Forberedelse til de små

kmb

Forelsket i forumet
Hei jenter.

Jeg har en datter på 3 år fra før, men husker ikke så mye av hvordan jeg forberedte/planla tiden før hun kom.

Jeg er 30+4, er veldig avslappet og tenker at jeg har så god tid siden jeg har det meste av utstyr fra før. MEN jeg må jo vaske dyner, sengetøy, tepper, vogna, klærne, forberede klær, sengen etc.. Jeg sliter litt med når jeg skal begynne med forberedelsen av disse tingene, jeg vil jo ikke at de skal bli nedstøvet før lille prinsessa kommer!

Er kanskje ikke så stort dilemma, men jeg vil gjerne få litt tips/råd og høre hvordan dere planlegger. Føler jeg trenger et spark i rumpa, akkurat som om jeg ikke helt forstår at det bare er 10 uker til termin. Selvom jeg STOOORgleder meg til hun kommer :)

En annen ting, når begynner dere med papirene til NAV?

Jeg tenker på det samme..men her har stellebordet komt opp, dynene er vaska, bittesmå babyklær er leita fram, men venter med å vaske dem, senga kom idag så den skal settes opp snart..vogna står halvveis klar på boden.. så alt er litt halvveis enda, så da trenger jeg ikke stresse noe mer før det nærmer seg.

Syns tida går ufattelig fort, så plutselig er h*n her!

Vet ikke helt når jeg skal starte med forberedelsene, men i desember en gang trur jeg. Har det meste fra før jeg også, og mangler litt småting. Nav papirene sendte jeg inn denne uka, så er de i hvartfall i orden. Er 28+ 5 i dag

Hadde jeg hatt pengene til å kjøpe absolutt alt til bebisen nå, så hadde jeg vært ferdig nå:) men skal ha no skap og hyller og et par andre småting til bebisen, så når pengene i november kommer håper jeg å ha alt klart:) papirene til nav er sendt. Du burde passe på at de kommer inn innen fristen så du får pengene når du skal!:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Her er nå alt klart, har vasket klær og lagt dem i kommode!
Senga er oppredd...meeen bare fordi jeg måtte se hvordan det ble...skal ta det av og vaske sengesettet en gang til :-)
Stellebord, stol, vugge og bilstol står klart på et rom.
Bare sånn småpraktiske ting som står igjen...
Jeg har ikke termin før 22.januar...meeen må bare nyyte tiden og jeg koooser meg masse :-)
Har ikke pakket sykehusbagen enda da...så det må jeg gjøre :-)
Vognen er bestillt...skal hentes 12.desember

PS! Julegaver, julebakst og julevask har jeg ikke en gang tenkt på!!!

Sent from my iPad using BV Forum

Her er det meste kjøpt inn, men ingenting er montert opp, og ingenting er vasket. Mangler bare noen små innkjøp.
tenker at klærne blir vasket iløpet av denne mnd, og senga montert i desember en gang. Før jul skal det være klart tenker jeg. Har termin 5.jan :)

Jeg lurer litt; vasker dere klærne en eller to ganger? :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Jeg har termin i slutten av januar, og er forberedt på overtid (ble så nedtur sist de ekstra ukene, best å være pessimistisk denne gangen ;-) SÅ - tenker jeg gjør det meste av vask og plassering i januar når permisjonen begynner.. Også siste handlingen, når det er salg på mye klær osv :-) Trenger kun handle en kommode/skap av store ting, og de må uansett mannen montere + stellebord og sprinkelsengen. Og handle bleier og vaskekluter/gulpekluter.. Permisjonspapir har jeg ikke sendt inn enda, bør vel snart se på de ..

Jeg hadde tenkt til å gjøre klart i første uka i permisjon (uke 37). Men det rakk jeg aldri, så kommer til å starte tidligere denne gangen.

Babytøy legges jo ned i skuff/inni skap så det blir vel ikke støvete. Dyna, overmadrass, sengekanten kan også vaskes og legges i skap. Å ta dette fram og re opp senga tar ikke lange tiden og det kan man gjøre når man kommer hjem med baby.

Sent from my iPhone using BV Forum

Seng, vogn, stellebord osv er montert. Skal kjøpe inn kommoder til bebisen i slutten av måneden så da kommer jeg til å vaske alt av klær, sengesett, tepper osv å legge det nedi. Så kommer jeg til å vaske dynene, himmler osv og henge det opp. Får heller riste og støvsuge det hvis det trengs. I slutten av månenden kjøper jeg det siste, kremer, bleier osv. Så i desember tenker jeg at jeg skal begynne med sykehusbaggen.
Jeg vasker klærne bare en gang.

Her var planen å begynne i november. Vi har en del etter Eskil, så er lite vi trenger å kjøpe inn. Akkurat nå mangler jeg vel bare seng, vogn, kommode og vippestol, tenker det blir kjøpt i slutten av november eller begynnelsen av desember. Klærne vasker jeg ikke før jeg har en plass å legge de, har heller ikke gått så veldig i gjennom hva jeg trenger der. Sengesett, puter og dyner blir først vasket i desember. Bilstolen blir vel satt opp snart siden den bare er i veien i stuen. Sykehusbaggen har jeg tenkt på, men ikke begynt.

Tar ting veldig med ro her og prøver å ikke stresse med det. Stresser mer på tanken at jeg ikke har begynt med julegaver og sånt enda.

Back
Topp