Forandret smak sans?

litt-anonym

Forelsket i forumet
Alt jeg elsket før, klarer jeg bare ikke helt lenger..
Sjokolade uaktuelt. kinamat, går ned men er ikke noe godt lenger osv osv..

Lærte meg å like løk når jeg har gått gravid de andre gangene, men nå er ikke det heller godt lenger..

Husker sist jeg var gravid (ble på vinteren) så hadde jeg mest lyst på grillribber, men de var ikke å oppdrive. Nå brekker jeg meg om noen steker de i nærheten av meg...

Flere som har det slik?

Huff kjenner meg igjen ja ;) Pepsi max er min beste venn, og nå klarer jeg det bare i veeeeldig små mengder.. kjenner at kullsyre ikke er særlig godt lenger!! Og salat er smakløst, noe jeg er veldig gla i til vanlig... flere typer pålegg blir jeg kvalm av å tenke på, får i meg leverpostei og ost... ellers går det i skiver med smør på.. hihi :) spent på hva det neste blir!!

Oh yes...

Jeg har f.eks allltid vært en skikkelig kaffekjerring og nå brekker jeg meg av det. Samme med grillmat og en del kjøtt, spesiellt stekt kjøtt, brekker meg bare av lukta.

Masse annet som jeg reagerer på også av lukter. Røyklukt, maten til hunden vår (må gi den mat mens jeg holder meg for nesa ;).. det er en laaaang liste.

Snodige greier....

smak og lukte sans er veldig forandret. Sliter veldig med middagsmat, blir forderfelig kvalm av det (på randen til å kaste opp). Før jeg ble gravid var jeg kjempe glad i nudler men nå klarer jeg verken smaken eller lukten. Men samtidig er det litt positivt å ikke klare enkelte mat typer som hamburger og annen junk-food :)
Har også store problemer med røyklukt som min kjære får gjennomgå mye med.

Taklet ikke pinnekjøtt sist, selvom det er det beste jeg vet. HÅPER jeg klarer å spise det denne julen. Ellers har jeg begge gangene fått mer lyst på sjokolade, selvom jeg vanligvis knapt har sjokolade med når jeg kjøper smågodt. Og så har jeg lyst på take away:P Kinamat, pomfri og Mc Donalds mat. Syns Mc Donalds egentlig er skikkelig kvalmt:P Men sånn egentlig har jeg ikke særlig lyst på noe som helst.

jeg har liksom helt fra uke 6 hatt lyst på en ting, også etter ett par dager, klarer jeg ikke lukten av det, og nå begynner jeg å gå tom for ideer om hva jeg har lyst på...
for det er absolutt ingen ting som frister, men jeg mååå spise hvis jeg ikke skal være kvalm..
akkurat idag spiser jeg bare plommer, imorgen kan det hende jeg kaster opp av det.....
håper dette går over snart...

Jeg hater middagsglassene som sønnen min spiser. Han er desverre veldig kresen, så kan ikke gi han noe annet. Også må jeg jo holde det opp til leppa for å kjenne om det er for varmt. Æsj, æsj, æsj Jeg har dilla på junk food, mcdonalds er himmelen. Vanligvis syns jeg det er altfor fettete. Pepsi max er flott, og gjærbakst går ned på høykant. Så det er mye god næring den lille fåremoticon

Joda, kjenner meg litt igjen. Kjøpte en av mine favoritt sjokolader her om dagen, jeg kunne liksågodt spist papiret, sjokoladen smakte ikke noe.

Det var mye jeg tålte i begynnelsen av kvalmeperioden, men nå har det meste blitt "oppbrukt". Jeg blir skikkelig kvalm hver gang jeg går innom matbutikken. Alt jeg har spist og smakt på, blir liksom lagra i graviditetshukommelsen og tåler absolutt ikke å gjenkjennes. 

Må alltid ha noe nytt. Og det må vanligvis være tørt og nesten smakløst. Jeg blir til og med brekkeferdig av å lese ordet potetm- nei, jeg vil ikke skrive det heller :(

Back
Topp