Ford S-Max

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Noen her som har s-max med automatgir? Ser på 2007-2009 modeller som har 130-140hk, men vet ikke om det blir sløvt å ha automatgir da? Vil helst ha en bil som ikke sliter med å komme seg opp tunellene liksom :P

Nå har ikke vi S-Max da. Men Ford Galaxy med automatgir,er kjempefornøyd med den. Går utruligt godt til å være så stor bil med 140 hk og automat.[:D][:D]

ORIGINAL: *mumfie*

Bilen blir ikke sløvere eller tregere selv om du har automat.... Jeg sverger til automat......

Neinei, men nå tenker jeg på hvis du feks skal forbikjøre en trailer i oppoverbakken i en tunell. Hvordan blir det da med giring? Med manuell pleier man jo å gire ned for å komme fortere opp i hastighet. Vi skal ha automat, men tenkte bare jeg skulle høre om det duger i sånne tilfeller.

ORIGINAL: Moradi

Bilen blir ikke sløvere eller tregere selv om du har automat.... Jeg sverger til automat......

Neinei, men nå tenker jeg på hvis du feks skal forbikjøre en trailer i oppoverbakken i en tunell. Hvordan blir det da med giring? Med manuell pleier man jo å gire ned for å komme fortere opp i hastighet. Vi skal ha automat, men tenkte bare jeg skulle høre om det duger i sånne tilfeller.

er det noe spesielt med tunneller? [8D]
Min nå litt slitne passat med automat drar ganske freskt fra i bakker og på flatmark.. Har ikke noe å klage på der..
SÅnn fra 0-100 er nok automat litt tregere enn manuell, men det er jo bare en tilvenningssak og et spørsmål om å være hard nok på gassen.. [:-]

ORIGINAL: Dollface

ORIGINAL: Moradi

er det noe spesielt med tunneller? [8D]
Min nå litt slitne passat med automat drar ganske freskt fra i bakker og på flatmark.. Har ikke noe å klage på der..
SÅnn fra 0-100 er nok automat litt tregere enn manuell, men det er jo bare en tilvenningssak og et spørsmål om å være hard nok på gassen.. [:-]

Hehe, nei men det er disse mannfolka jeg jobber med da.. Blir litt påvirket av meningene deres så da begynner man jo å lure :P Har eid en corsa en gang i tiden og da slet vi med å komme oss opp tunellene i 2-3 gir liksom. Men satser på automatgir gjør susen :-)

Back
Topp