Forberedelse til ultralyd uke 12

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
Er det normalt å ha utvendig ultralyd hos gynekolog i uke 12? I så fall, er det slik at jeg skal gå inn på legekontoret med full blære? Lurer også på om det er noen triks for å passe på at det lille nurket er våkent og spreller mest mulig - skal man for eks. spise noe søtt, drikke koffein, drikke varmt og kaldt om hverandre?

Du kan ta det med ro:) gå på do som normalt du:) trur kanskje du skal ha urinprøve men ikke full blære. Og om fosteret eg heilt rolig så har legen noe på lur:) men saft og søtt liker den lille:)

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Jeg tok utvendig 11+5 :) Jeg hadde ikke spist noe søtt og den var helt vill der inne. Så jeg ville holdt meg til vanlig mat for legen får den til å sprelle rundt :)

♡ Februar 2015 ♡

Jeg fikk innvendig UL i uke 11+2. Dette var på sykehuset, mulig private har bedre utstyr. Jeg er også litt kraftig, men hvis man er slank så har jeg hørt at det er lettere å se noe med utvendig og at de kanskje da prøver med det først. Jeg hadde ikke spist noe før UL 'en, og den rørte masse på deg for det :-) Lykke til!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg tok utvendig ul i uke 9 og fikk bra bilder :)

Jeg regner med det er utvendig når vi skal i morgen på privat ul. Hos fastlegen fikk vi utvendig når vi var 9 uker.

Tror jeg kommer til å drikke saft til frokost eller no i morgen tidlig:)

Min livmor ligger bakover, så idag var det innvendig på meg. Ville ikke anbefale å komme med full blære, ettersom det kan være vanskelig å se noe dersom du er like heldig som meg.. Og da trykker dem litt xP Var forøvrig 10+2, men ho sa at normalt kan dem se det utafra når man er over 10 uker :)

Back
Topp