Ford S-max

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Har sett litt på denne bilen.
Vi må nok ha en større bil på ett eller annet tidspunkt.Har foreløbig ett barn, men håper på å få et barn til om ett år ca. Har også hund som har litt stort bur.

Men den er jo så vanvittig dyr!! Tilogmed brukt koster den bortimot 300000,-
Vet rett og slett ikke om vi har råd til så dyr bil, og om vi i det hele tatt får lån til så dyr bil når vi ikke eier bolig å ta lån på?

Mannen er laang, og synes s-maxen ser så bra ut fordi det er regulerbare bakseter også, sånn at det er plass til bakovervendte barneseter..

Men finnes det andre biler som har regulerbare bakseter som er billigere?

Ikke svar på ditt spørsmål egentlig.

Men klart det MÅ finnes en annen bil med god plass i.

Har selv en mann på 197 cm høy, og vi kjører en Skoda Fabia. Liten bil dog, men mannen har god plass til sine lange bein.

Vi deler det samme problemet her.
Venter nr 2 i august, og har en forholdsvis stor hund. En vanlig stasjonsvogn er bare og utelukke liksom, hvis vi skal på langtur.
Søstra mi og mannen hadde Chrysler Voyager, og de var knallfornøyd med plassen i den.
Der har du to enkle seter (pilotstoler) bak fører og passasjer, og en treseter bakerst. Du kan velge og sette treseteren bak fører/passasjer og pilotsetene bak, eller kun en pilot stol osv.
Det jeg syns er kjekt med den bilen ( vi vurderer den selv) er at man kan ha bagasje i mellom de to pilotsetene. Hvis man da tar ut treseteren har man jo kjempestor bagasjeplass bak til hundebur, vogn etc
Og skulle Voyager være for liten, har man jo Grand Voyager som er hakket større emoticon

Uff ja, det er skikkelig trangt hos oss altså, og vi kjører nå ford focus. Sliter max bare vi skal være borte i to dager....

Vogn og hundebur tar hele bagasjerommet, så der er det ikke plass til mer. Har en takboks som vi fyller opp, men enda må vi spenne fast ting med setebeltet i baksetet ved siden av lillegutt.. Og det er jo ikke opptimalt..

Dessuten sitter mannen praktisk talt i baksetet når han sitter i passasjersetet, så er ikke snakk om at det er plass til et bakovervendt sete bak ham. Gikk med nød og neppe de 6 mnd vi brukte babysetet før vi måtte bytte til større sete pga stort barn.. Foreløbig er det bare jeg som kjører (og jeg er bare 160 lang), og tom bak meg er det ikke mer enn 5 cm klaring mellom førersete og barnesete.. 

Gruer meg til en ukes ferie til Sandefjord i sommer allerede jeg, for vi kommer jo ikke til å få med oss det vi må ha med oss... 

Men ja, det må da vel finnes andre biler som kan passe ;) Er bare det at jeg synes denne bilen er så fin ;)

Ford s-max er blandt de største OG beste bilene en familie kan ha, hadde absolutt prøvd å få råd til en sånn. Vi har billån utenom huslånet.

Vi har den bilen. FORELSKET  ;O)

Vi leaser den bilen vi. Betaler 4200 kr i mnd, var den prisen vi fikk i september og den har endel utstyr.
Trenger jo ikke å ha så mye utstyr i den,
Men ta en snakk med en forhandler, Vi fikk en knall ny bil i den fargen vi ønsket oss,
Så har vi muligheten å kjøpe den om 3 år til en fast satt pris :)

Vi har to barn og kjører Ford Mondeo. Supergod bagasjeplass og det er ingen problemer å montere bakovervendte stoler i den. Men vi venter vårt tredje barn i august, så her er vi også på leting etter ny doning. Skal bruke Ford'en til å begynne med (vi får såvidt inn tre bakovervendte stoler), men på lang sikt ser også vi etter en brukt Galaxy eller S-max. 

Ja, det er det jeg tenker også, at s-maxen må være suuper! Jeg kikket litt hos en forhandler, og han sa at det nesten er like "billig" å få et tilbud på ny bil kontra brukt, for bruktbilprisen er såpass høy på denne modellen. 

Men vi har fortsatt litt tid på oss da, såå får kikke litt til... Og sjekke med banken kanskje.. 

Men mannen har en del tullegjeld fra tiden før vi ble sammen, så han betaler rimelig mye i mnd på det, så vi har ikke så voldsomt med penger heller. Bilen vi har nå betalte vi 4500 på i mnd i tre år, så har hatt den nå i halvannet år uten å betale på den, så det har vi merket veldig godt på økonomien. Frister ikke med nytt billån nå akkurat.. Men det er jo en 1999 mod da, så begynner å bli klar for utskifting snart. Vært mye utgifter det siste året..

Sjekk ut nissan qashqai+2.. Den er ikke så gal i ny eller bruktpris..

tror de har noe leasingtilbud om dagen også... :)

vi kjøpte s-max for noen mnd siden og vi angrer IKKE! Er vel verdt det ekstra lånet! Betalte 315.000 for 2007 mod importert fra tyskland. ser helt ny ut!

10 år ... 2800 tror jeg i mnd..men skal sette d ned til 7 år når jeg får solgt min lille bil.

skal sjekke muligheten med banken for å få det over 10 år, da er det ikke så mye i mnd heller. Og da kan det jo gå med lån på ca 300000,-

Vi får se på nyåret, er ingen bråhast selv om det hadde vært moro med ny bil ;)

Takk for hjelp ;) Nå bør jeg komme meg i seng sånn at man får sovet før man skal opp igjen på jobb ;)

Back
Topp