Forberede søsken?

fruKnudsen

Forelsket i forumet
Litt tidlig kanskje, siden flere ikke har sagt noe, men..

Hvordan skal dere forberede kommende storesøster/bror/søsken? :)

Vi har ei jente som blir 3 i mai og hun forstår mye - men tror akkuratt dette går litt utenfor..

Elias lir 3 år i november. Og han skjønner masse.
Men akkurat dette skjønner han ingenting av. Han sier selv at han har oter i magen.

*Twixie* skrev:
Elias lir 3 år i november. Og han skjønner masse.
Men akkurat dette skjønner han ingenting av. Han sier selv at han har oter i magen.

Hahaha, skjønn! :D

Nummer en skjønte ikke så mye da han var ganske liten. Nå er jo nummer tre på vei og når vi forteller det så tror jeg de vil skjønne hva det vil si at de skal få en søster eller bror til. Tenkte og å kjøpe boken i magen bor en baby ( eller noe i den duren) som vi kan lese. Eldste vet både hvrordan babyer blir lagd og hvordan de kommer ut, og minste tror jeg ikke tenker i de baner enda.

*Nyperose* skrev:
Nummer en skjønte ikke så mye da han var ganske liten. Nå er jo nummer tre på vei og når vi forteller det så tror jeg de vil skjønne hva det vil si at de skal få en søster eller bror til. Tenkte og å kjøpe boken i magen bor en baby ( eller noe i den duren) som vi kan lese. Eldste vet både hvrordan babyer blir lagd og hvordan de kommer ut, og minste tror jeg ikke tenker i de baner enda.

Så lurt! Denne må jeg få tak i :)

her blir det også bøker. 
han er 3 år og spør ofte om å få bli storebror, så vi gleder oss veldig til å fortelle det til han! 

Jenta mi er ikke 2 år ennå så her føler vi det er helt trygt å fortelle henne at hun skal bli storesøster og at mamma har baby i magen, men hun skjønner ingenting. Skjønner noe når babyen blir født kanskje:-)

guttungen er 11 mnd snart, blir 18 mnd når babyen kommer, aner ikke om det går å forberede ham noe særlig, han er jo så liten enda.

Da er "I magen bor en baby" bestilt =) 
Blir moro!

Den boken var virkelig et godt tips. Her nærmer gutten min seg 5 år, så han skjønner jo mye. Allikevel blir det nok vanskelig for han å forestille seg at det skal komme en baby. Gleder meg veldig til å se ansiktet hans når vi forteller det:).

Snuppa her er 2 1/2 år og virker som hun forstår ganske mye egentlig. Hun har alltid vært langt fremme mentalt sett.
Har ei venninne som akkurat har fått baby, så det hjelper kanskje litt også.
Men snuppa her kommer stadig bort å skal susse magen og "kose" babyen i magen.. Og snakker masse om at mamma har baby i magen, lille gode jenta mi

Husker jeg hadde ei bok som het "Per, Ida og Minimum" når jeg var liten. Skulle bli storesøster for første gang når jeg var 2,5 år. Elsket den boka og håper på å arve den fra mamma etterhvert ;) Den anbefales! Der står alt fra hvordan man lager barn til hvordan den kommer ut. 

Back
Topp