Forberedelser til oul?

FrøkenMG

Forumet er livet
Assistert-jentene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Aprilspirene 2023
Jeg skal på oul om halvannen uke, og plutselig slo det meg om jeg må forberede meg?

Sykehuset jeg skal føde på har et forskningsprosjekt, som vi tenkte vi skulle takke ja til å være med på, siden det ikke gjør noen forskjell fra eller til. Den eneste risikoen vi løper er at barnet kan få raskere pustehjelp ved behov, og det gjør jo ikke noe.

Ut over det aner jeg niks og nada om fødsel, smertelindring, når man ringer sykehuset, hva man trenger, hvor lenge, hvem, hva, hvordan...

Er det noe jeg bør forberede meg på, eller er det helt innafor å komme helt «blank»??

Bill. Mrk. Kontrollfreak :D

Eneste du må gjøre på dagen er å ta med helsekorte, eller kan du komme "helt blank" :D
De tar en grundig ultralyd ubdersøkelse og da får du all informajsonen du trenger der :happy:

Eneste du må gjøre på dagen er å ta med helsekorte, eller kan du komme "helt blank" :D
De tar en grundig ultralyd ubdersøkelse og da får du all informajsonen du trenger der :happy:
Aha, får man med noe skriftlig hjem? Er håpløs på å huske informasjon, mannen er mye bedre på det. Og han får sannsynligvis ikke være med. :shifty:

Aha, får man med noe skriftlig hjem? Er håpløs på å huske informasjon, mannen er mye bedre på det. Og han får sannsynligvis ikke være med. :shifty:

Jeg fikk med bilder og vekstskjema som skrives på, men utover det tror jeg ikke du får noe annet! Men på det vekstskjema så vil det bli huket av for om målene er som de skal, termindato blir ført på der og på helsekorte❤
Anbefaler å filme under ultralyden! Synes det er veldig koselig å se på etterpå! Og nei, du kommer ikke til å huske alt som blir sagt, fordi det er ikke "så viktig" så lenge alt er som det skal! Husker ikke halvparten av hva hun snakks om at hun målte og hva det var :hilarious:

Trenger bare å ta med helsekortet :)
Og være forberedt på å betale for bildene om dere vil ha det.

Jeg fikk med bilder og vekstskjema som skrives på, men utover det tror jeg ikke du får noe annet! Men på det vekstskjema så vil det bli huket av for om målene er som de skal, termindato blir ført på der og på helsekorte❤
Anbefaler å filme under ultralyden! Synes det er veldig koselig å se på etterpå! Og nei, du kommer ikke til å huske alt som blir sagt, fordi det er ikke "så viktig" så lenge alt er som det skal! Husker ikke halvparten av hva hun snakks om at hun målte og hva det var :hilarious:

Er ikke lov til å hverken filme eller ta lydopptak på KK Haukeland. Heller ikke overføring type Messenger, Skype o.l. Godt mannen fikk være med så én av oss husket noe da vi var ferdige.

Er ikke lov til å hverken filme eller ta lydopptak på KK Haukeland. Heller ikke overføring type Messenger, Skype o.l. Godt mannen fikk være med så én av oss husket noe da vi var ferdige.

Så kjedelig at det ikke er lov... spesielt i disse dager! Men var da hvert fall godt mannen fikk blitt med :happy:

Står dette på nettsiden deres, eller fikk du bare beskjed om det? Har sett noen skriver de ikke godtar filming, men trodde videochat var greit hos alle :sorry:

Står dette på nettsiden deres, eller fikk du bare beskjed om det? Har sett noen skriver de ikke godtar filming, men trodde videochat var greit hos alle :sorry:

Det står inne på rommene de utfører ultralyden. Forstyrrende for jordmor, visstnok.

Det står inne på rommene de utfører ultralyden. Forstyrrende for jordmor, visstnok.
Ehm, skjønner ikke helt det. Dersom mobilen bare holdes i ro og det ikke er lyd på burde det ikke bety noe? :confused:

Ehm, skjønner ikke helt det. Dersom mobilen bare holdes i ro og det ikke er lyd på burde det ikke bety noe? :confused:
Eg fikk ikke ha telefonen i hendene mine en gang. Mannen min måtte holde den. Jm ville ikke ha telefon i nærheten :bored:

Eg fikk ikke ha telefonen i hendene mine en gang. Mannen min måtte holde den. Jm ville ikke ha telefon i nærheten :bored:

Her fikk mannen kjeft da han så på tlf for å sjekke klokka under ultralyden :rolleyes:

Så nei, hadde ikke satset på å få filme/videochatte under ultralyden.

Her fikk mannen kjeft da han så på tlf for å sjekke klokka under ultralyden :rolleyes:

Så rart :eek: Hadde skjønt det om noen satt med en mobil som plinget osv, men skjønner ikke hva det gjør å holde den

Trenger bare å ta med helsekortet :)
Og være forberedt på å betale for bildene om dere vil ha det.

Jeg vil helst slippe å måtte konsentrere meg om å filme selv om mannen ikke er med. Det høres skikkelig bakvendt ut, men om jeg må konsentrere meg om å holde kamera i rett vinkel er jeg redd for å miste viktig informasjon.

Aller helst håper jeg mannen får være med. Ser i termingruppa på Facebook at noen får og andre ikke, på sykehuset «mitt». Syns det er veldig rart...

Samme skjedde med min, telefonen min durte pga meldinger, så han skulle berre sjå ka som fåregikk, så fikk han streng beskjed om å se på telefonen kunne han gjøre når han ikke skulle være å se på babyen sin :facepalm: han blei heilt paff :hilarious:

Back
Topp