Forbanna nav

• Trådstarter Trådstarter Sunshine*
  • Opprettet Opprettet
S

Sunshine*

Guest
Var innom nav i dag for å spør om korleis eg skulle fylla ut noke på sjukemeldingen, og høyre kor mange timar eg har fått sjukepengar for. Fekk då beskjed av ei sur kjerring at eg ikkje hadde lov til å gå på aktiv sjukemelding [:@] Så no må eg over på 100% sjukemelding, og skal eg jobba noke då så må arbeidsgivar betala dei timane. Ho oppførte seg som om eg hadde gjort noke ulovlig og ført nav bak lyset [:@] Eg har jo fått aktiv sjukemelding av legen! Korleis kan eg veta ka som er lov og ikkje?!?
Arg, måtte bare få ut litt frustrasjon [;)]

Var visst ikkje lov når da ikkje var stor sjanse for at eg skulle bli friskmeldt innen 4 veke [>:]

Herregud [:'(]

Nav kan bare gå å henge seg! Hvordan kan det ha seg at jeg har fått aktiv sm da? Jeg regner ikke med å være tilbake etter fire uker liksom, bekkenet blir jo ikke noe bedre!

Det må vel være opp til legen hva som er best for deg, nav har vel ikke noe med om du har fått aktiv eller 100% sm!

Nei, skjønner ikkje eg heller.. Hadde akkurat funne ein ordning som passa både for meg og jobben. Men fekk beskjed av nav no om at eg var 100% sjukemeldt frå i dag av, og alt som eg jobba etter i dag måtte eg rapportere til dei for då trakk dei det frå sjukepengane mine.

Har du skreve ein avtale om aktiv sjukemelding med arbeidsgivar, neselo?

NAV må være den sureste bedriften jeg har vært borti!
Vet det er noen nye regler men trodde ikke de gjalt før neste år, at da MÅ du ha gradert sykemelding, dvs f eks 30% eller 50% sykemelding...
Ta det med legen din kanskje?
Og vis fingeren til NAV [8D]

Uff, ikke si det er slik da?
Jeg har nettop levert en aktiv sykemelding til de...får ikke jeg heller da? De informerte ikke meg om det[:'(]

ORIGINAL: Maanestråle

NAV må være den sureste bedriften jeg har vært borti!
Vet det er noen nye regler men trodde ikke de gjalt før neste år, at da MÅ du ha gradert sykemelding, dvs f eks 30% eller 50% sykemelding...
Ta det med legen din kanskje?
Og vis fingeren til NAV [8D]

Ja, ho maste om at eg måtte ha gradert sjukemelding. Ho meinte på at viss eg var 80% sjukemeldt så kunne eg komma og gå som eg ville dei 20% som eg jobba, men det fungerer jo ikkje sånn på ein arbeidsplass. Har eg gradert så må eg jobba når dei trenge da.

Var inne å kikket på nav sine sider...man må jo sjekke opp alt på egenhånd når det gjelder nav ansatte...de er jo udugelige, og det virker som om de prøver seg på å være vanskelige så lenge ikke søkeren har vitenskap om ting selv...

Dette står det på nav sine sider:

Samarbeid
Det er viktig at partene i fellesskap finner fram til en god løsning for tilrettelegging av arbeidsoppgavene. For at NAV skal kunne godkjenne aktiv sykmelding, må arbeidstaker og arbeidsgiver sammen utarbeide en konkret plan for aktiviteter i sykmeldingsperioden. Planen er forpliktende for begge parter. Konkret skal planen beskrive innholdet i tiltaket, hensikten med det, hvor lang tid aktiv sykmelding ønskes brukt og hvem som er ansvarlig for evaluering og oppfølging i virksomheten. Planen sendes ditt lokale NAV-kontor og må være undertegnet av både arbeidstakeren og arbeidsgiveren.

Så ikke gi deg

ORIGINAL: Sunshine*

Nei, skjønner ikkje eg heller.. Hadde akkurat funne ein ordning som passa både for meg og jobben. Men fekk beskjed av nav no om at eg var 100% sjukemeldt frå i dag av, og alt som eg jobba etter i dag måtte eg rapportere til dei for då trakk dei det frå sjukepengane mine.

Har du skreve ein avtale om aktiv sjukemelding med arbeidsgivar, neselo?

nei jeg bare fikk aktiv sm av legen, leverte den til arbeidsgiver som hjalp meg med å fylle ut den lille delen der man skal krysse ja/nei og skrive under noe... [&:] Ikke gjort noe som helst mer.

ORIGINAL: jealie28

Uff, ikke si det er slik da?
Jeg har nettop levert en aktiv sykemelding til de...får ikke jeg heller da? De informerte ikke meg om det[:'(]

Usikker på om eg hadde fått beskjed om da hadde eg bare levert inn sjukemeldingen, men eg måtte spør om noke i tillegg og då kom da ei kjerring som hadde peiling på aktiv sjukemelding [:@]

jøss... jeg gikk rett ut i aktiv sykmelding 1.7... og er på det ennå.. nav vet jeg ikke skal tilbake i jobb pga utageringsfare (jobber barneverninstitusjon) og venter egentlig bare på å få ferdig tilretteleggingspapirer.... har ikke hørt et pip fra nav om at dette ikke er ok...

Er så typisk at det er forskjellig praksis rundt om i landet..

Back
Topp