forbanna!!!

niandi

Betatt av forumet
da jeg fikk vite for ca en mnd siden at jeg er gravid, stumpa jeg røyken på dagen. har fått mange spørsmål om dt er pga at jeg er gravid, men har rodd det bort, siden jeg ikke er klar for å fortelle det før jeg er over de magiske 12. Var på besøk hos en bekjent av meg i stad som spør meg om jeg er gravid siden jeg har slutta å røyke. jeg svarer at jeg har slutta fordi jeg har følt meg i dårlig form i det siste, og ønsker å gjøre noe med det. her er nesten ordrett svaret jeg fikk: " du vet vel det at hvis du er gravid så er det værre for babyen om du stresser med å slutte, hvis du bare fortsetter å røyke, så vil heller babyen merke at du er rolig, og det er bedre for den" WTF??? hun har aldri røyka selv engang!! kunne faktisk heller trenge et klapp på skuldra... mulig jeg er hormonell men måtte bare gå derfra...

hahaha, går ikke annet enn å le av det der.

Du har vært FLINK og smart som sluttet å røyke med en gang! :)

Herregud... Det der er en typisk greie røykere ofte sier som en unnskyldning for seg selv for at de ikke greier å slutte. Det er jo bare bullshit!! Ungen trenger oksygen mer enn at den trenger at mor ikke stresser... Rart at det skulle komme fra en ikke-røyker, hun må jo være litt tett... Du har gjort en kjempejobb som har greid å slutte med en gang!! Så på!! 

Skjønner godt at du blir forbanna av det ho sier.
Slutta selv noen mnd før eg ble gravid, og da hadde eg røykt i 10år.

Du er kjempe flink som slutta på dagen!!!

Gratulerer med røykeslutt!!! Må le jeg også, OMG! "Tror jeg tar meg par glass vin jeg, for å roe ned nervene mine....Superbekymret her!" Vi mennesker er rare og rasjonaliseret hva som passer en best! Ps. Ingen vin her, dog sjokolade!

ja, hadde det kommet fra en røyker kunne jeg til en viss grad ha forstått det, vi er jo hjernevaska til å unnskylde oss selv.men fra en ikke-røyker? må le litt av det nå da, kjenner at det hjalp litt å blåse ut her:) er stolt av meg selv ja, men ville heller ha gjort som deg vio, og slutta før jeg ble gravid:)

M_N86 skrev:
hahaha, går ikke annet enn å le av det der.

Du har vært FLINK og smart som sluttet å røyke med en gang! :)

Det dummeste jeg hørt men lite trist at det fortsatt finnes de som tror på det tullet.. Gratulerer med røykeslutt!! :)

Hahaha, herregud :p Skjønner godt at du ble forbanna ;-) Signerer AlfaOmega sitt innlegg veldig! Jeg syns du er KJEMPEflink som greide å slutte med en gang! Det står det respekt av!! Selv sliter jeg litt med snusen, faktisk. Er ikke så flink enda, men mye flinkere. 

Åh, herlighet! Noen tenker virkelig ikke før de snakker!

Du er fantastisk flink, og har gjort det absolutt beste for barnet ditt! Gratulerer med røykeslutten! Håper du har det bra, det er jo ikke alltid så lett.. Kos deg med alle de gode fordelene av å være røykfri, og vær glad for å slippe den dårlige samvittigheten du sikkert ville slitt med om du hadde fortsatt (som sikkert hadde skapt en hel del stress også, hvis man skal ta diskusjonen..). Hurra for deg!! :)

Back
Topp