Forberedelser til baby kommer

Ja. Skal tråle Finn for å si det sånn.. beste vogna jeg har prøvd

Veldig praktisk med store hjul, adapter til bilsete, lett å slå sammen og mange kjekke lommer! Nei, jeg mååå se om jeg finner den vogna igjen!
TFK mono/ mono 2 er vel ca lik, bare med vendbar sittedel? :D

Hadde den sist (i 2011 :wacky:) jeg også, og jeg elsket den vognen! Selger den mono på Babyland i Bergen hvertfall.
 
Åh ja!! den siklet vi også på, den er gørlekker! :hilarious:ser innmari kjekt ut med den e-versjonen også. Ble desverre litt for lav for oss så vi endte med Bugaboo fox5 i helsort med sunrise red kalesje, pluss at kalesjen er superstor så den stenger godt for sola :happy:
Ser den! Vi er begge 170 så den passer oss perfekt.. liker e versjonen også så får se hvor mye av feriepengene som er igjen når jeg kommer hjem fra ferie ;) haha :p
 
Ser den! Vi er begge 170 så den passer oss perfekt.. liker e versjonen også så får se hvor mye av feriepengene som er igjen når jeg kommer hjem fra ferie ;) haha :p
Haha ja det var det og da...
 
Driver å planlegger i hodet hvordan vi skal få plass til baby på vår 45 kvadratmeter:hilarious:Det skal nok gå fint, meeen krever litt omrokering og en del ting må nok lagres i boden:happy:
 
Driver å planlegger i hodet hvordan vi skal få plass til baby på vår 45 kvadratmeter:hilarious:Det skal nok gå fint, meeen krever litt omrokering og en del ting må nok lagres i boden:happy:
Skjønner hva du mener.. vi skulle kjøpe hus før baby.. vi har 2 store barn fra før, og bare 3 soverom, knøttlite bad.
Så vi vokser virkelig ut av boligen nå! Pluss vi leier..

Men banken avslo søknad for et par uker siden på grunnlag av for lav egenkapital.. så vi må prøve å spare mest mulig og har et mål om å få kjøp innen utgangen av året. Hååååper vi klarer det! Blir ufattelig trangt og kronglete der vi bor nå.. :dead:
 
Skjønner hva du mener.. vi skulle kjøpe hus før baby.. vi har 2 store barn fra før, og bare 3 soverom, knøttlite bad.
Så vi vokser virkelig ut av boligen nå! Pluss vi leier..

Men banken avslo søknad for et par uker siden på grunnlag av for lav egenkapital.. så vi må prøve å spare mest mulig og har et mål om å få kjøp innen utgangen av året. Hååååper vi klarer det! Blir ufattelig trangt og kronglete der vi bor nå.. :dead:
Årh kjipt! Håper dere klarer å få spart nok og når målet deres :Heartred

Vi tenker egentlig at vi klarer oss her de første årene. Veldig trangt, vi har bare et soverom. Men å flytte til noe større betyr å flytte ut av byen, så ønsker å utsette det lengt mulig:headphone:
 
Her har ting stått nesten helt stille siden 2016/2017. Så mine mål nå som testen er positiv er å få oktoberbabyen i bhg til høsten, rydde heeeele kjelleren for ting og lage en friplass til de to skolebarna, rydde i klær og utstyr (vi har for mye), og ta litt vare på meg selv. Nå har jeg ammet i ett strekk siden desember 2017, og det tærer nok litt på (ammer fortsatt 2 stk). Vurderer sterkt å slutte med amming under svangerskapet nå, men er også litt vemodig
 
Tips til vogn når det blir 23 mnd mellom eldste og yngste? Har Bogaboo fox 3 til eldste og skal kjøpe en brukt vogn til soving i barnehagen til høsten.
Har vurdert dobbeltvognen Bugaboo donkey siden vi får 2 så tette. Andre tips eller ideer?
 
Da har oktober21-babyen fått plass i bhg. Søkte i går
 
Tips til vogn når det blir 23 mnd mellom eldste og yngste? Har Bogaboo fox 3 til eldste og skal kjøpe en brukt vogn til soving i barnehagen til høsten.
Har vurdert dobbeltvognen Bugaboo donkey siden vi får 2 så tette. Andre tips eller ideer?
Her blir det 22 måneder imellom. Vi har Bugaboo fox5, og tenkte å kjøpe søskenbrett til den og eventuelt Bugaboo sin reisevogn butterfly som kan slenges over skulderen for når største vil sitte mer i vogn, eller ta minste i bæresele. Hun begynner allerede å bli lite interessert i å sitte i vognen og tenker at hvordan blir det da 7 mnd frem i tid... Vi kikket på Donkey også, veldig fan av den, men synes hver sitte/ligge-del ble så smal når jeg så den i butikken, også har man ikke mulighet til å trille den ene i søvn hvis den andre ikke vil osv...
 
Jeg har alt begynt å tenke på bilsete og babyvogn.. er det rart?? :hilarious: :hilarious:
Neidu, eg tenkar på det og! Jobbar i barnehage og ser og småtriller på vogner daglig. Funne ut kva som verkeleg ikkje passar mine behov :laughing002

Ellers må vi få fiksa garderobeløysinga vår før baby kjem. Veldig upraktisk med pax-garderobe når kona er 150. Ho når nesten inn innest i skapet. Halve skapet er ubrukt og tar for mykje plass. Leiligheita er heller ikkje den største mtp at vi har to soverom, og venter barn nr. 2, men tenker det går greitt sidan baby skal dele rom med oss første tida uansett, men då må vi få ny garderobeløysing!!
 
Jeg hadde emmaljunga edge duo og tfk twist sist :love017
Eeeeelsket tfk vogna! Men vi kjøpte ikke den før hun var rund 18 mnd.

Lyst på tfk nå også, men vet ikke hvordan bagdelen til de er?

Jeg får laaaange barn, så bagdelen til edge duo var perfekt, men den er så stor og tung!
Tar gjerne imot tips til vogner med stor bagdel :schocked028
 
Jeg hadde emmaljunga edge duo og tfk twist sist :love017
Eeeeelsket tfk vogna! Men vi kjøpte ikke den før hun var rund 18 mnd.

Lyst på tfk nå også, men vet ikke hvordan bagdelen til de er?

Jeg får laaaange barn, så bagdelen til edge duo var perfekt, men den er så stor og tung!
Tar gjerne imot tips til vogner med stor bagdel :schocked028
Har vurdert Cybex S 2023.
Denne er den lengste bagdelen på markedet og kan i tillegg legges sammen flatt! :happy:
 
Vurderer å flytte kontoret ned på et gjesterom og ha babyrom rett ved vårt soverom. Spørsmålet er om det er lurt å få det gjort så fort som mulig eller om det godt kan vente til etter baby kommer?

Lille kommer nok uansett til å sove hos oss i starten..
 
Vurderer å flytte kontoret ned på et gjesterom og ha babyrom rett ved vårt soverom. Spørsmålet er om det er lurt å få det gjort så fort som mulig eller om det godt kan vente til etter baby kommer?

Lille kommer nok uansett til å sove hos oss i starten..
Det kan nok godt vente tror jeg.
Går jo fort 6 mnd + før baby skal på eget rom hos de fleste :happy:
 
Lille "Blåbær" er en overraskelse, og vi hadde nettopp kjøpt oss vårt første hus/leilighet - men overtakelsen ble flyttet fra september til november, så jeg kommer til å være i uke 29 eller noe når vi flytter :oops: Heldigvis er det ikke lange turen, men blir spennende å se hva jeg får til! Blir noen intense uker med å få huset levelig, og samtidig forberede seg på å en ekstra beboer.

Har kjøpt bilsete, da! Fikk en god deal på Marketplace. Orket ikke tanken på å svi av tusenlapper på nytt - selv om det jo anbefales. Og mannen min har ei søster som har det meste av ting vi trenger, så det går nok sikkert bra!
 
Back
Topp