Fordeling av permisjon hvor far jobber 3 ukers turnus, hjelp

lbs

Andre møte med forumet
(vet ikke om dette er publisert på rett sted, så gjerne hjelp meg med å flytte den om det finnes bedre svar under andre kategorier)
Hei!
Har termin 26.Oktober så innså at det var på tide å se på permisjonen. Har prøvd meg fram på nav sine sider men blir ikke klok.
Far jobber borte tre uker og er hjemme tre uker. For å dra ut permisjonen så lenge som mulig lurer jeg på om det er best at han tar sin permisjon i de ukene han er hjemme. Men er det da krav om aktivitet hos meg? Eller kan jeg ta permisjon uten lønn de ukene? Har forstått det slik at han da kan få permisjonspenger og lønn fra nav som gjør at vi kan ha penger til at jeg tar de ukene uten lønn? Eller om vi tar noen få av de sammen hvor jeg har permisjon uten lønn, slik at han de siste ukene kan være alene hjemme med lille?
Med en slik ordning så føler jeg vi får mye tid sammen som familie, vi kan ta 100% lønn, men hun kan samtidig vente med barnehagestart til hun er 1 år.

Trenger hjelp her, har noen stått i samme eller veldig lik situasjon før som kan fortelle hvordan man gjør dette enklest mulig? Er det mulig i det hele tatt? Fordeler/ulemper?
Har prøvd å ringe nav en gang tidligere og da var de veldig korte og følte ikke jeg kom noen vei.
 
Slik forstår jeg regelverket: I de ukene som er forbeholdt far, fedre kvoten, er det ikke krav om at mor må være i aktivitet. Hvis far skal være delvis hjemme i felles perioden er det krav om at mor er i aktivitet.
 
Han har ikke permisjon når han uansett ville hatt fri i 3 uker pga turnus. Da er det jo avspasering. Så du kan fint ta din del av permisjonen, og så er han hjemme med deg hver gang han har avspasering:)

Når han skal ta ut sin del blir det jo litt annerledes.
 
Back
Topp