Fordeling av permisjon

Desbaby17

Andre møte med forumet
Hei! Dette er min første post her inne. Jeg og min samboer er gravid med vårt første barn :)
Vi er begge helt blank på dette med permisjon, hvordan vi skal fordele ukene mellom oss med tanke på at vi ikke har barnehage plass før i august. Er det noen som har tenkt på hvordan dere skal fordele ukene? Og om dere skal ha 49 uker eller 59?

Vi tar 49 for samboer taper en del om vi tar 59.. Så må vi bare spare i tillegg:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Resten forsvant. Så vi kan være hjemme lengre. Vil benytte oss av kontantstøtta:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Tusen takk for svar! Er det vi og har lurt på å gjøre :) Men med 49 uker, så skal vell vi være tilbake i arbeid eller evt. ulønnet permisjon ca i rundt jul? Og da begynner far på sin kvote? Hvordan gjør dere det om barnet ikke begynnner i barnehage før august? Tar dere ulønnet permisjon en stund da?
Beklager om det ble mye spørsmål nå, bare er litt ny på dette:D

Jeg har lurt på det samme. Jeg vet ikke om vi har råd til å velge 80 % lønn. Det blir eventuelt kontantstøtte og at jeg jobber helger. Far har ikke helgejobbing. Ellers er det mulig kommunen skal begynne med to opptak, men synes det er tidlig å begynne i barnehagen når de bare er 1 år. 1,5 år er mye bedre i mitt hode.

Vi tar ut permisjon tilsvarende 49 uker. (Får 5 uker extra med tvillinger så da blir det 54 uker.)

Hvor mange uker gubben tar ut blir opp til ham. For min del kan han gjerne ta halvparten av permisjonen om han vil.

Vi er ikke så opptatt av permisjon i forhold til barnehageplass fordi vi kommer til å få god hjelp til å passe barna hjemme. Når de begynner i barnehage får tiden vise.

Tusen takk for svar! Er det vi og har lurt på å gjøre :) Men med 49 uker, så skal vell vi være tilbake i arbeid eller evt. ulønnet permisjon ca i rundt jul? Og da begynner far på sin kvote? Hvordan gjør dere det om barnet ikke begynnner i barnehage før august? Tar dere ulønnet permisjon en stund da?
Beklager om det ble mye spørsmål nå, bare er litt ny på dette:D
Tar du 49 uker begynne du vel på jobb igjen rundt februar. Husk at tre uker MÅ taes før fødsel. Du skal ha 10 uker, far 10 uker. Resten kan dere dele... Jeg startet en lignende tråd for noen uker siden, der fikk keg masse svar og tips. Så se om du orker å scrolle deg nedover her. Gratulerer forresten :) håper du er i fin form :) her skal vi ha flest mulig uker? Og ant et år ulønnet perm med kontantstøtte. Så skal være hjemme et par år :)

Excuse me, Damn that autocorrect!

Jeg løftet den opp, så du kan lese gjennom den. Permisjon heter tråden /)

Jeg løftet den opp, så du kan lese gjennom den. Permisjon heter tråden /)

Tusen takk for svar, var inne å så på den siden. Ble MYE klokere nå! Ser ut som at jeg har tenkt noenlunde riktig:D
Her ser det ut som at vi velger 100%, også ulønnet frem til far tar sin. Tusen takk, og gratulerer til deg og:)

Off ja dette med permisjon er kjempe vanskelig ! Tar vi 100% får bare jeg 36 uker hjemme med penger det rekker jo bare til oktober eller noe sånn... Blir mange mnd ulønnet kan en si :-p ønsker å være hjemme 1 år.. Jaffal...

12 Mars 2015 <3

Tar du 49 uker begynne du vel på jobb igjen rundt februar. Husk at tre uker MÅ taes før fødsel. Du skal ha 10 uker, far 10 uker. Resten kan dere dele... Jeg startet en lignende tråd for noen uker siden, der fikk keg masse svar og tips. Så se om du orker å scrolle deg nedover her. Gratulerer forresten :) håper du er i fin form :) her skal vi ha flest mulig uker? Og ant et år ulønnet perm med kontantstøtte. Så skal være hjemme et par år :)

Far skal vell ha 14 uker nå..? Tar man 100 % vil det etter de 49 ukene totalt blir 35 uker igjen til mor...???

12 Mars 2015 <3

Far skal vell ha 14 uker nå..? Tar man 100 % vil det etter de 49 ukene totalt blir 35 uker igjen til mor...???

12 Mars 2015 <3

Åå, er det nytt nå? Med 14 uker alså. Hmm, da må jeg tilbake i tenkeboksen. Da vil det jo bli enda vanskligere å få kabalen til å gå opp. Gå ulønnet så lenge går jo ikke:p

Det var 14, men er nylig redusert til 10. Det blir 10 uker fedrekvote som gjelder for oss.
Til trådstarter: ser ut som du fikk svar på mye, men så en mulig misforståelse i et av innleggene dine: husk at de 49 ukene er inkludert fedrekvoten, den kommer ikke i tillegg. :)

Husk at det uansett svarer seg å ta 100% lønn. Velger du 80%, får du totalt mindre utbetalt.

Har ikke lagt så store planer omkring det ennå. Men håper jo at det lar seg gjøre at jeg velger 100% lønn, sparer litt hver måned, og tar de siste mnd ulønnet. Så kan mini begynne i bhg i august :)

Heldigvis har jeg en jobb som utbetales full lønn under permisjonen, og ikke bare opp til 6G, så jeg får samme lønn som når jeg er i jobb :)

~ Lille Fidus plageånd 22.03.15 :D ~

Jeg blir nok hjemme det jeg kan utenom de 10 ukene far tar.. Så får vi ta ulønnet og utnytte oss av kontantstøtta etter hvert:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

39 uker + ferie da? Eller har vi ikke rett på de 5 ukene når vi har hatt permisjon kanskje?

♡Overgangen feb/mars♡

Back
Topp