Forbokstav

Bkno1394272

Andre møte med forumet
Hei! Jeg lurte på om man f.eks har 3 jenter. Mia, Maja og Andrea, vil det bli feil å kalle Andrea noe på A, isteden for M? For da er hun det eneste barnet på A. Lurer på om det liksom blir feil... Håper jeg forklarte godt nok!

Jeg synes ikke det blir feil. Vet av flere som har vært i samme "problemstilling" og jeg syns det er dumt å velge et navn på M bare fordi det MÅ være på M.
Ta nå et navn dere liker godt og ikke tenk så mye på det at det MÅ være på M, ta et uansett. :-)

Nei det syns jeg ikke, selv om to tilfeldigvis har samme bokstav må ikke nr 3 har det :-) viktigste er å velge det man liker best

Jeg hadde ikke reagert noe på det :)

Jeg hadde ikke reagert på det hos andre, men jeg hadde nok følt det selv. Jeg har to på A, og føler en eventuelt neste også må begynne på A for å "passe inn" :)

Her slutter både jeg, barnefar og 2åringen på "E", så lille i magen har også fått navn som slutter på e. :)

Jeg personlig ville gått for samme forbokstav, men hadde ikke reagert om andre ikke gjorde det. Det er jo bare smak og behag:)

Nei, det har ingen betydning:)

Vel, søstrene mine heter faktisk Mia og Maya, og hu tredje heter Julianne. Ser ikke at det er noe problem! Er bare 2 av oss som har mellomnavn også!

Jeg hadde ikke reagert på det hos andre, men jeg hadde nok følt det selv. Jeg har to på A, og føler en eventuelt neste også må begynne på A for å "passe inn" :)
Enig med dette. Sjølv har alle i fam navn på fire bokstavar, hadde ikkje valgt eit langt navn på evt nestemann;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har litt tvangstanker om slike ting, så jeg hadde gått for samme bokstav.
Jeg synes det er litt viktig at navnene "hører sammen". Sambo har dobbeltnavn (han bruker bare fornavnet), mens broren har bare ett navn, jeg synes det et et snodig valg av foreldrene.

Her har mini fått et norrønt fornavn, og dermed hadde det blitt veldig rart for meg å gi nestemann feks et bibelsk navn. Mini har i tillegg et mellomnavn, nestemann er derfor "nødt" til å ha det og.

Men det er meg.. :)

Back
Topp