Forbanna luftsmerter...

FrøkenØ

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Augustbarna 2021
Noen som har noen gode råd mot luftsmerter? Jeg har slitt med oppblåst mage og tarmer i mange år, men syntes det er ekstra vondt når jeg er gravid.
Jeg bruker syredempende og minifom til daglig.
 
Jeg sliter veldig med luftsmerter for tiden, og spesielt om kvelden. Har ikke funnet noe som har virket, så lurer på det samme selv :)
 
Sliter du med å gå på do også? Det har jeg gjort mye nå i graviditeten, noe som igjen fører til luftsmerter. Jeg klarer liksom ikke få noe ut når jeg sitter på do, det kjennes helt annerledes enn da jeg ikke var gravid (det er ubehagelig å presse, bl.a.). Men jeg har begynt med et triks når jeg sitter på do - å plassere føttene oppå ei bøtte rett foran do (eller noe annet som er 20-30 cm høyt). Dette er det lureste jeg har gjort for å klare å få tømt tarmen!
 
De sies at vi gravide promper dobbelt så mye som ikke-gravide (tre ganger så mye, minst, i følge sambo), så det er nok absolutt normalt med luft i magen. Jeg får ofte magesmerter på kvelden om jeg ikke har fått gå på nr. 2 den dagen (jerntilskudd, så er blitt skikkelig uregelmessig) og da hjelper det å gå litt rundtomkring og så sette seg på do med beina litt høyere som @Skrapelodd nevner over her, mobilen i hånden og bare slappe av. Plutselig kommer det noe og da forsvinner også magevondten.

Og promp alt du kan :p
 
Jeg har slitt mye med uutholdelige mageproblemer før graviditet og alt som påvirker magen gjør det verre, både løsere og tregere mage kan bli et mareritt. vi-siblin har vært min redning også nå når jeg er gravid kanskje det kan hjelpe for flere her.
 
For min del hjelper det å gå en tur på ettermiddagen. Har ikke luftsmerter om morgenen, kommer utover dagen og verst på kvelden. Turen etter jobb gjør underverker.
 
Danse eller sitte på sånn stor gymball og rotere hoftene rundt! Hvis man får litt bevegelse i hoftene og mageområdet så hjelper det veldig på. Hvis du ikke har gymball vil jeg anbefale det, fint for å få igang bevegelse i det partiet (det blir jo ofte tungt og/eller vondt ellers)
 
Jeg sliter også mye med magen, alle mulige ting egentlig! Luftsmerter er vondt, ja :(
 
Danse eller sitte på sånn stor gymball og rotere hoftene rundt! Hvis man får litt bevegelse i hoftene og mageområdet så hjelper det veldig på. Hvis du ikke har gymball vil jeg anbefale det, fint for å få igang bevegelse i det partiet (det blir jo ofte tungt og/eller vondt ellers)
Sidespor, men jeg sitter faktisk på en sånn og jobber deler av dagen på hjemmekontor, det gjør underverker for en sliten rygg også!;)
 
Sniker fra septembergruppa. Jeg fikk skikkelig magesmerter i dag. Jeg trodde oppriktig at fødsel var i gang. Gråt meg gjennom smertene og dro til slutt på fødeavdelingen. Alt var heldigvis bra med hun i magen og livmorhalsen lang og fin. Jeg fikk beskjed om at luftsmerter trolig var årsaken. Jeg ble rett og slett litt paff av det svaret. Så ja, luftsmerter er utrolig vondt og jeg er ikke oppblåst/forstoppet eller lignende ellers. Var skikkelig ekkelt rett og slett:wideyed:
 
Back
Topp