Fordeling av permisjon - ser dette OK ut?

Bella75

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Vi skal ta permisjon med 100% lønn, totalt 49 uker. Vi har begge opptjent fulle rettigheter og har full jobb. Og veldig greie offentlige arbeidsgivere.

Har tenkt å gjøre det på denne måten:

*Mammapermisjon: 39 uker. + 4 ferieuker og 1 dag(lovfestet ferie som vi kan utvide permisjonen med)
*Pappapermisjon(totalt 10 uker fra start av desember 2015): Fordeles over 20 uker, med 2-3 dager pr uke. Mamma tar ulønnet perm. de dagene pappa er på jobb.
*Deretter 2 mnd ulønnet perm. på mor og/eller far (ca mai/juni 2016)
*Sommerferie 2016(begge to sammen).
På den måten er vi dekket frem til bhg-start august 2016.

Er dette noe som NAV kommer til å godkjenne? Tenker spesielt på om vi kan "putte inn" ulønnet perm for mor inn i pappaperm-perioden og om vi kan gå direkte over i ulønnet permisjon permisjon-perioden er over.
Vi sparer og er forberedet på ulønnet permisjon

Men så er det jo dette med terminen.. Og en kan jo miste dager der.. Men er forhåpentligvis ikke snakk om mange dager :)
Selv syntes jeg de tre ukene en må ta før terminen er litt "dumme" Skulle vært valgfritt om en vil ta noe før- da kunne jo Evt permisjonen vare tre uker lenger :)

Men så er det jo dette med terminen.. Og en kan jo miste dager der.. Men er forhåpentligvis ikke snakk om mange dager :)
Selv syntes jeg de tre ukene en må ta før terminen er litt "dumme" Skulle vært valgfritt om en vil ta noe før- da kunne jo Evt permisjonen vare tre uker lenger :)
Ja, enig. var ikke primært det jeg tenkte på nå.
Lurte mer om kombinasjoen vår av permisjon/ulønnet permisjon er lov.

Jeg tror det er helt greit å gjøre det sånn, men vil anbefale at dere begge tar en prosent ulønnet permisjon den tiden dere må det, istedenfor at en tar full ulønnet perm. Dette fordi du mister alle rettigheter i forhold til for eksempel sykepenger når du har ulønnet permisjon mer enn 14 dager i strekk.

Chattet med NAV idag. Så fantastisk bra og enkelt!

Det jeg har skissert er "lov" :)

Å kombinere pappapermisjon og ulønnet permisjon for mor er OK. Om far skal kombinere permisjon og jobb, må han sende inn et ekstra skjema(NAV 14-16.05) i tillegg til hovedsøkeskjemaet for foreldrepermisjon.
Ulønnet permisjon i ettertid bryr ikke NAV seg om, det avklares med arbeidsgiver

Back
Topp