Forberedelser til jul?

Reea

Forelsket i forumet
Er det noen som har begynt å forberede seg til jul?
Jeg har fått unna noen julegaver, og begynt å bake litt for å ha klart i fryseren.

Har alltid bakt julekaker og konfekt siste uka før jul, men innser at dette kanskje må kjøpes i år ;)

Med termin i midten av desember, føler jeg at jeg har litt dårlig tid og vil klargjøre så mye som jeg kan iløpet av de neste ukene.
Gleder meg såååå masse til å begynne å pynte til advent, se på julekalender på tv og alt som hører advent til! :):):bigsmurf

Er det noen som har begynt å forberede seg til jul?
Jeg har fått unna noen julegaver, og begynt å bake litt for å ha klart i fryseren.

Har alltid bakt julekaker og konfekt siste uka før jul, men innser at dette kanskje må kjøpes i år ;)

Med termin i midten av desember, føler jeg at jeg har litt dårlig tid og vil klargjøre så mye som jeg kan iløpet av de neste ukene.
Gleder meg såååå masse til å begynne å pynte til advent, se på julekalender på tv og alt som hører advent til! :):):bigsmurf
Snart ferdig med gaver. Pakket inn alle som er handlet. Må bare kjøpe inn noen fååå. Og finne en som ee bortkommet i huset.

Mannen står for pynt og vask. Og julekortene er snart klare til å sendes. Legge klart me adresse og frimerke så er det bare å poste dem når desember kommer.

Alle gaver kjøpt og handlet inn utenom en som kommer i posten snart. :D
Har baket kakemenn, men må nok lage mer for de forsvinner bare. :O hehe. Skal bake et par sorter til, vi liker ikke så mange sorter uansett. :P

Pynting må jeg vente litt med, og storvask av vegger, tak og vindu er tatt tidligere. Så bare vanlig vasking frem mot jul. (Mannen som gjør, ellers hadde det ikke sett ut tror jeg.)

Nesten ferdig med gavene, har bare igjen til de nærmeste i familien. Men har planlagt hva de skal få.

Baker sjeldent noe selv, er ikke så glad i julekaker og får sjeldent noe særlig besøk. Er mer den som drar på besøk. Så får heller begynne med baking neste år når mini nærmer seg året :P

Har tenkt litt på julepynt. Å vanligvis pynter jeg hele huset veldig julete innen første søndag i advent. Men i år har jeg tenkt å pynte litt mer moderat. For skal jo ryddes bort mitt i nybakt mamma tida. Ikke så gøy å måtte pakke ned i mange dager da :) vurdere faktisk å kjøpe inn noe nytt i år og få litt ny stil over det hele. Å heller begynne å samle opp nye minner sammen med mann og barn med tiden :)

Har såvidt startet med julerengjøring og pynting :D hadde tenkt å vente nærmere advent, men har ligget noen dager og vært så vondt å bevege seg så fant ut at det er en spesiell situasjon i år så da tar jeg det de dagene jeg har minst svangerskapsplager. Venter heller med å tenne lysene i vinduene osv. Julegaver er jeg såvidt i gang med, venter på lønning.

Planlagt pakke kalender for første gang. Fantasert om godt julevær hele desember. En glad baby og energi til å være supermamma for begge mine barn, super kone som har middag klar når mannen og eldste kommer hjem og masse koselige juleaktiviteter. :p

Så lenge huset er rent og noenlunde pyntet og vi finner et juletre så tror jeg at jeg nøyer meg med kjøpkaker :)

Halvveis med pakker
Bakt litt
Tatt julevaska
Ferdig med julekalender

Mangler:
Henge opp gardiner, adventstaker, bake litt RETT før jul og kjøpe inn noen gaver

Planlagt pakke kalender for første gang. Fantasert om godt julevær hele desember. En glad baby og energi til å være supermamma for begge mine barn, super kone som har middag klar når mannen og eldste kommer hjem og masse koselige juleaktiviteter. :p

Så lenge huset er rent og noenlunde pyntet og vi finner et juletre så tror jeg at jeg nøyer meg med kjøpkaker :)
I år skal ingen på dette forumet ha dårlig samvittighet om huset står litt på halv 8, eller 7 sorter ikke er baket! :D Synes jeg da.

Jøss så flinke dere er!!! Her er absolutt ingenting klart til jul. Har kjøpt 2 julegaver, resten har jeg ikke tenkt på engang.
I år får ikke barna pakkekalender for har ikke hatt ork og ordne. Det blir lego til de 2 små og haribo eller kinder til de 2 store.
Før jeg begynner tenke jul i dette huset skal det arrangeres 3 barnebursdager 22, 23 og 24 november. Blir nok vasket såpass godt da at det får holde som julevask i år :p

Magler et par kalendergaver til mannen ellers er alt av gaver og innpakking ferdig!
Vasken tar mannen seg av og pyntingen vil jeg og sønnen min ta oss av når det blir nermere desember! Pleier ta det 01.desember men i år er det alt etter nå baby kommer, har jo termin 02 desember!
Baking blir å gjøre hos mamma, men skal bare ha pepperkaker og kakemenn tror jeg! Blir ikke spist!

Gleeeder meg til jul <3

Ikke gjort noe klart, bare bestilt gips-sett for å lage fotavtrykk av babyen som julegave til de kommende besteforeldrene :) Også lager vi (dvs. mannen min som er designer og hobbyfotograf) en fotobok fra året som har vært til dem :)

Han skal ordne juletre når det nærmer seg også pynter vi litt, og kjøper vel inn julekaker og sånt. Kanskje vi slår til med å bake pepperkaker i år med ferdig deig, haha, men ikke noe vi føler vi må gjøre ;) Vi pleier å gjøre det vanligvis da, pleier også å ha juleverksted vi to, men det utgår :P

Litt late vi på den fronten og helt ok for vår del :) Har så lyst å få med bildet av babyen på julekortene (igjen noe som mannen min fotograferer til, designer og ordner og bestiller opp) men da kan det jo hende vi må sende dem av gårde lovlig seint fordi hun i verste fall (hvis jeg går maksimalt på overtid) ikke blir født før 20. desember.. Men tror nok alle har forståelse for det :D

Har begynt på gaver, pakkene til kalender er sånn noenlunde i hus, men de må pakkes inn!

Den store julevasken skal jeg begynne på etter eksamen på fredag, også pynter vi 1.advents helgen :) jeg skal på en bytte-bakst kveld med foreningsjentene, i midten av desember, så da slipper jeg tenke på mer enn 1 sort, men vi skal nok trykke ut noen pepperkaker/kakemenn her hjemme :)

Ellers så satser jeg på at jeg har de to siste ukene i desember på å styre litt med resten :)

Ferdig med å handle inn julegaver, men venter til 1.desember før jeg pakker de inn. Samme med julebaksten og pyntinga. Da har jeg noe å gjøre enten i ventetiden, eller etter fødsel. Hadde nyfødt i jula for 2 år siden, og det gikk fint da, så satser på det nå å :)

Heldige, og ikke minst flinke dere er :). Vi har kjøpt leilighet som vi overtar 1. desember, så foreløpig er alt bare kaos :(. Håper jeg rekker å nyte julefreden før bebis kommer, ganske sikker på hun kommer før termin nemlig.

Er ca halvveis med julegavene, mangler de verste; nærmeste familie. Mamma hjalp meg med vaska denne uken, så nå er det bare å vente på å pynte til første søndag i advent. Og det er jo ikke lenge til!

Har ikke begynt med noe enda. Jeg som liksom skulle begynne så tidlig i år. Har skrevet liste over hvem vi skal kjøpe gaver til, men aner ikke hva vi skal gi til noen. Hver gang jeg er ute i byen tenker jeg at jeg må få begynt å kjøpe inn gaver til kalenderen til samboeren, men det har liksom bare blitt med tanken. Julepynt har vi veldig lite av siden vi tidligere har bodd i ei knøtt lita leilighet og aldri feiret jul der. Men i år har vi større leilighet og jeg har store planer om å pynte her :)

Ferdig med å handle inn julegaver. Og sendte i dag de som skal ut av Norge.

Er snart imål med julegavene og begynner med litt bakst i helga...men kutter ned på noen sorter. Skal begynne å pynte rundt første desember, bortsett fra juletre-det får vente til siste helga før jul. Tar det i små porsjoner og gjør det mest mulig lettvint iår. Hvis jeg føder på termin, 22. 12, så er det godt om det viktigste er i boks til vi forhåpentligvis får hjem til julaften. Vi får nok ta det som det kommer og kose oss med det vi når å forberede :-D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Er stort sett ferdig meg julegaver - tenkte å pakke inn litt nå:-) Ellers vasker jeg litt etter litt, for orker ikke en hel storvask i et jafs. Men har hatt to runder spysjuke i huset de siste to ukene, så da har det blitt grundig vasket... Vi har begynt å bake litt gjærbakst, og skal nok bake pepperkaker og julemann med ungene. Jeg har lyst til å lage lefser, brune pinner og kransekakestenger også, men vi får se...
Svigermor har nettopp vært her og vaska vinduer, men de er allerede fulle av fingermerker str 2 og 3 år, så det spørs om jeg må ta det på nytt lillejulaften hvis det skal være blankt på julaften:-):-)
Pynting tenker jeg at jeg gjør litt pø om pø - men ikke før desember!!! Juletreet kommer vel i hus en gang etter den 20.12. Så er det jo spennende hvor fødselen velger å lande... Håper å være trebarnsmor når julen ringes inn:-)

Ikke gjort noe som helst :P men tror vi skal ut å kjøpe plastjuletre til neste helg. Liker egentlig best ekte tre, men har ikke plass til det eller ork til å rydde opp dryssinga. Pluss at plasttre holder seg. Er ikke sikkert vi har mulighet til å kjøpe tre når vi pleier med termin 19. :P

Back
Topp