Forbaskede bekkenløsning

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Fortsatt vondt, etter en dag der jeg har gått med vogn ute i noen timer klarer jeg nesten ikke å bevege meg på 1-2 dager etterpå. Flere? Tre uker sida fødsel

Jeg kjenner det godt hvis jeg går mye, eller sitter lenge i samme stilling. Sliter også me å stå på en fot, feks når jeg tar på buksa :p håper det gir seg snart :) 16 dager siden fødsel

Samme her! Etter gåturer kjenner jeg det. Tre uker siden fødsel her og. Har også fortsatt dovne fingre (så ikke plass til gifteringen enda :( )

Ro ned!!!!! Gjorde den tabben jeg også.. Måtte bynne til fysio etterpå.. Så skulle tatt d mer med ro:(

Nå er det bare 6 dager siden fødsel, men har blitt ganske skremt over hvor store smerter jeg har i bekkenet :( hadde ingen smerter de siste 2 mnd da jeg fikk behandling med både akupunktur, kiropraktor og yoga. Nå er jeg så stiv at jeg nesten ikke greier å gjøre noe som helst, og å sitte og amme gjør det bare verre. Gir ekstra nedpress :( Prøver å amme liggende, men sliter litt med teknikken. Håper det går seg til snart!

Jeg kjenner det godt hvis jeg går mye, eller sitter lenge i samme stilling. Sliter også me å stå på en fot, feks når jeg tar på buksa :p håper det gir seg snart :) 16 dager siden fødsel
Ja, får håpe det gir seg!

Samme her! Etter gåturer kjenner jeg det. Tre uker siden fødsel her og. Har også fortsatt dovne fingre (så ikke plass til gifteringen enda :( )
Hender jeg er litt hoven og. Får håpe vi går det av oss:/

Ro ned!!!!! Gjorde den tabben jeg også.. Måtte bynne til fysio etterpå.. Så skulle tatt d mer med ro:(
Oi, høres kjipt ut!! :( hvordan gikk det da du kom til fysio da?

Nå er det bare 6 dager siden fødsel, men har blitt ganske skremt over hvor store smerter jeg har i bekkenet :( hadde ingen smerter de siste 2 mnd da jeg fikk behandling med både akupunktur, kiropraktor og yoga. Nå er jeg så stiv at jeg nesten ikke greier å gjøre noe som helst, og å sitte og amme gjør det bare verre. Gir ekstra nedpress :( Prøver å amme liggende, men sliter litt med teknikken. Håper det går seg til snart!
Kjipt... Men blir nok bedre får en tro. Hvis jeg sitter dønn rolig i noen dager, er bekkenet bra, hmm. Men det erjo kjedelig.

Oi, høres kjipt ut!! :( hvordan gikk det da du kom til fysio da?
Ble bedre men måtte ta tia til hjelp mest! Så kroppen var tydeligvis ikke klar for lange turer.. Men mest pga d presset nedover som like før fødsel.. Er ikke kroppen henta seg inn så bruker den bare lenger tid hvis man ikke er forsiktig.. Ikke alle er laga som marit bjørgen;)

Sniker litt fra marsklubben.
Det er en grunn til at det er anbefalt å ikke belaste kroppen på minst 6 uker etter fødsel, og deretter etter behov.
Nå som graviditeten er over skal bekkenet bli "hardt" igjen og komme tilbake til normalen. Hvis man belaster for mye, (løft, trilletur, trening etc) så kan det føre til at bekkenet gror feil eller ikke gror (bekkenløsningssyndrom).
Ta det mer med ro, lytt til kroppen. Trilleturer blir det nok av læll :)

Sniker litt fra marsklubben.
Det er en grunn til at det er anbefalt å ikke belaste kroppen på minst 6 uker etter fødsel, og deretter etter behov.
Nå som graviditeten er over skal bekkenet bli "hardt" igjen og komme tilbake til normalen. Hvis man belaster for mye, (løft, trilletur, trening etc) så kan det føre til at bekkenet gror feil eller ikke gror (bekkenløsningssyndrom).
Ta det mer med ro, lytt til kroppen. Trilleturer blir det nok av læll :)
Off.. Må dessverre løfte, siden jeg leverer eldste i barnehagen hver dag. Må løfte vognen opp en trapp. Trillingen er mer de dagene jeg har handlet, men kanskje jeg burde prøve og holde meg hjemme de neste 2,5 ukene? Bortsett fra levering i bhg da. Vet ikke om det har noe å si, men løftet toåringen (16 kg) helt til slutten av svangerskapet, så musklene er vant til løftet. Vogna veier mindre. Kan det avlaste bekkenet litt? At jeg ikke løfter tyngre enn jeg er vant til. Men burde vel dog høre mer på kroppen ang. å dra til byen. R bare så gørrkjedelig hjemme :)

Ble bedre men måtte ta tia til hjelp mest! Så kroppen var tydeligvis ikke klar for lange turer.. Men mest pga d presset nedover som like før fødsel.. Er ikke kroppen henta seg inn så bruker den bare lenger tid hvis man ikke er forsiktig.. Ikke alle er laga som marit bjørgen;)
Sant det :p men er bare ivrig på å komme tilbake til mitt normale, men skjønner jo nå at jeg kan ødelegge for meg selv.

Vær forsiktige! Sist gang tok jeg rideturer og lange trilleturer to uker etter fødsel, bekkenet gjorde gørvondt hele tiden, og har faktisk aldri blitt helt bra igjen! Slet med låsninger og smerter i perioder frem til jeg ble gravid igjen nå 3 år senere. Nå dette svangerskapet har bekkenet invalidisert meg i perioder. Så slapp av jenter! Hverdagen kommer aldri om vi ikke lytter til kroppen. Jeg har lært på den harde måten

Off.. Må dessverre løfte, siden jeg leverer eldste i barnehagen hver dag. Må løfte vognen opp en trapp. Trillingen er mer de dagene jeg har handlet, men kanskje jeg burde prøve og holde meg hjemme de neste 2,5 ukene? Bortsett fra levering i bhg da. Vet ikke om det har noe å si, men løftet toåringen (16 kg) helt til slutten av svangerskapet, så musklene er vant til løftet. Vogna veier mindre. Kan det avlaste bekkenet litt? At jeg ikke løfter tyngre enn jeg er vant til. Men burde vel dog høre mer på kroppen ang. å dra til byen. R bare så gørrkjedelig hjemme :)
Løfting i svangerskapet er ikke like ille for da er bekkenet fortsatt løst. Det er i perioden da bekkenet skal stabilisere seg igjen at man kan gjøre mer skade enn godt av å bevege seg overdrevent mye.

Huff, så slitsomt. :( Men som flere andre her sier roe ned og ta det forsiktig. Gjøre kun det man må!

Hvordan er bekkenet i dag?

Hadde du det slik etter sist fødsel også?

Jeg måtte gå til både kiropraktor og fysiot. sist.

Løfting i svangerskapet er ikke like ille for da er bekkenet fortsatt løst. Det er i perioden da bekkenet skal stabilisere seg igjen at man kan gjøre mer skade enn godt av å bevege seg overdrevent mye.
Ok. Har ikke noe valg, da, siden det er eneste måten å få toåringen til barnehagen på. Kunne brukt bæresele til babyen, men med dress på passer hun ikke inn i nyfødtinnlegget :p

Huff, så slitsomt. :( Men som flere andre her sier roe ned og ta det forsiktig. Gjøre kun det man må!

Hvordan er bekkenet i dag?

Hadde du det slik etter sist fødsel også?

Jeg måtte gå til både kiropraktor og fysiot. sist.
Idag er det bra :) var ikke ute i går og det hjalp. Har bestemt meg for å ikke dra ut mer enn superkorte turer. Nei, kan ikke huske at je var slik sist, men det jeg opplevde var at bekkensmertene kom tilbake 6-12 mnd etter fødsel :o plutselig ut av det blå.
Håper du slipper det denne gang da :)

Idag er det bra :) var ikke ute i går og det hjalp. Har bestemt meg for å ikke dra ut mer enn superkorte turer. Nei, kan ikke huske at je var slik sist, men det jeg opplevde var at bekkensmertene kom tilbake 6-12 mnd etter fødsel :eek: plutselig ut av det blå.
Håper du slipper det denne gang da :)
Godt det føles bedre i dag...
Men ser jo problemstillingen. Har en aktiv på 2år selv,og enkelte ting må man bare gjøre.
Ja, rar den kroppen vår...
Hva med noe trening? Jeg skal starte opp med yoga og slyngetrening etter 6 uker.

Godt det føles bedre i dag...
Men ser jo problemstillingen. Har en aktiv på 2år selv,og enkelte ting må man bare gjøre.
Ja, rar den kroppen vår...
Hva med noe trening? Jeg skal starte opp med yoga og slyngetrening etter 6 uker.
Ja, jeg vil bare være en god mamma :p og når toåringen vil bæres har jeg ikke samvittighet til å si nei. Kunne tenkt meg å trene pilares egentlig, ellers har jeg små planer om å gå turer og bare "være mer aktiv".

Back
Topp