Forandret ultralyd!!

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Er sånn passelig irritert nå. For flere uker siden fikk jeg time på sykehuset med OUL den 26 mai. Jeg og kjæresten har planlagt alt rundt den datoen, gledet oss, fortalt alle at vi skal dit da osv. I dag fikk jeg brev der de hadde forandret timen til den 6 juni!
Vi har jo andre planer da og ddessuten blir det kjempeseint. Er da i uke 22!
Som sikkert flere her forstår vil man jo få unnagjort ultralyden for å vite at babyen har det bra inni der:wideyed:
Hva synes dere jeg burde gjøre? Tror dere det går an å klage og komme igjennom med det?

Ring og hør om det er mulig å endre :)

Syns også du skal ringe sykehuset og høre. Uke 22 virker jo veldig seint å ha det i, så du burde jo bli flyttet hvert fall to uker frem?

Er sånn passelig irritert nå. For flere uker siden fikk jeg time på sykehuset med OUL den 26 mai. Jeg og kjæresten har planlagt alt rundt den datoen, gledet oss, fortalt alle at vi skal dit da osv. I dag fikk jeg brev der de hadde forandret timen til den 6 juni!
Som sikkert flere her forstår vil man jo få unnagjort ultralyden for å vite at babyen har det bra inni der:wideyed:
Hva synes dere jeg burde gjøre? Tror dere det går an å klage og komme igjennom med det?

Ultralyd skal gjennomføres mellom uke 17-20 i henhold til reglementet.
Jeg ville ikke godtatt det!
Jeg skal inn 19+2 og synes det er i seneste laget (jordmor var enig og skulle ringe dersom det ble ledig før)

Synd at det er så mange helligdager og sånt..får vel ikke kontakt med noen før på onsdag neste uke og da er det sikkert for seint :shifty:

De jobber vel på føden døgnet rundt selv om det er helligdager og helg? Ville prøvd å ringe nå jeg :)

Syns absolutt du skal ringe og si ifra! For å kunne fastsette termin riktig burde man jo ha ul mellom uke 17-20! :)

Jeg ville også ringt, for uke 22 er veldig sent for oul. Prøv å ring føden ja, der er det alltid folk ;)

Jeg hadde definitivt ringt! Enn å måtte vente så lenge :( håper dem hjelper dere

Går jo ann å høre....

Ja, skal prøve å ringe i morgen. Men kjenner jeg sykehuset rett blir det nok vanskelig å få igjennom noe.. Vanligvis går jo timehenvisning om sånt igjennom lege. Kanskje dette også må gå igjennom legen min..:confused:

Ja, skal prøve å ringe i morgen. Men kjenner jeg sykehuset rett blir det nok vanskelig å få igjennom noe.. Vanligvis går jo timehenvisning om sånt igjennom lege. Kanskje dette også må gå igjennom legen min..:confused:
Nå vet jeg ikke hvordan det fungerer på sykehuset ditt, men når jeg aldri fikk brev om henvisning til UL ringte jeg direkte til gynekolog-avdelingen på sykehuset og spurte. Etter hun sjekket opp litt fant hun ut at det blitt noe kluss med henvisningen og at hun skulle ordne med en time til meg. 10 min ringte hun tilbake og ga meg time når jeg er 19+0.
Det står sikkert ett nr til avdelingen i brevet om UL, ring dem idag du å hør om det ikke finns noe tidligere time :)
Lykke til!

Som jeg trodde så er det ingen mulighet å få tak i noen før på onsdag neste uke... Alle har tatt helg og ferie tydeligvis:bored: da får jeg sikkert som svar da at det er for seint å forandre på timen for de har ingenting ledig før den 6 :banghead:

Prøv å ringe uansett! Jeg må på ekstra oppfølging og fikk egentlig time neste mandag. Så ble den flyttet til fredag og så til torsdag. De har alltid noen andre de kan skyve på, f.eks de som har fått tildelt time i uke 17 og kan skyves til 19.

Nå vet jeg ikke hvordan det fungerer på sykehuset ditt, men når jeg aldri fikk brev om henvisning til UL ringte jeg direkte til gynekolog-avdelingen på sykehuset og spurte. Etter hun sjekket opp litt fant hun ut at det blitt noe kluss med henvisningen og at hun skulle ordne med en time til meg. 10 min ringte hun tilbake og ga meg time når jeg er 19+0.
Det står sikkert ett nr til avdelingen i brevet om UL, ring dem idag du å hør om det ikke finns noe tidligere time :)
Lykke til!

Samme her, jeg ringte sykehuset i uke 16/17 siden jeg ikke hadde hørt noe fra dem. De hadde også mottatt henvisningen fra legen min flere uker før, sa hun jeg snakket med. Og så gav hun meg en time med en gang, i uke 19.
Fikk ikke noen forklaring på hvorfor de ikke hadde sendt meg brev om time før.

Det lønner seg absolutt å ta kontakt med dem.

Ringte du de idag? :)

Ringte de i går ja, og fikk desverre beskjed om at de ikke kunne gjøre noe med det. De hadde mangel på folk, sykemeldinger osv. Jeg spurte om ikke uke 22 var veldig seint og da sa hun at de tar den ordinære ultralyden helt til uke 23! o_O

Hun sa at hvis jeg ville gjøre noe med det måtte jeg dra til privat klinikk, men det koster jo en god del.. Sjekket pris og det var over 1000 kr. Vi har også en 3 timers reisetur til sykehuset så bare det koster mye.

Jeg må bare finne meg i at ting er urettferdig, og håpe og krysse fingre for at alt er bra med baby der inne.. Den er jo meget aktiv så liv er det i hvertfall.

Back
Topp