Forberedelser til jul?

Har handlet ferdig alle (!) julegavene, bortsett fra til mannen.. Men vi kjøper ikke noe dyre gaver til hverandre, så skal prøve å komme på noe morsomt, kanskje bestille noe på nettet :-) Har begynt å pakke inn noen. Ellers venter jeg i spenning til desember, og så begynner jeg å pynte til advent og jul allerede fra 1.desember, og kakebaking skal jeg også begynne med fra da av. Noe rundvasking blir det ikke i år pga oppussing. Men vanlig husvask gjør jeg selv, og mamma kommer og hjelper meg om formen skulle svikte etterhvert :-p gleder meg kjempemye til adventstiden! :-D

Har begynt å tenke på jul, gjelder det? Må bare sparke meg selv i rumpa og begynne å handle neste uke;)

Har handlet inn noen julegaver :) Julevasken har jeg store planer om å leige inn vaskehjelp til og bakingen begynner jeg med rundt 1 des :D Gleder meg som en unge til jul i år!! Den skal bli magisk <3

Her begynner jeg på baking iløpet av uka tror jeg, og så mye av julevasken som jeg orker. Pynting venter jeg med til 1. Advent, og julegaver er jeg laaangt ifra klare med. Har termin 8.des, så må gå igang snart :) Har store planer om at jo lenger jeg går på overtid, jo mer pynta blir huset :p

Ble ferdig med alle julegavene i går, etter 5 timer på kjøpesenteret! Så nå slepper jeg å tenke på det ihvertfall :D

Alle gaver kjøpt og handlet inn utenom en som kommer i posten snart. :D
Har baket kakemenn, men må nok lage mer for de forsvinner bare. :O hehe. Skal bake et par sorter til, vi liker ikke så mange sorter uansett. :p

Pynting må jeg vente litt med, og storvask av vegger, tak og vindu er tatt tidligere. Så bare vanlig vasking frem mot jul. (Mannen som gjør, ellers hadde det ikke sett ut tror jeg.)

Er det jeg er redd for skal skje om vi baker småkaker nå! Kakemenn er jo bare såååå godt!
Helt greit med det som kan fryses, for da er det jo litt mindre tilgjengelig ;-)

Planlagt pakke kalender for første gang. Fantasert om godt julevær hele desember. En glad baby og energi til å være supermamma for begge mine barn, super kone som har middag klar når mannen og eldste kommer hjem og masse koselige juleaktiviteter. :p

Så lenge huset er rent og noenlunde pyntet og vi finner et juletre så tror jeg at jeg nøyer meg med kjøpkaker :)

Jeg har også "lagt inn en bestilling" på supermom-krefter i desember og etter fødselen....
Blir nok masse kos og verdens beste jul uansett ;-)

Tenke å fange litt ny julepynt i dag.. Men gjorde så vondt å gå, kjentes ut som hele underlivet sku revne mens jeg sto og gikk. Så ble minimalt med julepynt gitt :(

De fleste av gavene som skal sendes er klare :) Er ikke mange gaver igjen.
Ellers så er det baking og huspynting igjen :)

Back
Topp