Forbanna katter!

Er ikke veldig lett på ta TS seriøst når hun skriver sånn som hun gjør utover i tråden her.
Skjønner at det er irriterendes med kattemøkk i hagen, men det blir ikke noe bedre med den holdningen. Håper du finner en løsning på problemet ditt TS, uten å skade noen dyr. Det er mulig vet du.
Og hvis du har sett at naboen din sparker kattene om de driter i hagen hennes, så kan du jo melde henne til mattilsynet. Er du heldig så tar de kattene fra henne, og vips - problem løst [;)]

Og sånn utenom det så foreslår jeg at du tar en god kikk på deg selv, og tenker over om du syns måten du fremstiller deg selv på i denne tråden er måten du ønsker at folk skal se deg.

ORIGINAL: Surita

Men prøv å strø litt appelsinskall rundt omkring og se om det hjelper litt. Funker ikke på absolutt alle katter... men de aller fleste synes det er ekkel lukt av sitrusfrukter. [;)]

Gjentar bare hva jeg skreiv lengre oppe i diskusjonen her... virkelig ikke nødvendig å sparke katter eller torturere dem på alle andre måter fordi man ikke liker dem. Ja... irriterende med kattebæsj i hagen...

ORIGINAL: *BV addict*

Du får bosette deg der det ikke finnes noen andre.

Noe å strø med?? Og med det mener dere gift??[>:]

Vi har hund, det funker som bare det. En litt dyr anti-kattedritt metode, men pyttsann[8D]
Bare for å ha det klart, vi sender ikke bikkja etter kattene...hans markeringer rundt om hele eiendommen har gjort susen. Og selvfølgelig har det jo vært noen katter som har prøvd seg mens han har stått ute i båndet..og skrekken her er ganske grov i målet, så de har sett og hørt han og svosj er de borte![8D]

Hvordan holdning overfører du til barna dine hi?
For vist du synes det er greit at ett annet dyr lider, fordi du skal slippe å ta opp katte bæsj.
Så lærer jo barna dine det at det er helt ok å slå, sparke dyr. For mamma sier jo at katter ikke er verdt noen ting,
Jeg er veldig glad jeg ikke kan si det jeg har mest lyst til å si til deg.
Men jeg er ekstremt heldig som ikke har deg som nabo. Ikke fordi du ikke liker dyr, det akseptere jeg, men fordi du synes at dyre mishandling er helt greit!!

Navoen min og jeg har det samme problemet som deg, vi har løst det så enkelt med å legge ut appelsin skall.

Dere som sankkerom pepper, bare fodi dere ikke liker katter, skal dere plage de?
Tenk på at noen faktisk er glad i disse dyrene!
Jeg ekke spesielt glad i andres unger, joda de er søte å nydelige på avstand eller et par timer, men legger ikke ut ting som er farlige for dem for at dem skal holde seg unna eindommen min[8D]
Innimellom må man bare tåle ting man ikke liker[:)]

ORIGINAL: H i l l a

Du får bosette deg der det ikke finnes noen andre.

Noe å strø med?? Og med det mener dere gift??[>:]

Nei ikke gift.. de selger jo ikke gift på dyrebutikken dah..
Noe med en lukt som kattene ikke liker! Men ellers helt ufarlig..

ORIGINAL: Hønemor92

Dere som sankkerom pepper, bare fodi dere ikke liker katter, skal dere plage de?
Tenk på at noen faktisk er glad i disse dyrene!
Jeg ekke spesielt glad i andres unger, joda de er søte å nydelige på avstand eller et par timer, men legger ikke ut ting som er farlige for dem for at dem skal holde seg unna eindommen min[8D]
Innimellom må man bare tåle ting man ikke liker[:)]

Man strør ikke pepper fordi man ikke liker katter, men man liker ikke kattedrit i hagen!
Jeg har selv katter, men kunne godt strødd pepper i blomsterbedet hvis de dreirt der, det skader jo ikke katten på noen som helst måte! De merker lukta, og finner et annet sted å drite..
Det er ikke å plage katta!! De har faktisk såpass god luktesans at de ikke drar helpeppern oppi nesa før de merker hva det er!
Forresten så er jeg veldig glad i kattene mine! (men ikke i skiten deres)

Katter liker ikke sitronlukt.
Prøv å spraye med sitron/legge ut sitronskiver?
Mindre "plaging" enn pepper, selv om jeg må innrømme at jeg nok også hadde vurdert det om kattene brukte hagen min som kattedo - og jeg elsker katter!

Helvetes kattefaen altså! Skjønner frustrasjonen din!

Går de ikke ann å legge ut noe jævelskap så de holder seg unna??

Pepper sier samboeren min her!

Håper du blir kvitt de [:@]

stå å se etter de, å når du ser kattene spruter de vann på de med hageslangen eller noe sånn. katter hater vann så det er nok ikke så ofte de vil besøke din hage da[;)]

Men altså, skal man godta alt da fra dyra?
Har de alle rettighetene?

Ærlig talt, vi må jo få ta vare på det som er vårt.

Hester, kyr og sauer er jo sperra inne i strømgjerde!
Er det dyreplageri?

Om vi strør pepper rundt eienrommen vår for å hindre at de går inn er det faktisk ikke noe værre i mine øyne.
De vil holde seg unna fordi de ikke liker lukta, og det svir om det kommer på potene?
Kyr og hester får støt om de forsøker å springe på strømmen.. jeje.

Klippet fra kjerringrådside:
Få kattene vekk fra blomsterbedet

Legg en halv appelsin, clementin eller sitron på stedet du vil holde kattene borte. Må skiftes ut innimellom.

Svar:

Drypp Bergamotolje eller peppermynteolje på en trebit og la den ligge i bedet. Katter liker ikke lukten og holder seg borte. Du kan også plante peppermynte eller lavedel for å holde kattene unna. Men det tar jo en stund før plantene har blitt så store at de blomstrer.

Svar:

Plant fløyelsblomster. Kattene liker ikke lukten av disse.

Svar:

Hei!
Vil gjerne dele eit godt råd eg fikk. Fyll 1,5 liters brusflasker nesten fulle med vatn, og plasser dei ståande i hagen.

Ta bort etikettane fyrst, slik at dei er heilt blanke. Det skal visstnok halde kattane borte.

Har akkurat rigga til i hagen vår med 6 stk – etter å ha prøvd eddik, møllkuler, pepper, sitrusskal, og granbar.

Det siste var det einaste som hjalp – men no må jo plantene få lov til å koma fram i beda :o)

Det blir spennande å sjå om det hjelper – i alle fall enkelt og billig.

Lykke til!

Kjenner jeg er litt skeptisk til den siste, men de første tre høres fornuftige ut. [:)]

ORIGINAL: StinkiStini

Er det dyreplageri?

Om vi strør pepper rundt eienrommen vår for å hindre at de går inn er det faktisk ikke noe værre i mine øyne.
De vil holde seg unna fordi de ikke liker lukta, og det svir om det kommer på potene?

Når begynte kuer og sauer å gå inngjerde?
Er ikke lenge siden jeg var på hytta vår og plukka både saue bæsj og ku bæsj.
Forde går faktisk fritt vist ikke det er fra for dyra selv!
Og som mange her har skrevet legg utt ting som ikke er farlig for kattene. Hva med appelsinskall, sitron.
Mye ufarlig men kan prøve seg frem med.
Man må ikke la dyra lide for det?Eller som mange her synes er greit da. En katt er ett liv på planeten vår også, et er til og med ett husdyr som antegeligvis noen er glad i.
Jeg liker ikke andre barn, og kjenner jeg virkelig plages av barn som slår sparker og eiier ikke oppdragelse.
Men jeg mishandler ikke de for det. Kunne jeg aldri ha gjort.
Mye man plages med her i verden, men betyr det at vist jeg plages skal de andre plages mer??

ORIGINAL: ~StRaToS~
Sal kjøpe inn masssse pepper og strø over hele plenen og er jeg heldig så treffer jeg en av de stugge skapningene i øyet..... Så slipper jeg å se de mere.
Mishandling?? Dont give a fuck! Var ikke jeg som ba om de jævlene, er urettferdig at jeg skal stå igjen med dritten deres!
(får ønske meg ei bikkje til jul.... eller hagle[;)])
Jepp, det er slik jeg føler de de hårete skapningene.
Barnslig?? Bryr meg midt i ræva altså...[8|]
Det er ikke dere som sitter igjen med problemet.

Herregud, er du helt syk i hodet eller ?! Jeg har ALDRI opplevd å trå i en kattebæsj ute i hagen, enda vi har to katter og en hund, pluss mange nabokatter ! Aldri har jeg innbilt med at jeg kan lære katta hvor den skal bæsje og ikke [8|] Du kan ikke bedrive dyremishandling fordi kattene går i din hage, syke menneske! Hadde du gjort noe sånt mot min katt, fy fa.. som du skulle fått gjennomgå! Det finnes ikke ok å mishandle andre dyr fordi du hater de! Må du da heller ha så mye vett i hodet at du prøver noe som ikke er så skadelig for kattene !

Fy så provosert jeg blir over hjernedøde mennesker som ikke tenker over at dette er dyr noen bryr seg om.... !

ORIGINAL: søvnløs og lykkelig

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: lille nuppa

jeg fatter ikke at folk kan sitte her å si: du får bo ett sted uten naboer osv?
hvorfor være så frekke?

det må jo være lov å reagere på at hagen blir full av dritt fra katter du ikke eier selv?
naboene bør jo da evnt enten betale for middel som fungerer, eller plukke opp etter kattene sine

pappa hadde villkatter under trappa, og kasta ut en kinaputt fra vinduet, og det ble jaggu borte gitt
IKKE på dem altså, bare ved siden av trappa
vann funker også godt, stå klar med slangen å sprut på de som kommer inni hagen
tar ikke lang tid før de ikke liker hagen din[:)]

pepper høres jo bra ut om det funker, bare sjekk at dem ikke dør av det først[8D]

skal man ha dyr så følger ett ansvar, og om kattene velger naboens hage som do, så får man rydde opp etter dem[8|][>:][:@]

Det er da ikke verre med kattedritt for henne en alle andre.
Og det er da ikke frekt å si at da må man nesten bosette seg litt vekk fra alle andre, for er det noe det kryr av, så er det katter som går å driter.
Katter har gjort det i alle år og kommer nok til å fortsette med det. Slik er det bare.
Hehe, jeg skulle likt å sett at alle katteeiere fotfulgte kattene sine og plukketr opp driten etter dem[8D] Er da tross alt ikke slik det fungerer!

Da får de la være å ha katt når de ikke er modne nok til å ta ansvar. Det er slik det skal fungere.

jeg får ta på meg skoene da, og løpe rundt i nabolagets hager, og bed, med spade og lommelykt,og grave opp og ta med meg evt. bæsj..[;)][:D]
og blir jeg fersket, så får jeg skylde på at jeg er katteeier,og bare er moden nok til å ta ansvar for min katts handlinger

hahaha

Haha[:D]
Herlig!

stratos:

Fy faen! Du må seriøst skaffe dg et liv!!! Dette er den dummeste tråden jeg noen gang har forvilla meg inn på!!! [:@][:@] Hvis det er sååå fælt så synes jeg du ska flytte på en øde øy der du slipper å irritere deg over naboer og andre udyr! Husk å ta med deg telt!

Skjønner at folk her inne er temmelig tøffe når de har en skjerm foran seg som de kan gjemme seg bak! Da er de tøffe da!! [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Så håper noen gnir pepper i øynene dine, kanskje pepperspray??

Hjelpes for en tråd [:-]

ORIGINAL: søteste

ORIGINAL: StinkiStini

Er det dyreplageri?

Er ikke lenge siden jeg var på hytta vår og plukka både saue bæsj og ku bæsj.
Forde går faktisk fritt vist ikke det er fra for dyra selv!
Og som mange her har skrevet legg utt ting som ikke er farlig for kattene. Hva med appelsinskall, sitron.
Mye ufarlig men kan prøve seg frem med.
Man må ikke la dyra lide for det?Eller som mange her synes er greit da. En katt er ett liv på planeten vår også, et er til og med ett husdyr som antegeligvis noen er glad i.
Jeg liker ikke andre barn, og kjenner jeg virkelig plages av barn som slår sparker og eiier ikke oppdragelse.
Men jeg mishandler ikke de for det. Kunne jeg aldri ha gjort.
Mye man plages med her i verden, men betyr det at vist jeg plages skal de andre plages mer??

Vi lever i to ulike verden.
Jeg kan aldri sammenligne et barn og en katt.

Og i den virkelige verden, ikke på hytta osv så er det gjerder rundt dyra ja.
Katter dør ikke av verken vann eller pepper.

Heldigvis er jeg ikke plaget med katter lengre, for jeg kasta en halvliter vann på den som til stadighet pissa ned utgangsdøra vår.

Og søteste :

Svaret på det er vel omtrent på 1300-tallet.

Back
Topp