Forberedelser:)

FrøkenB

Betatt av forumet
Hei maijenter! Har dere startet på noen forberedelser til den lille kommer? Morsomt å høre om :)))) Her har jeg ikke starta enda, men ser sånn frem til det.

Nei, ikke mye forberedelser enda her heller. Men det meste av utstyr er bare å ta fram når vi føler for det. Anskaffet litt babyklær bare:)
Blir en utrolig koselig tid framover. Kjøp av babyklær er bare så utrolig kos

Har fått noe utstyr i hus, men dette skal til mine foreldre til prinsen kommer. Er litt "teit" der med at jeg vil ikke ha for mye utstyr i hus før han er født eller til noen dager før han kommer.
Noe babyklær må jeg ut å handle, har kun kjøpt 1 sparkebukse og 4 langermet bodyer. Sååå jeg har en del å handle inn her. Skal ut i dag på shopping av klær til alle 3 så da må jo babyen også få. Om ikke så lenge må vi faktisk handle til 4 gutter å ikke 3 - blir merkelig men knall kjekt :):) hehehe Kommer til å kjøpe gulpekluter (kladder som jeg kaller det) og fortèbleier (skal ikke brukes som bleier, men som "pute" hehehe) i dag :):)

Jaaaa:-))) Jeg er ferdig jeg:-) Alt av utstyr innkjøpt, klær og sengetøy ferdig vasket, og ellers er alt klart:-) Er i gang med baking nå, sånn at jeg slipper det etter fødsel. Har 33 brød igjen - bakte 27 i går, så satser på at det holder en stund:-) Skal også fylle fryseren med boller og kanelsnurrer;-) Fødebaggen til meg og babyen er ferdig også. Kjenner det begynner å bli på tide å roe skikkelig ned nå, kanskje begynne å vaske litt i huset om formen tilsier at det er greit:-) Har i grunn nok med de hverdagslige tingene framover, pg da er det kjempedeilig å ikke måtte være nødt å ha babyting (sånne skulle burde ting) i hodet. Perm. søknaden sendes inn nesteuke. Skal bli deilig å bli ferdi med det også:-)

vi har kjøpt inn det meste av klær og utstyr. ikke satt noe sammen enda.
bakverk blir det ikek noe av siden vi bare har en fryser som er sånn fryser i kjøleskap.

søknader håper jeg blir klar imorgen og kan sender neste uke!

nei, men har en anelse på hva jeg må gjøre /kjøpe så etter 3d ul i helgen så regner jeg med å begynne 

Føles litt uvirkelig å tenke at det skal bli en gutt denne gangen, skal ha ul neste uke for å sjekke om morkaken har flyttet opp, tenker at jeg skal begynne etter det. Men har kjøpt en bukse med seler og en jumper, kunne ikke dy meg siden de var på salg :) men ellers har vi en del som skal kjøpes..gleder meg <3

Ferdig med klær, vogn og stellekommode m/badekar, og holder på med senga. Kjøpt inn seng og dyne + et dynetrekk, men ingen madrass. Aner ikke hvilken jeg bør kjøpe så det må sjekkes ut. Etter det er det tid for bilstol.

Klærne vil ikke bli vasket på lenge enda, da vi ikke helt vet hvor vi blir boende. Prøver å finne ny leilighet, men det er langt fra enkelt. Så vi får sette en frist og snakke med huseier, og så får vi ta det derfra. har så lyst til å kjøpe inn et skap slik at jeg kan få vasket babyklærne og lagt de inn. Har falt for et skap på Ikea, knallgrønnt  Jeg elsker grønnt ^^ Kjøpte nesten senga i grønnt og, men klarte å styre meg

Ellers har jeg fått min første gratispakke fra BAM, og skal nå bestille noen ti (apotek og barnas hus o.l.) Spennende dette

Ja jeg har faktisk begynt. Har kjøpt ny (brukt) sprinkel seng og nytt (brukt) stellebord som vel er de store tingene vi trenger, mulig jeg også kjøper en lekegrind når det næremer seg, kjekt å ha i stua i og med at vi har hund + to eldre søsken. Tenkte også jeg skulle kjøpe en brukt baby bjørn vippestol, så jeg sitter og følger med på finn.no. ;-)
Ellers fikk jeg høre at det var mye salg rundt omkring og har derfor gått innom butikker som H&M, Kappahl og Cubus når jeg har vært på storsentere, der har jeg fått kjøpt flotte bodyer for 30 kr og 50 kr! Kjempefornøyd. :-) Har endel klesinnkjøp igjen samt at jeg nok må ha en dyne til, men føler ellers at jeg er godt i rute. :-)

Tror vi har det meste av utstyr i hus nå, mangler bare noen småting. Venter litt til med vasking av klær, sette opp vugger og lekegrind . Må ha litt igjen og glede meg til ;) Nen kjenner jeg meg selv rett blir det vel ikke så altfor lenge til det heller :)

Ja men nå har vi en del fra før av også. Har igjen å vaske klærne da, men det vil jeg vente litt til med så det er nærmest mulig. Nå står alt stabla inne på babyrommet, så har vel igjen å sortere litt og rydde og vaske. Er noen ting til jeg må fikse. Har ordnet disse tingene når jeg har vært i god form og vil helst være ferdig med dette før jeg blir større. Vet jo aldri åssen formen min blir da.. hehe

Har ikke gjort så mye nei. Har pussa opp vaskerommet med stelleplass og så har jeg sortert ut det mest jentete av klærne etter storesøster, og jeg tror ikke vi trenger å kjøpe så mye:)

Her har vi kjøpt inn vogn, bilstol, stellekommode med badebalje, vugge(lånt)  og litt klær..
 har utrolig lyst å kjøpe mer utsyr men vi skal overta en del fra min svigersøster så vi må vente å se ka som følger med derfra først :)

Er begynt med å vaske rundt huset i tillegg så er jeg begynt å strikke et baby(lappe)teppe.

Alt av søknader om penger osv er sendt inn til Nav, ellers er vi nesten ferdige med alt av klær som trengs de første mnd, de mest grunnleggende klærne i alle fall :-)

Har fått tak i en seng, og to bilstoler, men fortsatt mye igjen å handle. Skal flytte om litt over 1 uke, så vi orker ikke å handle utstyret før vi har kommet inn i det nye huset :-) Samme med vasking av klær og sånt, det tar jeg når vi er ferdige med flyttingen.

Var ferdig med de fleste forberedelsene for noen måneder siden. Venter førstemann, og hun har vi ventet på ganske lenge, så har tatt ganske av kan man si :p

Barnerommet malte jeg i oktober og har klistret opp veggdekor og pyntet. Fikk raskt kjøpt inn og satt sammen alle møblene. Så der er alt på stell og kleskommoden inneholder klær i hovedsakelig str 50,56 og 62. I stellekommoden er stelleprodukter, bleier, gulpekluter, smokker etc på plass. Samt stellemadrass med matchende hånklær ;p

Vogn, trille, bilstol, vippestol, lekegrind, vugge, soveskinn, vognskinn, sommerpose, vinterpose, stelleveske m.m. har vi også kjøpt. Har brukt mye tid på å undersøke hvilken ting jeg ønsker og prøvd å finne det som passer best for oss og kjøpt mye av det på salg i desember og januar. Ellers har jeg også kjøpt mye på nett fra utlandet og funnet noen av møblene på finn, har spart mye penger på det. Så føler jeg har gjort mange kupp og stort sett fått det jeg ønsker.

Tenkte å få sendt inn papirene til NAV til uken. Skal på 28 ukers kontroll, så da tenkte jeg å ordne dokumentasjon fra legen. Godt med alt som er gjort :)

Her har vi arvet noe (sprinkelseng og stolen til kjøkkenet) for noen år siden faktisk. Kom over en annonse på finn.no hvor vi fikk tak i resten av store ting vi trengte. Nettopp fått i hus "stellekommoden" (en helt vanlig kommode som vi har satt hjul på) og kommoden på rommet som skal bli barnerom etterhvert. Det er ferdig oppusset.
Føler litt panikk siden vi mangler det meste av ting ellers. Som madrass til sengen, dyner, sengeklær, ymse stelleting, stelleveske, og klææææær.... Men regner med at innen 1 mnd så er det meste på plass. Har ikke lyst å må drive å løpe fra butikk til butikk når jeg er blitt passe stor. Litt shopping er jo alltid morsomt, men ikke må-ting når man begynner å bli sliten. :)
Bagen som skal pakkes til sykehuset er satt frem og listen er skrevet ned..... 

Det går nok greit uansett om alt er klart eller ikke. Har jo fortsatt "god" tid...  :P

har fått kjøpt inn seng,vogn,senge tøy,myke kosetepper ,noen bamser,ferdig med alle klærene-bodyer,sokker,strømpebukser,bukser,genser,tskjorter,luer,noen par sko.sikkert mere av klær men det jeg kommer på.
gulpe kluter,håndklær,hylle til barnerommet,med fine bokstaver og skilt
saueskinn,himmel seng,knagger,noen bilder,kommoder,fått noen bleie pakker:)

har en del igjen å kjøpe,men det tenkte jeg å ta i neste uke :)

Moira skrev:
Jaaaa:-))) Jeg er ferdig jeg:-) Alt av utstyr innkjøpt, klær og sengetøy ferdig vasket, og ellers er alt klart:-) Er i gang med baking nå, sånn at jeg slipper det etter fødsel. Har 33 brød igjen - bakte 27 i går, så satser på at det holder en stund:-) Skal også fylle fryseren med boller og kanelsnurrer;-) Fødebaggen til meg og babyen er ferdig også. Kjenner det begynner å bli på tide å roe skikkelig ned nå, kanskje begynne å vaske litt i huset om formen tilsier at det er greit:-) Har i grunn nok med de hverdagslige tingene framover, pg da er det kjempedeilig å ikke måtte være nødt å ha babyting (sånne skulle burde ting) i hodet. Perm. søknaden sendes inn nesteuke. Skal bli deilig å bli ferdi med det også:-)

Oj, du er flink!!! Jeg tar av meg hatten :-) Jeg har ikke begynt enda. Vi har jo alt utstyr vi trenger, men skal kjøpe litt nytt babytøy i og med at vi skal få ei jente denne gangen. Jeg har bare ikke kommet i gang enda, da formen har vært elendig.

Godt å høre det er flere som ikke har fått sendt perm.søknaden, jeg venter på godkjennelse fra arbeidsgiver på oppsettet mitt i forhold til ferier og ulønnet permisjon. Ellers er alt klart.

Ettersom det bare er 2,5 år siden storebror kom til, og vi venter nok en gutt, så har vi det aller meste, må bare ta det frem og vaske og å det i system. Men har handlet noen babyklær da, og skal handle litt til også:) Fødebagen lar jeg vente i 3-4 uker til, da er det ca 3 uker til termin:)

Back
Topp