Forb**** NAV!

Martima

Betatt av forumet
Den ene dagen jeg har fri til å dra dit for å spørre om ting jeg lurer på i forhold til permisjon og hvor mye penger jeg kan forvente har de for det første flyttet kontor!!
Åsså kommer jeg dit åsså finner jeg ikke en levende sjel som kan hjelpe meg![:@]
Derfor lurer je på om det er noen av dere mammaer der ute som kan svare meg på et spørsmål...
Hva regnes fødsels/foreldrepenger ut ifra?
Jeg er samboende med barnets far, jobber deltidsstilling (fast ansatt) + xtravakter på sykehjem. Hvor mange måneder tilbake i tid går de for å regne ut månedssummen jeg har rett på? Går de ut fra min faste lønn eller fra min totale lønn? Følet meg skikkelig teit [&:]som må spørre om slikt men... Har aldri vært gravid før så ALT er så nytt! Tusen takk til de/den/dere som kan hjelpe meg!!!!![:D]

de går 10 mndr tilbake. du må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før perm start.

jeg fikk mannen min til å ringe her om dagen. det tok riktignok laaaaang tid å få svar, og han snakket sikkert med halve nav.
men han fikk iallefall svar :-)

er nok lettere å ringe sånn enn å gå innom. vi gjorde d å fikk snakke med en fyr som mente han kunne d. men han kunne ikke fortelle oss hvordan de regnet d ut. duste mann.

Jeg tror det varierer veldig hva de tar utgpkt i, har sett folk har sagt både 3 mnd og 6 mnd. [X(] Men som sagt over må man ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før svangerskap. [:)]

de har desverre "myndighet" til å si du må krysse av for å være villig til å ta jobber alle veier.
pga ellers er du ikke interresert i jobb ifølge de.

men nå skal d sies at nav aldri har hentet folk fra andre fylker.
utenom en gang, d var noe fiske greier på vestlandet som trengte 100 folk eller noe.

men de liker å ha kontrollen.

på nav her gikk de igjennom hele søknaden å passet på at jeg hadde krysset riktig og hadde med opplysningene jeg trengte. og så måtte jeg på sånn teit dagpenge kurs.

Back
Topp