Fordeler MME

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Det er mange fordeler ved amming og et stort amme press. Tenkte å lage en tråd med fordeler med MME/flaske, da vi som ikke kan amme også må se fordelene :) Legg til flere fordeler om dere kommer på noen:

- Man vet akkurat hvor mye barnet får i seg
- Man trenger ikke bekymre seg for om man har nok melk
- Far/andre kan også mate (utrolig deilig å sove en hel natt!)
- Man kan ha på seg en lekker BH i stedet for amme BH
- Man slipper bryst spreng, såre bryst vorter og brystbetennelse
- Man kan spise og drikke hva man vil uten at det påvirker melken
- Man slipper at det lekker melk på genseren
- Man kan trene så hardt man vil uten å bekymre seg for å miste melken eller at det blir melkesyre i den
 
Alltid noe positivt med alt. Og så viktig å ha fokus på det!:)
Hørtes jo deilig ut å sove en hel natt da;)
 
Enig med alt du skriver :) Synes det er deilig med flaskebarn jeg, har hatt to full-flaskebarn fra fødsel, og en som fikk fra han var 2 mndr. :)

Synes det er helt topp! :D


* man slipper å bli beglodd på puppen når man er noen steder og barnet må ha mat :p
 
Sniker litt. Elsker tråden din! Det er så ufattelig mye press og fokus på amming at man kan bli sprø. Verden min gikk nesten under og jeg stortuta lenge når det ikke gikk med amming her, selv etter flere ammekurs, hjelp på sykehuset etc. Etc. Jeg hadde det helt forferdelig!
 
Sniker litt. Elsker tråden din! Det er så ufattelig mye press og fokus på amming at man kan bli sprø. Verden min gikk nesten under og jeg stortuta lenge når det ikke gikk med amming her, selv etter flere ammekurs, hjelp på sykehuset etc. Etc. Jeg hadde det helt forferdelig!

Kjenner meg igjen i det du sier om at verden nesten gikk under! Har gått mang runder med meg selv og lurt på om jeg har prøvd lenge nok (4 bryst betennelser og 1 sykehus innleggelse hvor jeg var alvorlig syk av det) og prøvd å overbevise meg om at ammeslutt er rett (har nesten ikke melk og går fortsatt på sterke medisiner som går i melken). Helsesøster sier at ammeslutt er rett, at jeg vil få tilbake fall om jeg prøver igjen. Hun sa også at jeg skal ha noe mer å tilby enn noen dråper (overskudd, stimuli, kos), og det har jeg ikke dersom jeg skal pumpe, amme, gi flaske og styre med infeksjoner. Så her gir vi kun mme, han koser seg og er fornøyd. Mor har overskudd :) Så nå har jeg akseptert at mme er best for oss (og mange andre!!), og prøver å være positiv :p
 
Kjenner meg igjen i det du sier om at verden nesten gikk under! Har gått mang runder med meg selv og lurt på om jeg har prøvd lenge nok (4 bryst betennelser og 1 sykehus innleggelse hvor jeg var alvorlig syk av det) og prøvd å overbevise meg om at ammeslutt er rett (har nesten ikke melk og går fortsatt på sterke medisiner som går i melken). Helsesøster sier at ammeslutt er rett, at jeg vil få tilbake fall om jeg prøver igjen. Hun sa også at jeg skal ha noe mer å tilby enn noen dråper (overskudd, stimuli, kos), og det har jeg ikke dersom jeg skal pumpe, amme, gi flaske og styre med infeksjoner. Så her gir vi kun mme, han koser seg og er fornøyd. Mor har overskudd :) Så nå har jeg akseptert at mme er best for oss (og mange andre!!), og prøver å være positiv :p
Har det på akkurat samme måte som deg! Kom ikke orntlig i gang med ammingen en gang før det ble retur til sykehus med innleggelse da med brystbetennelse og infeksjon i livmor og påbegynt antibiotika som jeg gikk på i over 14 dager:/ Forferdelig nedtur her også da jeg virkelig ønsket å amme han,MEN når kroppen sier stopp så går det bare ikke:/ Prøvde å med pumping,men det blei bare stress og grining på mor.. Måtte jo bare kaste melka likevel.. Man har jo heller ingen garanti for at lille tar puppen igjen etter 3 uke på flaske;) Så den her tråden ga meg også en "trøst" på en måte da "ammepresset" er stort i grunn;)
Så Tusen takk til trådstarter;)
 
Mange barn som vokser opp på flaske :) Her går det i begge deler, jeg har ikke nok melk enda hvertfall. Ser ikke på det som negativt hvis det fortsetter sånn heller. Mange fordeler med flaske også :D
 
Skjønner godt man går over til mme i noen tilfeller, var like før jeg ga opp selv denne gangen.. Og jeg har ikke hatt betennelse eller antibiotika eller noe sånt. Bare sykt vondt og litt vondt enda etter snart 3uker :/ Så syns ikke noen skal føle seg som en "dårlig" mor pga av man ikke kan amme. :) Med mine andre 2 har jeg fullamma i 3mndr så har melka blitt så tynn og lite eller ingen vekt oppgang på babyene. Så regner nesten med det skjer denne gangen også.. men her blir det begge deler fram til babyen ikke ønsker pupp mer. Hvis ikke melka stopper helt da.
 
Jeg ammer nå, men babyen min får sånn mageknip av melken, og det uten at jeg har spist noe rart.,.. Det er slik hver dag.. Så her er en del våken netter... Prøvde med en flaske med mme igår kveld, og det funket fint, lille hadde ikke mageknip etterpå og vi fikk en fin natt. Har lyst til å gå over på kun mme.. Men hvordan blir det med melkspreng og slikt da? siden jeg fullammer nå..
 
Jeg ammer nå, men babyen min får sånn mageknip av melken, og det uten at jeg har spist noe rart.,.. Det er slik hver dag.. Så her er en del våken netter... Prøvde med en flaske med mme igår kveld, og det funket fint, lille hadde ikke mageknip etterpå og vi fikk en fin natt. Har lyst til å gå over på kun mme.. Men hvordan blir det med melkspreng og slikt da? siden jeg fullammer nå..
 
Jeg ammer nå, men babyen min får sånn mageknip av melken, og det uten at jeg har spist noe rart.,.. Det er slik hver dag.. Så her er en del våken netter... Prøvde med en flaske med mme igår kveld, og det funket fint, lille hadde ikke mageknip etterpå og vi fikk en fin natt. Har lyst til å gå over på kun mme.. Men hvordan blir det med melkspreng og slikt da? siden jeg fullammer nå..

Hvis du skal gå over fra pupp til mme, bør du trappe gradvis med ;) Ellers er det risiko for brystbetennelse om melk blir stående!
 
Har det på akkurat samme måte som deg! Kom ikke orntlig i gang med ammingen en gang før det ble retur til sykehus med innleggelse da med brystbetennelse og infeksjon i livmor og påbegynt antibiotika som jeg gikk på i over 14 dager:/ Forferdelig nedtur her også da jeg virkelig ønsket å amme han,MEN når kroppen sier stopp så går det bare ikke:/ Prøvde å med pumping,men det blei bare stress og grining på mor.. Måtte jo bare kaste melka likevel.. Man har jo heller ingen garanti for at lille tar puppen igjen etter 3 uke på flaske;) Så den her tråden ga meg også en "trøst" på en måte da "ammepresset" er stort i grunn;)
Så Tusen takk til trådstarter;)

Høres ut som du har vært igjennom en tøff runde!! Jeg hadde "bare" infeksjon i brystene (ikke livmor), men synes det var ille nok! Hjalp heldigvis med intravenøs antibiotika etter noen døgn, og fikk etterhvert komme hjem med tabletter ;) Fikk heldigvis ha både mann og baby innlagt med meg på sykehuset.. Fikk du ha dine der da du var innlagt?
 
Høres ut som du har vært igjennom en tøff runde!! Jeg hadde "bare" infeksjon i brystene (ikke livmor), men synes det var ille nok! Hjalp heldigvis med intravenøs antibiotika etter noen døgn, og fikk etterhvert komme hjem med tabletter ;) Fikk heldigvis ha både mann og baby innlagt med meg på sykehuset.. Fikk du ha dine der da du var innlagt?
Fikk også antibiotika intravenøst først, så tabletter..Fikk heldigvis ha de der ja,men av forskjellige grunner så havnet vi endatil på isolat så blei veldig lite rom å bevege seg på;);) Men fikk nå kvalitetstid om ikke annet;) Verste var at man først var 1 uke borte fra storjenta på 4 år,for så å returnere rett til sykehus igjen- så blei mange tårer både i savn og ikke minst barseltårer;) Heldigvis bedre nå da;) Men ikke så koselig start på barsel tiden som ønsket;)
 
Fikk også antibiotika intravenøst først, så tabletter..Fikk heldigvis ha de der ja,men av forskjellige grunner så havnet vi endatil på isolat så blei veldig lite rom å bevege seg på;);) Men fikk nå kvalitetstid om ikke annet;) Verste var at man først var 1 uke borte fra storjenta på 4 år,for så å returnere rett til sykehus igjen- så blei mange tårer både i savn og ikke minst barseltårer;) Heldigvis bedre nå da;) Men ikke så koselig start på barsel tiden som ønsket;)

Huff, skjønner at det må ha vært kjipt å være borte fra storesøster! Vårt første barn, så hadde ingen hjemme som ventet på oss... Kjedelig med isolat, da blir man litt innesperret.. Selv om det var kjipt å være syk, så hadde vi også kvalitetstid :) Vi hadde heldigvis ikke isolat, men et stort rom, faktisk med sjøutsikt :p Maten var god og personalet hyggelig :) Første dagen var jeg ganske dårlig, så jeg og lille slappet av i sengen sammen. Men etterhvert så hadde vi litt besøk og så på nett tv. Fikk levert hjemmebakst også :p Så prøvde å kose oss så mye som mulig. Hadde såklart ønsket at jeg var frisk, men når man først var i den situasjonen, så var det veldig godt å få omsorg/hjelp, slik at man kunne prioritere å være sammen med lille og å bli frisk :) Hvordan går det med deg nå?
 
Back
Topp