Forbanna katter!

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: Rullepupp

ORIGINAL: *BV addict*

ORIGINAL: lille nuppa

jeg fatter ikke at folk kan sitte her å si: du får bo ett sted uten naboer osv?
hvorfor være så frekke?

det må jo være lov å reagere på at hagen blir full av dritt fra katter du ikke eier selv?
naboene bør jo da evnt enten betale for middel som fungerer, eller plukke opp etter kattene sine

pappa hadde villkatter under trappa, og kasta ut en kinaputt fra vinduet, og det ble jaggu borte gitt
IKKE på dem altså, bare ved siden av trappa
vann funker også godt, stå klar med slangen å sprut på de som kommer inni hagen
tar ikke lang tid før de ikke liker hagen din[:)]

pepper høres jo bra ut om det funker, bare sjekk at dem ikke dør av det først[8D]

skal man ha dyr så følger ett ansvar, og om kattene velger naboens hage som do, så får man rydde opp etter dem[8|][>:][:@]

Det er da ikke verre med kattedritt for henne en alle andre.
Og det er da ikke frekt å si at da må man nesten bosette seg litt vekk fra alle andre, for er det noe det kryr av, så er det katter som går å driter.
Katter har gjort det i alle år og kommer nok til å fortsette med det. Slik er det bare.
Hehe, jeg skulle likt å sett at alle katteeiere fotfulgte kattene sine og plukketr opp driten etter dem[8D] Er da tross alt ikke slik det fungerer!

Da får de la være å ha katt når de ikke er modne nok til å ta ansvar. Det er slik det skal fungere.

Seriøst?! OMG...

Hadde DU likt å vaske vekk kattebæsjen fra skoene til barna dine?
Liker DU å tråkke i kattebæsj når du vandrer i din egen hage??
Tipper du ikke gjør det nei.

Sal kjøpe inn masssse pepper og strø over hele plenen og er jeg heldig så treffer jeg en av de stugge skapningene i øyet..... Så slipper jeg å se de mere.
Mishandling?? Dont give a fuck! Var ikke jeg som ba om de jævlene, er urettferdig at jeg skal stå igjen med dritten deres!
(får ønske meg ei bikkje til jul.... eller hagle[;)])
Jepp, det er slik jeg føler de de hårete skapningene.
Barnslig?? Bryr meg midt i ræva altså...[8|]
Det er ikke dere som sitter igjen med problemet.

Nei, jeg synes ikke det er særlig koselig.. Men jeg driver ikke med dyreplageri fordi!! [:'(][:'(] At folk kan synke så lavt!![:@][:@][:@]

Dyreplageri???
Hva da?? Å strø pepper??
Spar meg!!

Tror du ikke det svir i øynene og på potene på pusen?

Buuuhuuu.... Tror du ikke jeg er lei av å gå rundt med bekkenløsning og rydde hagen? Skal jeg sette kattene i time-out kanskje?
Tror ikke de snakker det språket gitt...

buuhuuu,stakkar deg[8|]

ORIGINAL: Sonic

stratos:

Fy faen! Du må seriøst skaffe dg et liv!!! Dette er den dummeste tråden jeg noen gang har forvilla meg inn på!!! [:@][:@] Hvis det er sååå fælt så synes jeg du ska flytte på en øde øy der du slipper å irritere deg over naboer og andre udyr! Husk å ta med deg telt!

Skjønner at folk her inne er temmelig tøffe når de har en skjerm foran seg som de kan gjemme seg bak! Da er de tøffe da!! [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Så håper noen gnir pepper i øynene dine, kanskje pepperspray??

amen![:@][:@][:@]

Kanskje naboen din er lei av bråket fra ungene dine, og har lært opp kattene sine til å drite i hagen din, sånn at ungene ikke kan være ute?????!!!

Jeg blir i grunn ganske provosert av å lese enkelte av uttalelsene dine TS!
Hadde jeg kunne lært katten min hvor han kan og ikke kan drite, hadde jeg gledelig gjort det, men det er ikke sånn det funker!
Jeg skjønner nemlig at en hage full av dritt er ganske så irriterende..
Men vi har hage, et nabolag fullt av katter, og har aldri hatt kattemøkk i hagen.. [8|]

Hva med å reise i en dyrebutikk, eller til en dyrlege, og spørre om råd om hva som kan holde katter borte? I steden for å kanskje legge ut noe som kan skade dyr som faktisk ikke vet bedre.. ?

Jeg hadde strødd på med pepper til den store gullmedalje[:)], Kan ikke fordra katter så hvis de plager meg på min eiendom så kan de dra dit pepper`n gror[:)]

jeg hadde sverget til vann...
det er egentlig ikke så vanskelig å lære katter at du ikke vil de skal være i hagen din, men den jobben må du ta selv!
du må markere at dette er ditt hiraki, og at du ikke vil ha de der...
katteeiern får ikke gjort den jobben for deg, dessverre, da din tomt ikke er eierens område men ditt!!
bruk vann, sitrus, jag dem med stemmen eller andre ufarlige midler...

men ikke nedlat deg til å bli et så dårlig menneske at du misshandler uskyldige dyr..

ORIGINAL: Frk.Elefant

Vi slepper bikkjene på nabokattene. Vi har to katter selv, men de løper de ikke etter [:D]

Det er det sjukeste........ Gjør du virkelig det? Er det noe å lære opp hundene til?? *sjokka*

Kaffegrut skal holde kattene borte har jeg hørt [:)]

ORIGINAL: StinkiStini

ORIGINAL: søteste

ORIGINAL: StinkiStini

Men altså, skal man godta alt da fra dyra?
Har de alle rettighetene?

Ærlig talt, vi må jo få ta vare på det som er vårt.

Hester, kyr og sauer er jo sperra inne i strømgjerde!
Er det dyreplageri?

Om vi strør pepper rundt eienrommen vår for å hindre at de går inn er det faktisk ikke noe værre i mine øyne.
De vil holde seg unna fordi de ikke liker lukta, og det svir om det kommer på potene?
Kyr og hester får støt om de forsøker å springe på strømmen.. jeje.

Når begynte kuer og sauer å gå inngjerde?
Er ikke lenge siden jeg var på hytta vår og plukka både saue bæsj og ku bæsj.
Forde går faktisk fritt vist ikke det er fra for dyra selv!
Og som mange her har skrevet legg utt ting som ikke er farlig for kattene. Hva med appelsinskall, sitron.
Mye ufarlig men kan prøve seg frem med.
Man må ikke la dyra lide for det?Eller som mange her synes er greit da. En katt er ett liv på planeten vår også, et er til og med ett husdyr som antegeligvis noen er glad i.
Jeg liker ikke andre barn, og kjenner jeg virkelig plages av barn som slår sparker og eiier ikke oppdragelse.
Men jeg mishandler ikke de for det. Kunne jeg aldri ha gjort.
Mye man plages med her i verden, men betyr det at vist jeg plages skal de andre plages mer??

Vi lever i to ulike verden.
Jeg kan aldri sammenligne et barn og en katt.

Og i den virkelige verden, ikke på hytta osv så er det gjerder rundt dyra ja.
Katter dør ikke av verken vann eller pepper.

Heldigvis er jeg ikke plaget med katter lengre, for jeg kasta en halvliter vann på den som til stadighet pissa ned utgangsdøra vår.

Poenget var vel heller det at man mishandler ikke ett liv pga det plager deg?Eller synes du det er helt okey å la ett annet liv lide pga du får bæsj i hagen?
Synes det virkelige liv er på hytta også jeg? For det er jo ganske sentral og ikke langt ute i ødemarken og mange som bor der. Hmm..
Og sprute vann og slike ting har jeg ikke noe i mot, men å ty til dyre mishandling er stygt!
Og slike mennesker håper jeg holder seg langt unna meg! Fordi er rett og slett stygge!
Ikke rart det er mange dyr eller barn som lider i samfunnet vårt. [:(]

Hater katter![:@] Lusker runnt og legger fra seg dritten sin over alt.[:'(] Om jeg hadde valgt å slenge litt pepper rundt på MIN eiendom ville jeg ikke kallt der dyreplageri! Om en katt tilfeldigvis bestemmer seg for å sniffe på det under en sightseeing i min hage, så synd for den(og for katteeieren som har valgt å la katten sin romstere rundt ute hele dagen)

Katter har vel såpass god luktesans at de holder seg borte fra lukter de ikke liker(pepper og sitrus) og dermed ikke gnir det inn i øynene sine?

ORIGINAL: ¤ Martini ¤

Da er jeg glad jeg ikke er naboen din [;)]
Hadde jeg sett deg sparke katta så hadde jeg sparka deg [8|]

Det er søren meg jeg glad for og.
For det hadde vært en god sjanse for at nettopp du hadde fått det et spark i ræva fordi du ikke klarer å ta ansvar for kattene dine.

Hahaha!! Jeg håper virkelig du kødder nå? En katte er ikke et dyr som blir passet på utendørs. De vandrer rundt alene..
Finnes mange hunder som rømmer og driter rundt i hagene, men jeg trenger da for fader ikke å sparke de forde [8|]
For en instilling du har..

Herregud for en tråd...[8|]

Er det noen her som faktisk likestiller barn med katter???[8|]yikes[8|] DET er skremmemnde det!!

Herregud- hadde jeg vært gravid, og i tillegg måttet grave kattebæsj bort fra sko/klær hver dag hadde jeg klikket... Var livredd for toxo når jeg var gravid og så aldri en katt engang.. nei jeg ser virkelig ikke problemet med å synes at naboene kan ta ansvar for sine egne katter og deres dritt... evt. ikke ha 4 katter da dersom man sparker dem ( ergo dyremishandling) når de driter i din egen hage men ikke bryr seg om de driter i naboens...

ORIGINAL: ~Eline~

ORIGINAL: Frk.Elefant

ORIGINAL: iQra

ORIGINAL: Bouncy Bollocks

Må bare si at du virker så usympatisk at jeg håper de søte pelsklumpene har fått i seg noe de ikke tåler når de kommer bortom i natt.

Regner med du vet at katter kan bære med seg toxoplasmose, noe som igjen kan være svært farlig for ufødte barn..
Men for all del du er sikkert så sympatisk at det ikke er det du mener, men derimot en real rennadrit[;)]

Men hvem gravide er det som går og peller i kattedrit a? [8|]

hehe

[8|][8|] Herregud- det blir for dumt.. barna drar det med seg inn, får det på hendene, tar på noe.... osv. osv... [8|][8|] trenger ikke spise det med gaffel og kniv for å bli smittet!!

ORIGINAL: ~Mummimamma~

ORIGINAL: *p!nk smile*

Naboen som har katt sa jeg skulle strø ut hel pepper,gjorde det..funket[:D]

Pepper er dyrplageri...
Vet ikke om det gjelder hel også, men går utifra det.

Hvorfor er det dyreplageri?

ORIGINAL: Minerva

Klippet fra kjerringrådside:
Få kattene vekk fra blomsterbedet

Legg en halv appelsin, clementin eller sitron på stedet du vil holde kattene borte. Må skiftes ut innimellom.

Svar:

Drypp Bergamotolje eller peppermynteolje på en trebit og la den ligge i bedet. Katter liker ikke lukten og holder seg borte. Du kan også plante peppermynte eller lavedel for å holde kattene unna. Men det tar jo en stund før plantene har blitt så store at de blomstrer.

Svar:

Plant fløyelsblomster. Kattene liker ikke lukten av disse.

Svar:

Hei!
Vil gjerne dele eit godt råd eg fikk. Fyll 1,5 liters brusflasker nesten fulle med vatn, og plasser dei ståande i hagen.

Ta bort etikettane fyrst, slik at dei er heilt blanke. Det skal visstnok halde kattane borte.

Har akkurat rigga til i hagen vår med 6 stk – etter å ha prøvd eddik, møllkuler, pepper, sitrusskal, og granbar.

Det siste var det einaste som hjalp – men no må jo plantene få lov til å koma fram i beda :o)

Det blir spennande å sjå om det hjelper – i alle fall enkelt og billig.

Lykke til!

Kjenner jeg er litt skeptisk til den siste, men de første tre høres fornuftige ut. [:)]

Har og hoert om den siste, men vet ikke om det funker..Lavendel holder ikke katter borte. har store lavendelbusker i hagen, og kattene gaar forbi der de er. Maa sies at saa det ser ikke ut til at de driter der da..Men de kommer inn i hagen der plantene er...

Dyremishandler?? Hahaha, unnskyld meg mens jeg ler meg i hjel!
Har ikke gjort annet enn å se på de pelsdottene, tankene mine har aldri blitt utført.

Enkelte kan være så syke og tro at katten har mere rett på min eiendom enn det jeg selv har. Gå og legg dere.
Og ja, glemte jeg å nevne at kattene pisser på veggene på utsiden og da spesielt inngangspartet?? Og gjett hvem som må spyle vekk den hersens lukta?? Jo vi!!

Pepper er liksom dyreplageri?? Jeg skal kjøpe masse pepper og stør det utover hele hagen og rundt huset, og om de velger å snuse og luske i hagen min og får vondt i øynene sine, ja så er det deres problem...

Glemte jeg å nevne at naboen har ungen selv som bråker fælt og sparker ballen inn i veggen vår uten at vi klager?? Meget ubehagelig. Men vi lar ikke ungene våre få lov til å gjøre sånt. Så nei, kattene går ikke i hagen vår fordi ungene våre er bråkete[8D]

Og så var det snakk om holdningen jeg vidrefører til mine barn.... Hmmm... kan ikke huske jeg har sagt at jeg har sagt til mine barn at katter og dyr er verdiløse (deres egene ord) og at mine "dyremishandler tanker" nevnes høyt(?). Ungene er drittlei (bokstavelig talt) å trøkke i den hersens dritten.

Og en ting til; Husker fra tidligere i høst (eller var det høsten) der jeg la ut en tråd og hvor grusomt jeg synes det var at naboen "knertet" kattunger som de ikke ville ha. Da sa jo de aller fleste her på bv at det var helt vanlig og ok, og at de ikke hadde det vondt. Javel ja så det er ok, men å få pepper på potene og øynene er dyremishandlig??
Gå og ta dere ei bolle...

ORIGINAL: alltidlente

Herregud for en tråd...[8|]

Er det noen her som faktisk likestiller barn med katter???[8|]yikes[8|] DET er skremmemnde det!!

Herregud- hadde jeg vært gravid, og i tillegg måttet grave kattebæsj bort fra sko/klær hver dag hadde jeg klikket... Var livredd for toxo når jeg var gravid og så aldri en katt engang.. nei jeg ser virkelig ikke problemet med å synes at naboene kan ta ansvar for sine egne katter og deres dritt... evt. ikke ha 4 katter da dersom man sparker dem ( ergo dyremishandling) når de driter i din egen hage men ikke bryr seg om de driter i naboens...

Enten så har disse kattedritt-forsvarere katter selv eller så har de aldri hatt problemet selv[8|]

ORIGINAL: Minerva

Klippet fra kjerringrådside:
Få kattene vekk fra blomsterbedet

Legg en halv appelsin, clementin eller sitron på stedet du vil holde kattene borte. Må skiftes ut innimellom.

Svar:

Drypp Bergamotolje eller peppermynteolje på en trebit og la den ligge i bedet. Katter liker ikke lukten og holder seg borte. Du kan også plante peppermynte eller lavedel for å holde kattene unna. Men det tar jo en stund før plantene har blitt så store at de blomstrer.

Svar:

Plant fløyelsblomster. Kattene liker ikke lukten av disse.

Svar:

Hei!
Vil gjerne dele eit godt råd eg fikk. Fyll 1,5 liters brusflasker nesten fulle med vatn, og plasser dei ståande i hagen.

Ta bort etikettane fyrst, slik at dei er heilt blanke. Det skal visstnok halde kattane borte.

Har akkurat rigga til i hagen vår med 6 stk – etter å ha prøvd eddik, møllkuler, pepper, sitrusskal, og granbar.

Det siste var det einaste som hjalp – men no må jo plantene få lov til å koma fram i beda :o)

Det blir spennande å sjå om det hjelper – i alle fall enkelt og billig.

Lykke til!

Kjenner jeg er litt skeptisk til den siste, men de første tre høres fornuftige ut. [:)]

Takker Minerva for et langt og sikkert tidskrevende svar[;)]

Ska si du har mye å bekymre deg over!! BUUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHHUUUUUUUUUUUUU!!!!!

ORIGINAL: Biatx

Kaffegrut skal holde kattene borte har jeg hørt [:)]

Og varm kaffe!

Når jeg har en nabo som har en rasekatt(hatt katter i alle år) som ber meg strø ut hel pepper rundt sandkasse ++++ Hun sa de rygga når de kjente lukten...aldri hørt noe om svie i øyner eller på poter[:)]

Heller pepper en frostveske som sambo foreslo[8|]

Ringte også til dyrlegen her for jeg var så frustrert på kattene som driter og pisser over alt...da ba hun meg følge med om de har halsbånd eller om de ser ut som løskatter..for da måtte jeg kontakte mattilsynet,hun sa også at hvis man steriliserte eller kastrerte kattene så hadde ikke så stort markeringsbehov..kunne kjøpe kattdegvekk osv osv...

Men seriøst noen av dere må roe dere ned vertfall 5 hakk[:)]

Back
Topp