Fordeler og ulemper med tidlig ultralyd?

Jeg har hatt TUL med alle mine, men venter til etter uke 11 for St man skal kunne se etter evt hjertefeil eller kromosom feil. Er også en fordel at man da kan ta utvendig i stede for innvendig.
 
Jeg tok tidlig ultralyd denne gangen, og er min andre. Kjenner jeg er kjempe glad for det, for vi fikk vite at det kan være en kromoson eller hjertefeil hos lille hadde for mye væske i nakkefolden. Kroppen min ble helt kald, og viste ikke hva jeg skulle si eller gjøre.
Jordmor sa at det også kunne være helt normalt, men man begynner jo å tenke det verste med en gang.. Er nå 11+ 3. Skal tilbake på Rikshospitalet neste uke, kjenner at jeg gruer meg mer og mer.. Og ikke nok med de, fant de blødning inne ved livmoren. Den kunne komme ut når som helst, og da kunne jeg spontanabortere Har også tatt blodprøve, for å se om den gir utslag på noe. dagene kommer til å bli lange fremover, og er kjempe utenfor..
 
Jeg tok tidlig ultralyd denne gangen, og er min andre. Kjenner jeg er kjempe glad for det, for vi fikk vite at det kan være en kromoson eller hjertefeil hos lille hadde for mye væske i nakkefolden. Kroppen min ble helt kald, og viste ikke hva jeg skulle si eller gjøre.
Jordmor sa at det også kunne være helt normalt, men man begynner jo å tenke det verste med en gang.. Er nå 11+ 3. Skal tilbake på Rikshospitalet neste uke, kjenner at jeg gruer meg mer og mer.. Og ikke nok med de, fant de blødning inne ved livmoren. Den kunne komme ut når som helst, og da kunne jeg spontanabortere Har også tatt blodprøve, for å se om den gir utslag på noe. dagene kommer til å bli lange fremover, og er kjempe utenfor..

Hva mener de med blødning? Hematom? Blodansamling? Var det inne i livmoren eller under/over/ved siden? Krysser fingrene ❤
 
Lurer jeg også på..
Jeg er ikke i en risikogruppe, men får offentlig siden vi prøvde ganske lenge før spira satt første gangen, og det endte i ma 8+2/3, som ikke ble oppdaget før en uke etterpå. Også spiller frykten min en stor rolle, for jeg følte sist at jeg ikke ble tatt seriøst i det offentlige, hverken av sykehus eller fastlege.
 
Jeg har ikke så mye for meninger om ulemper og fordeler.. Men har fått min første OUL 09.08.. Vil da være 14+3. Er ikke dette litt tidlig?
 
Hva mener de med blødning? Hematom? Blodansamling? Var det inne i livmoren eller under/over/ved siden? Krysser fingrene ❤

Hun sa deg lå ganske tett utenfor ved livmoren, kunne være gammelt blod eller ferskt blod. Som enten kom ut, eller bare ville bli borte.. Er 12 uker i morgen, og livredd for at disse blødningene skal komme:( men ikke merket noe tegn ennå.. Dagene går alt for sakte frem til torsdag, holder på å bli gal..
 
Hun sa deg lå ganske tett utenfor ved livmoren, kunne være gammelt blod eller ferskt blod. Som enten kom ut, eller bare ville bli borte.. Er 12 uker i morgen, og livredd for at disse blødningene skal komme:( men ikke merket noe tegn ennå.. Dagene går alt for sakte frem til torsdag, holder på å bli gal..

Hm, merkelig. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde et væskefylt rom under fosteret. Et hematom. Det har tømt seg her hos meg og jeg hadde først en styrtblødning med friskt blod, før jeg har blødd bittelitt brunt av og på i noen uker. Jeg fikk beskjed om at dette ikke utgjorde noen risiko for fosteret i det Hele tatt og at jeg bare skulle senke skuldrene og slappe av.. alt så bra ut på ultralydene etter blødningen (hadde 2, en 8+4 og en 9+0). Hørte hjertelyd med Doppler seinest igår kveld. Er 11+4, og håper virkelig dette skal gå veien. Krysser alt jeg har for deg!!! (Og meg ;p) :)
 
Back
Topp