forbanna nav dritt..oppdattering!!

Mammat4sesser

Gift med forumet
jeg ringte til nav i forrige uke ang engangsstonaden og fikk da beskjed om at pengene skulle komme denne uka her..
men saa har jeg ikke faatt noe vedtak paa det saa ringte tilbake i sta.. fikk da beskjed om at det ikke var registrert soknad paa meg en gang [:@]
fikk da beskjed om aa ringe opp igjen etter kl 9.. har akkurat snakket med dem og da mente hu paa nav at det er for tidlig aa behandle den enda... WHAT????
Da sa jeg at det stemmer ikke,saa da skulle hu sjekke det opp for meg og ringe tilbake (noe hun sikkert ikke gjor)

fader altaa,og jeg som har bestilt vogn som jeg skal hente denne uka her [:(][:@]
jeg skal kjope vogn privat oxo,saa naa gaar den sikkert i fra meg hvis jeg ikke faar pengene denne uka som dem lovet meg... [:(]
aahhhhhh.... hadde dem gjort noe anna enn aa sitte paa reva aa drikke kaffe saa kanskje dem hadde faatt gjort det dem skal... [:@]

dagens frusturasjon fra meg...

--------------------------------------------------------------------------------
Ja etter MYE om og men og MYE ringing saa ringte hun dama fra nav meg tilbake.. Og da viste det seg at dem har klart aa regen 7uker feil!!!! Er det mulig???? Dem trodde at ejg er 20 uker paa vei... MATTE KURS ANBEFALES!!!!!
Men,hun innromte at dem tok feil og jeg hadde rett,saa hun skulle sende ut pengene i dag. Heldigvis!!
Hadde ikke jeg ringt og maset og kranglet saa hadde dem ikke gjort noe med det og jeg hadde ikke hatt pengene for jeg er 34 uker paa vei!! At det gaar ann.. Hun forsto veldig godt at jeg var irritert da.. [:-]
Saa da faar jeg haape dem sender over pengene som lovet,hvis ikke blir jeg mektig forbanna... [:'(]

Nav i et nøtteskall ja ... [:'(] Og jeg ville ikke akkurat sittet og venta på telefon fra dem nei, min erfaring sier også at de ringer ikke. Jeg har faktisk ALDRI opplevd å bli oppringt når de har sagt de skal ringe, ikke en gang når jeg ber dem om å ringe. [>:]

'Huff huff!!

Her er noen huskeregler med Nav:

Lever alt PERSONLIG, ikke send noe i posten om du kan unngå det. Få gjerne navnet på personen du leverer papirer til, og mas at de skal reg. at det er levert mens du er der. Behold alltid kopier av papirer du leverer inn til Nav nissene.

Møt opp personlig på ditt nav kontor om du har muligheten.
De er noen surrekopper hele gjengen, og sender deg rundt som en sprettball om du ringer.
De er også kjempeflinke å love å ringe opp igjen, noe de alltid glemmer, eller ikke har tid til.

Ikke stol på noe de sier over tlf! Få det SKRIFTLIG om det er mulig. For de lover gjerne gull og grønne skoger på tlf, mens man ikke ser så mye som et støvfnugg på kontoen..

Vit dine rettigheter og krav! Mas og stå på ditt!! Vær sta og ekkel!!
Det er dessverre slik man får noe som helst slags hjelp derifra..

Og du er da over uke 26 sant?? Da burde de jo kunne behandle søknaden din uten problemer!
Har du sendt søknad med terminbekreftelse? Har du beholdt en kopi selv? I så tilfelle ville jeg dratt og levert den personlig.. De har jo dessverre lang behandlingstid på sånt, noen kontorer bruker jo to måneder [&:]
Huff, håper det ordner seg fort for deg. Og at de innser at de atter en gang har rotet noe innmari.. [:o]

Ja, typisk nav[:@] Tror ikke du skal sitte å vente på telefon.. Ta saken i egene hender og få det sjekket opp!

Lykke til[:)]

ORIGINAL: Goth.mummy

'Huff huff!!

Her er noen huskeregler med Nav:

Lever alt PERSONLIG, ikke send noe i posten om du kan unngå det. Få gjerne navnet på personen du leverer papirer til, og mas at de skal reg. at det er levert mens du er der. Behold alltid kopier av papirer du leverer inn til Nav nissene.

Møt opp personlig på ditt nav kontor om du har muligheten.
De er noen surrekopper hele gjengen, og sender deg rundt som en sprettball om du ringer.
De er også kjempeflinke å love å ringe opp igjen, noe de alltid glemmer, eller ikke har tid til.

Ikke stol på noe de sier over tlf! Få det SKRIFTLIG om det er mulig. For de lover gjerne gull og grønne skoger på tlf, mens man ikke ser så mye som et støvfnugg på kontoen..

Vit dine rettigheter og krav! Mas og stå på ditt!! Vær sta og ekkel!!
Det er dessverre slik man får noe som helst slags hjelp derifra..

Og du er da over uke 26 sant?? Da burde de jo kunne behandle søknaden din uten problemer!
Har du sendt søknad med terminbekreftelse? Har du beholdt en kopi selv? I så tilfelle ville jeg dratt og levert den personlig.. De har jo dessverre lang behandlingstid på sånt, noen kontorer bruker jo to måneder [&:]
Huff, håper det ordner seg fort for deg. Og at de innser at de atter en gang har rotet noe innmari.. [:o]

ja,jeg er over 26 uker paa vei saa skjonner ikke hva dem tuller med... [:@]
jeg leverte soknad for 5-6 uker siden med bekreftelse paa termin og det var bra nok fikk jeg beskjed om..
og her jeg bor er det faktisk ikke mer enn 4 ukers behandlingstid.. saa den skulle faktisk vert ferdig naa...
ahhh,blir saa forbanna paa dem.. [:@][:@][:@]  grrrrrrrr....
har hun ikke ringt meg tilbake innen ti min saa ringer jeg tilbake selv.. [:@]

Skjønner akkurat hvordan det er , har hatt det sånn med nav i mange år.

Leverte søknad på engangsstønad med terminbekreftelse for 3 uker siden da var jeg 26uker på vei.
Ringte de i forrige uke for å høre hvordan søknaden lå ann og da sa de at de hadde sendt meg et brev på at terminbekreftelsen ikke holdt siden jeg var i uke 20[8|][8|]???

Halllo hvordan klarte de og regne ut det?? så jeg måtte ned med en ny en som jeg leverte personlig og som de skulle fakse over til forvaltning, så da er det bare å kryssefingrene på at det snart er i boks[:)]

Håper du snart får pengene dine!

Fy F... ringte opp igjen naa og da ville ikke hu purka jeg snakket med sette meg over en gang fordi dem maatte faa dagen i dag paa aa lete etter saken og kanskje i morgen.. hallo??????????
har snakket med dem mens dem har funnet saken min jeg og det tok ikke mer enn 5 min... grrrr...  [:@]    kjenner det koker nemg og mer inni meg naa altsaa... [:@]

ORIGINAL: Fjolsy

Leverte søknad på engangsstønad med terminbekreftelse for 3 uker siden da var jeg 26uker på vei.
Ringte de i forrige uke for å høre hvordan søknaden lå ann og da sa de at de hadde sendt meg et brev på at terminbekreftelsen ikke holdt siden jeg var i uke 20[8|][8|]???

Halllo hvordan klarte de og regne ut det?? så jeg måtte ned med en ny en som jeg leverte personlig og som de skulle fakse over til forvaltning, så da er det bare å kryssefingrene på at det snart er i boks[:)]

huh?  hvordan i all verden kan dem klare aa regne 6 uker feil da?
tror kanskje dem burde ta seg et matte kurs.. [:-]

ORIGINAL: Gravid_igjen

Fy F... ringte opp igjen naa og da ville ikke hu purka jeg snakket med sette meg over en gang fordi dem maatte faa dagen i dag paa aa lete etter saken og kanskje i morgen.. hallo??????????
har snakket med dem mens dem har funnet saken min jeg og det tok ikke mer enn 5 min... grrrr...  [:@]    kjenner det koker nemg og mer inni meg naa altsaa... [:@]

herregud.

Nei tramp opp sint og hormonell på selve kontoret du!! for å "finne saken" skal ikke kreve noen etterforskning på dette nivået. IDIOTER. [:@]

huff.. NAV nisser altså [:@][:'(][&:]

ORIGINAL: Fjolsy

huh?  hvordan i all verden kan dem klare aa regne 6 uker feil da?
tror kanskje dem burde ta seg et matte kurs.. [:-]

Samme tenkte jeg....helt absurd at de holder på sånn...[:@]men nå håper jeg pengene snart er inne på konto

Og hadde jeg vært deg så hadde jeg reist ned dit idag og bedt dem finne frem saken din og få dette iorden med en gang.
Nytter ikke å snakke med de over telefon. Det går jo ikke ann, 2 dager på å finne frem saken din[8|]?? typisk nav

ORIGINAL: Goth.mummy

herregud.

Nei tramp opp sint og hormonell på selve kontoret du!! for å "finne saken" skal ikke kreve noen etterforskning på dette nivået. IDIOTER. [:@]

huff.. NAV nisser altså [:@][:'(][&:]

ringte opp igjen atter en gang og da var det 10 min ventetid!!!! Er det mulig [:@] fikk beskjed om aa heller ringe opp igjen senere i dag... hoff..
skikkelig vanskelig aa lofte paa reva og sjekke noen papirer [:@]  jada,det maa vi ha minst 1-2 dager paa aa klare... [:'(]  er det mulig sier jeg bare...  hoff

nei,naa skal jeg straks til jm,dagens hoydepungt [;)]

Jeg sliter også med nav ang. søknaden min om engangsstønad [:@] De sa jeg skulle få den da jeg var 26 uker.. Ringte ned til de, de visste ikke hvorfor den ikke var behandla og fikk beskjed om å ringe etter to dager om den ikke var behandla da. Ringte ned, da hadde det "skjedd en feil".. Jeg måtte levere bekreftelse fra jordmor om at jeg hadde passert 26 uker, noe de ikke hadde sakt til meg på nav, og de beklaga at de ikke hadde sendt meg brev (har jo levert bekreftelse på termin[&:]). Fikk beskjed om å ringe igjen idag om den ikke var behandla. Jeg ringte, men fikk som svar at jeg måtte vente halvannen-to uker før jeg ringte å spurte igjen!! [:'(][:'(][:@][:@] 

Herlighet så mye surr! Det er jo helt for j**lig at noen man er så avhengig av bare roter og surrer!!

NAV er en prøvelse... desverre!!
Jeg var sykemld store deler i 2009, og en skal jammen meg være frisk for å krangle og diskutere med den etaten ja!

Jeg ringte i begynnelsen, men fant fort ut at jeg heller ville ha kontakt via mail. Dette fordi da hadde jeg alt skriftlig.  Jeg, legen min, fysio + støtteapperatet jeg brukte da jeg var på ARR da jeg var sykemld innkalte saksbehandleren min til møte i fjor. Og som legen min sa til henne at det er jo ille at jeg som sykemld skal måtte gjøre jobben til NAV. Hun var ganske så smiskete da møtet ble avsluttet ja!!!
Nå som jeg er gravid og sykemld igjen tar jeg kun kontakt med dem via mail. Og hun som er saksbehandleren min svarer kjapt på mailene mine dersom jeg tar kontakt - hehe... hun tørr vel ikke annet....

ORIGINAL: Snaffen87

Jeg sliter også med nav ang. søknaden min om engangsstønad [:@] De sa jeg skulle få den da jeg var 26 uker.. Ringte ned til de, de visste ikke hvorfor den ikke var behandla og fikk beskjed om å ringe etter to dager om den ikke var behandla da. Ringte ned, da hadde det "skjedd en feil".. Jeg måtte levere bekreftelse fra jordmor om at jeg hadde passert 26 uker, noe de ikke hadde sakt til meg på nav, og de beklaga at de ikke hadde sendt meg brev (har jo levert bekreftelse på termin[&:]). Fikk beskjed om å ringe igjen idag om den ikke var behandla. Jeg ringte, men fikk som svar at jeg måtte vente halvannen-to uker før jeg ringte å spurte igjen!! [:'(][:'(][:@][:@] 

huff,jeg skjonner ikke at dem kan faa til aa tulle slik jeg altsaa [:@]
nav systemet funker overhode ikke.. [:'(]

Når søkte du? Jeg skal levere i dag, og da jeg var innom så fikk jeg beskjed om at det var 7 ukers behandlingstid på engangsstønad[:@][:-]

ORIGINAL: Diddij

Når søkte du? Jeg skal levere i dag, og da jeg var innom så fikk jeg beskjed om at det var 7 ukers behandlingstid på engangsstønad[:@][:-]

jeg sokte for ca 5 uker siden... her er det 4 ukers behandlingstid..
hmmm... da er du jo 32 uker paa vei naar pengene kommer hvis dem skal bruke saa lang tid... [8|]
men,kan jo hende dem bahandler den ganske fort saa lenge du er over 26 uker.. haaper det for din del [:)]

Hei nei NAV ER NOE FORBANNNA FRITT GJØR FOR FAEN IKKE JOBBEN SIN!!!!!!! på nav sine sider har man krav på den stønaden fra uke 26 men dem kom med at nei vi betaler ikke ut før 123 uker før fødsel er det noen som har vert borti det?? da birde den regelen ståt på nav sien sider!!!!!!!
Jeg skulle hatt mine penger den 14 mai det hadde også nav kommet fram til men av en eller annen grunn flyttet dem det til den 25 mai faen ta!!!!!! men jeg har enda ikke fått pengene!! men jeg ringer nav forvaltning skjedso det er for di jeg bor i eidsvoll så der det skjedsmo forvaltning som tar seg av min søknad da kommer du direkte til dem som betaler ut til deg og dem har fått høre hva jeg mener om dem dritt folka!!!.
FRUSTRERT!!!!!!![:@][:'(][:@]

ORIGINAL: smurfine f

Hei nei NAV ER NOE FORBANNNA FRITT GJØR FOR FAEN IKKE JOBBEN SIN!!!!!!! på nav sine sider har man krav på den stønaden fra uke 26 men dem kom med at nei vi betaler ikke ut før 123 uker før fødsel er det noen som har vert borti det?? da birde den regelen ståt på nav sien sider!!!!!!!
Jeg skulle hatt mine penger den 14 mai det hadde også nav kommet fram til men av en eller annen grunn flyttet dem det til den 25 mai faen ta!!!!!! men jeg har enda ikke fått pengene!! men jeg ringer nav forvaltning skjedso det er for di jeg bor i eidsvoll så der det skjedsmo forvaltning som tar seg av min søknad da kommer du direkte til dem som betaler ut til deg og dem har fått høre hva jeg mener om dem dritt folka!!!.
FRUSTRERT!!!!!!![:@][:'(][:@]

huff ja,man kan virkelig faa nok av de folka paa nav altsaa...
men,at dem klarer aa regne 7 uker feil kan jeg ikke fatte og begripe... matte kurs er en fin ting hvis man er saa daarlig til aa regne... [:'(]
langt er du paa vei naa da?

Back
Topp