forbanna

nemi.marselia

Forumet er livet
jeg er forbanna på rederiet til mannen
de holder på med ombygging av datasystemet på kontoret og begynte dagen før lønna skulle betales ut
og nå 10 dager etter er de enda ikke ferdig og de vet ikke når de blir ferdig
så vi vet ikke når lønnen hans kommer inn!! farsken vi har pantet alt av flasker letet etter småpenger i lommer og alle kriker å kroker for å så melk, brød, mme og slikt til ungene. jeg er rasende for nå vet jeg snart ikke hvor jeg skal lete etter småpenger til nødvendig mat
hjelper ikke at jeg har vært fri for røyk i over en uke (kan ikke prioritere det når det er slik det er nå)
hadde man nå fått vite den kunne kommet forsent kunne man prioritert på en annen måte så pengene varte lengere
hævette at di faens ikkje kuinne sætt inn di faens pengan FØR di bynt å tøv m datasysteman.

sorry dagens utblåsning

Årgh!

Sånt er kjipt,  er ikke noen gode venner, familie eller noe som kan hjelpe?

hehehehhee du begynner på østlandsk og ender opp med nordlandsdialekt utover i innlegget ettersom sinnet tar overhånd *knis*

dere har ingen bufferkonto eller sparekonto til dere eller barna dere kan låne av?
kan dere få et lån på sosialet til lønna kommer?

har dere ikke et 'krisefond' eller noen oppsparte midler dere kan 'låne' fra og sette pengene inn igjen når dere får lønn???

evt barnekonto, og betle tilbake med en gang lønnen kommer?

nope bufferen gikk for en tilbake og siden økonomien har vært dårlig har vi ikke fått spart opp.
skjedd endel uforutsett det siste året.
har heller ingen å låne av, ungene sine er i sparegriser jeg ikke kan få opp uten å ødelegge dem å det vil jeg ikke.
men det ordner seg sikkert på en eller annen måte, gjør som regel det
akkurat nå aner jeg bare ikke hvordan.

Har han ingen arbeidskontrakt? Der skal det jo stå lønningsdato presisert, og er ikke lønnen inne til denne dagen anses det som kontraktsbrudd. De blir nødt til å utbetale noe, så dere har noe å leve på. Skjedde noe lignende på jobben min en gang, og da fikk vi en ca betaling til det var ordnet. Sjekk det!

Romle skrev:
Har han ingen arbeidskontrakt? Der skal det jo stå lønningsdato presisert, og er ikke lønnen inne til denne dagen anses det som kontraktsbrudd. De blir nødt til å utbetale noe, så dere har noe å leve på. Skjedde noe lignende på jobben min en gang, og da fikk vi en ca betaling til det var ordnet. Sjekk det!

hele datasystemet deres er nede så de kan ikke betale ut for de får ikke tilgang til noe av infoen.
det er ikke bare oss men alle ansatte så det er mange som venter 

Uff, så utrolig kjipt!Håper dere får penga snart!*krysserfingrer*

Må jo være mulig for de å betale noen tusen kr til alle i "forskudd", til de får infoen de trenger for å gi et presist beløp..... skjønner godt du blir forbanna altså!

Ja forskuddsutbetaling burde jo være mulig i en sånn situasjon! Rederiet burde ha forutsett dette og ordnet med lønn før, og i allefall komme med en nødløsning nå!
Jeg skjønner Godt at du er forbanna! Hva mener de at dere skal leve av så lenge?!
Dette tror jeg som noen har nevt ovenfor at ikke er lov...

De har da en bank og en oversikt over de ansatte? Det er jo bare å gå i banken og overføre en viss sum som så blir trukket fra lønna. Kjære vene, de må da iallefall prøve.

Back
Topp