peiling.. Men får spørre nav/lånekassen når det er tid for det ;) Ja en ting er at det er vanskelig å hoppe inn i studieåret, men det er ikke mulig for min del, da jeg etter permisjon skal ta det fjerde og siste året, hvor vårsemesteret bygger på høstsemesteret (30 studiepoeng per fag). :)

Jeg tar alt utenom det far må ta ut og det er vel ingen diskusjon her hjemme på å gjøre det annerledes. Sambo har en formann stilling i et lite firma så vanskelig for dem å skulle erstatte han for noen uker bare, så sist delte han opp permisjonen sin så han hadde fri hver fredag i mange uker istedenfor.....

Han var med datteren vår kvelder og helger og er kjempe flink til å bruke all sin fritid på henne, så absolutt ingen problemer at han ikke er hjemme i flere uker i strekk for å bli kjent med barnet:)

Vi er studenter begge to. Men jeg skal iallefall være hjemme frem til jul. Etter jul er det bacheloroppgave, så må se om jeg klarer å få skrevet på den når barna sover osv.

Ser at det er noen ekstra flerbarnsuker også, så da tenker jeg han kan være hjemme de første 6 ukene sammen med meg.

Vi skal se litt ann. Hvis det blir som sist og jeg ikke får ammet vil jeg nok være litt mer på jobb enn om jeg ammer, men vi har god tid til å finne ut av det heldigvis og lang permisjon på over et år, men pappaen skal absolutt ha permisjon ;)

Vi har i utgangspunktet tenkt at far får ca 40%. Kunne tenke oss å ta det ut med 2/3 dager hver en lengre periode, samt noen hele uker til far.

Jeg vill ha 12 mnd og mannen ønsker 50%, men trumfer igjennom med jeg går gravid og føder, jeg får min vilje ;p
Så blir 12 mnd på meg og 3 mnd på far. Men synes det er kjempe koslig at han vill ha såpass mye permisjonstiden med babyen vår :)

Jeg vill ha 12 mnd og mannen ønsker 50%, men trumfer igjennom med jeg går gravid og føder, jeg får min vilje ;p
Så blir 12 mnd på meg og 3 mnd på far. Men synes det er kjempe koslig at han vill ha såpass mye permisjonstiden med babyen vår :)
Det er jo mer enn hva en får i permisjon :p

Han får sin fedrekvote, eg tar resten. Me er heilt enige der, mannen jobber skift og får tilbrakt mykje tid med mini :)

Back
Topp