Fordeler og ulemper med termin i juni

Le9en

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Har dere noen tanker om hva som er fordeler og ulemper med termin i juni? :rolleyes:

Fordeler:
- slippe å gå høygravid i snø og is
- slippe å pakke den nyfødte i flere lag med klær når man skal ut
- trilleturer i sommervær og sol:flower

Ulemper:
- kan bli litt varmt mot slutten av svangerskapet
- å aktivisere storesøsken og samtidig komme i rutiner med lille kan bli krevende
 
Har dere noen tanker om hva som er fordeler og ulemper med termin i juni? :rolleyes:

Fordeler:
- slippe å gå høygravid i snø og is
- slippe å pakke den nyfødte i flere lag med klær når man skal ut
- trilleturer i sommervær og sol:flower

Ulemper:
- kan bli litt varmt mot slutten av svangerskapet
- å aktivisere storesøsken og samtidig komme i rutiner med lille kan bli krevende

Jeg har to juni barn fra før, og synes ulempen har vært at ingen av dem var glad i å ligge i vogna særlig lenge i gangen. Var derfor litt vanskelig å få vært utenfor i finværet når de helt små ikke skal være noe særlig i sola.

Ellers er det deilig å ha fri hele sommeren selvfølgelig, og de fleste andre har ferie så da kan det kanskje være mere sosialt å ha permisjon over sommeren:)
 
Bare fordeler.

Alt for å slippe å være på det største på vinteren
 
Jeg gleder meg til å ikke jobbe på sommeren :p

En utfordring vil bli å få strukket permisjonen helt frem til bhg-start i august.
 
Det er særlig to ting jeg ser frem til med å få baby i juni, og det éne er at jeg ikke trenger å planlegge trilleturer utfra gradestokken på samme måte som jeg måtte med desemberbabyen. Det andre er at vi kan reise på hytta kort tid etter fødselen (må vente til skoleferien), og dermed få skjermet oss slik at vi får ro til å bli kjent med den nye babyen.

Det jeg ser på som ulemper, er vel at den beste delen av sommeren blir tilbrakt med renselsesblødning, at det kan bli noe varmt med bind og mangel på bademuligheter (i basseng) og at jeg som drikker alt for lite fra før av kommer til å slite med å holde meg hydrert når jeg ammer.
 
Ulempe: kort tid med baby før sommerferie hvor storebror på da 3,5 også er hjemme og krever sitt. Oppi eksamenstiden for min del

fordeler: sommerbarn!! Ikke høygravid i varmeste sommer eller vinter!
 
Ulempe: sommerkroppen ;) Eventuelt varmen, om det blir en veldig varm sommer, er det stress med nyfødt baby. Men ellers tenker jeg det blir veldig braxsmile9
 
Fordeler:
- Trenger ikke å pakke inn baby i lag på lag med klær, ei heller kjøpe masse tjukke klær som de vokser ut av på to dager :hilarious:
- Lysere tider med våken-netter! Jeg takler lite søvn bedre på sommer når det nesten er lyst hele døgnet.
- Fri hele sommeren
- At jeg ikke trenger å stresse over «sommerkroppen!» Ikke at jeg gjør det ellers heller, men deilig å tenke på at «slik ser jeg ut nå, jeg har faktisk nettopp fått baby» :)

Jeg ser ingen ulemper jeg. Kanskje det å blø og være svett :wtf:
Jenta på 4 er også sommerbarn, og det var veldig fin tid ❤️
 
Ulempe: Sommer og ferie - ikkje kunne løfte på gutta på 2 og 4 år og herje med bading og strandleik osv. Skal ta ks, så bæreforbud i 6 vk passer dårlig. Krysser fingrane for at det blir en mai baby på meg x
Fordel: Vere på hytta heile sommeren.
 
En ulempe for meg er jo at jeg blir så utrolig varm bare av å bevege meg litt på sommeren til vanlig
 
Ulempe: Blødningene og det å føle seg dvask etter et langt svangerskap når bikinisesongen er på trappene. Ellers, MASSE supert med junibaby. Jeg har juni- og aprilbarn, og syns begge deler var tipp topp. Nå venter jeg any day, og er spent på hvordan høstbaby blir :) Gleder meg til det også. Stearinlys, musikk og baby :)
 
Back
Topp