For tidlig?

jealie28

Gift med forumet
Tulla mi på snart 6 mnd har de siste to ukene lagt seg rundt kl 18.. da har jeg holdt henne våken en times tid med å styre med kveldsstell, spising, leking osv..men kl 18 hver kveld så sovner hun nesten sittende.. så jeg legger hun jo da... sover til kl 0630 (våkner èn gang på natta for å spise) Men jeg synes dette høres så tidlig ut?
Når legger deres små seg? rundt denne alderen her?

Må forresten tilføye at jeg har prøvd å forskyve sovetidene hennes utpver dagen slik at den siste delen av dagen ikke skal bli så lang... men går ikke.. og en ekstra dupp rundt kl 17 gjør at hun ikke legger seg for kvelden før ni...og det blir jo litt sent igjen?

Min sønn er snart 17 mnd, og han legger seg fortsatt mellom halv seks og halv sju.. heh.
Han begynte akkurat som jenta di, sovna sittende, så vi har bare latt han styre det selv.
Nå legger han seg, blar litt i bøker og sovner til slutt - som regel i seks-tida.

Når min va 6mnd la ann seg vell i 7tiå å såv t 7

nå e ann i seng halv 8 å såve t 7 (legge eg har før står han opp før)
han e nå øyestraks 1år

Høres ut som en drømmesituasjon å kunne legge henne klokka seks og så sover hun, minus én mating, til halv sju dagen etter.. det er ikke for tidlig så lenge hun sover både godt og lenge :)

gutten min på 11 mnd legge seg mellom kvart på 6 seinast 7 og d har han gjort siden havn va 5-6 mnd :) så d e abselutt isje for tildilgt å legge seg når de sovne ca 12 t ;)

Så bra å se at det er flere, for jeg synes det høres så lenge ut. Men da er det jo igrunn ikke det da skjønner jeg =)
Ja, det er egentlig en drømmesituasjon, får jo litt mer voksentid på kvelden, og det er jo såklart digg =)

Mi er rett over 7 mnd og legger seg rett før 1800. Hu er trøtt, ser ikke noe poeng i å holde hu våken da.

Så legges i 1800 tiden også sover hu til alt mellom 0815 - 0915 :)

*bankibordet*

Leggetiden her har vært 19 hele veien.. Bortsett fra når han var nyfødt og måtte ha mat støtt. Ble litt ymse med legginga da.

Nei, syns ikke det er for tidlig. Snuppa her la seg kl 18 lenge. Hun var vel over året før det begynte å drøye nærmere sju :)

Det er jo kjempefint at hun har funnet fram til den rutinen da. Her legger lillegutt seg senest 7-8 tiden på kvelden. Som oftest vil han legge seg tidligere og er trøtt når klokka nærmer seg 6. Ingen vits å tyne de stakkars små når de så tydelig trenger å legge seg og er trøtte. 

gutten min er 8 mnd nå men han har fra han var 3 mnd lagt seg seinest 19 men mange dager vi ikke kommer før rett over 18 før han sover, men skal sies at han sover jo til kl er 09 dagen etter å da uten man =) så han trenger tydeligvis søvnen sin =)

Hørtes helt fantastisk ut spør du meg, min lille mann er snart 8 mnd, legger seg i 8-halv 9 tiden og sover til mellom 6 og 7, og han er våken alt fra 3-10 ganger i løpet av "natten".. Kan ikke forvente at de skal sove mer enn 12 timer i strekk da...

Back
Topp