Fordøyelse og mageverk..

vichaa

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Til dere som he fått barn som har hatt trøbbel med magen.

Her fikk jenta vår mageverk etter hun ble et par uker gammel, og det har enda ikke tatt slutt. Hun promper mye, trykker mye om natten for å klare å prompe, bæsj kommer kanskje en gang i uken..

Hvordan er det med dere som har opplevd det samme? Har det begynt å gå over?

Skulle liksom vare de tre første månedene.. gleder meg til det tar slutt :(
 
Her også trykkes det masse om nettene, promper masse og jeg ser at hun ikke er god i magen. Har forsøkt å kutte mye mat som kan gi luft, men det hjelper ikke. Nå er hun snart syv uker og jeg føler at jeg hjelper henne mer og forstår mer når jeg kan hjelpe. Bruker store deler av dagen til å masere når jeg ser at hun trenger det, sykler med bena og hjelper henne med bleier. Vi klarer ca tre til fire bleier til dagen. De er ganske store også, så glad at jeg klarer å hjelpe henne litt, men følte meg maktesløs i starten. Etter bleieskift smiler hun og ler og jeg ser at hun har det mye bedre <3 Gleder meg også til det gir seg litt og håper det er snart.

Masse lykke til, tenker på dere. Ikke kjekt når de har vondt:(
 
Hatt magetrøbbel siden hun var nyfødt. Første helvetesnatt var andre natt på sykehuset...

Blitt mye bedre her, mindre hyl og vræl, men fremdeles mye luft og jobbing. Endel irritasjon hvor hun klager mens hun klemmer.... Litt gråt og slikt, før hun får sluppet bombene.

Hjelper med sol/måne massasje, jobber endel med det (og sykling og annen bevegelse med bena) under bleieskift. Pleier å hjelpe!
 
Varierer litt her. syns det er blitt litt bedre med minifom og semperdråper, men er vanskelig å vite. I natt var det virkelig jævlig, magen var like stor som resten av ungen og hun skreik i smerte i 6 timer... Etter 30 min med massasje kom det til slutt en flytende bæsjbleie. Etter dette klarte hun prompe og fikk til slutt sovne. En del luft i dag også, men har det ellers bra. Hun smiler lite fordi hun har en del vondt, men har kommet mer smil i det siste. Hun er 9 uker, håper det blir bra snart. Naboen har en gutt som kan ligge å trykke i 4 dager før det kommer noe og han er 5 måneder..
 
Min er også slik, men testet nettopp ut malt og han bæsjer hver dag nå de siste dagene! Er i sjokk :eek: før bæsja han 1 gang i uka...

Eller så er det hyppig avføring pga tenner.. men tror det er malten :p
 
Back
Topp