Fordeler med januarbaby

Jeg tenker at det er en fordel at babyen er noen måneder gammel når sommeren kommer og det blir mer utetid:love2

At barnet har noe å glede seg til (bursdag) i en måned som ellers er veldig tung og trist!

At man kan bruke hele januar inne med god samvittighet :happy: Og permisjon i desember. (Vi som har termin tidlig hvertfall)

Ungen blir eldst i klassen, og får ett år lengre å forberede seg til skolestart ift de som er født i desember. :)

Nå er jo jeg rimelig sikker på at det blir desemberbaby her, men en fordel med å få januar/desember er i alle fall at alle kaosukene i starten er helt perfekt å legge til mørketid, også synes jeg det er kjempefint å ha permisjon på våren når det bare blir lettere og lettere med baby og finere og finere ute samtidig :shy::happy::hilarious:

Hva er fordelene med januarbaby? :happy093

Januarbabyene har ofte en fordel mtp. barnehage- og spesielt skoleløpet. De har hatt lengre tid til å utvikle seg, modnes og forberede seg (selv om dette selvfølgelig ikke er en fasit). Men ja, generelt en fordel - blant annet ved skolestart.:love2

Januarbabyene har ofte en fordel mtp. barnehage- og spesielt skoleløpet. De har hatt lengre tid til å utvikle seg, modnes og forberede seg (selv om dette selvfølgelig ikke er en fasit). Men ja, generelt en fordel - blant annet ved skolestart.:love2

Må bare skyte inn at i enkelte kommuner (min blant annet) er det egentlig en ulempe med januarbarn og barnehage fordi det er bare ett opptak (i august), og siden det er konstant plassmangel og venteliste på barnehageplasser her så tviler jeg på at vi får plass før i august året etter.

Men nå skulle jo dette være en tråd om fordeler - så da må jeg bare føye meg i rekken med å påpeke at et barn som er født på vinteren er kjempepraktisk når sommeren kommer da den ikke er så liten lenger. Vi slipper i tillegg å gå høygravide i den varmeste tiden :)

For min del slipper jeg å spare opp feriedager til romjula siden permisjonen starter siste uka i desember (gitt at jeg ikke blir flytta alt for mye på OUL) :smug:

Jeg har selv bursdag 13. Januar, så vet litt om å være januarbarn☺️ Fordelene må vel være bursdag tidlig på året, moden ved skolestart og at babyen er større til sommeren.

Kan nyte de første dagene inn med god samvittighet, for det er for kaldt til å MÅ gå tur hver eneste dag før kroppen og baby er klar!

Går våren i vente med fine trilleturer og koselig utetid mens baby sover.

Kan være ut med baby på sommeren når været og temperatur tillater det

Bedre tid til å bli skoleklar

Back
Topp