For tidlig?

Syns også det er litt tidlig. Også syns jeg man burde ha fast inntekt (da tenker jeg på jobb!!!) og ha gått ferdig skole osv. Men det er opptill hver enkelt, men en trygg økonomi bør man jo ha da! Ikke trygdepenger... sorry hvis jeg tråkker noen på tærne, men det er min mening!

Samboeren min har fast jobb[:D] tråkker ikke noen på tærna,spurte jo etter deres meninger[;)]

hvor gammel er typen din da? typen min er 20 og er en utrolig stolt pappa [;)]

er selv 18 og gravid å fra bergen faktisk... syns du ska følge instingtene dine... [:D]

om du er klar eller ikke er det bare du som kan avgjøre, tror ikke alder har så mye med når en er klar, men det er viktig å tenke på at en baby er et veldig stort ansvar, og ens egne behov blir satt litt til side!
MEn vil ønske deg lykke til[:)]
Bor i bergen jeg også, jeg ble 25 før jeg var klar!

Jeg synes til tider jeg er for ung! (22 år) Er enig med de andre om at det er veldig individuelt når man føler seg klar osv, og det i tillegg til et stabilt forhold til partneren er nok det aller viktigste. Jeg går enda på høgskolen, til våren er jeg ferdig med bacherlorgraden min. I utgangspunktet ville jeg vente med barn til jeg var helt ferdig på skolen, nå har jeg bestemt meg for å gå videre på mastergraden og da blir det litt lenge å vente synes jeg, men er i alle fall ferdig med en viktig del av utdannelsen. Vil jo selvsagt råde deg til å gjøre det som er best for deg og samboern din, samtidig ville jeg i alle fall ha satset på å ha fast jobb FØR jeg ble gravid (jeg jobber deltid ved siden av studiene) for inntekten skal ikke bare holde barnets første leveår men fremover også, og det er vel ingen tvil om at ofte krangler par ekstra pga dårlig økonomi...

Ble litt mye om meg, da... var ikke meningen. Lykke til i alle fall. Det viktigste er at det er nøye gjennomtenkt[:)]

Føler du at du er klar for det så ville jeg ikke ha stussa engang mange som er mye yngre enn deg som har fått som har blitt verdens beste mammaer [:)]

Jeg ble mamma da jeg var nett blitt 18. Nå er han snart 14. Kunne ikke tengt meg et anna liv. Selvsagt var det tider som var tøffe, som da vennene mine sluttet å inkudere meg i enkelte ting, de trodde jeg var for opptatt. Men det var jo bare å snakke med dem. Jeg har tatt utdanning nå i ettertid. Var ikke klar til å gå mere på skole da uannset. Fikk barn nr 2 for 5 år siden og venter nå nr 3. Synest virkeli ikke det blir enklerre, verken graviditet eller forhold [&:] Lykke til[:)]

Tusen takk for alle svar folkens[:D] Setter stor pris på det. tenker selvfølgelig masse på om det ikke er for tidlig til å få baby å slikt nå. På mangen måter er det det,med tanke på at eg enda ikke er ferdig. Så tenker eg ofte, når kommer det noen gang til å passe? Eg elsker å gå ut å kose meg med venner,men ikke nødvendigvis drikke[:-] Har mangen venninner så har baby,så eg ser kanskje så godt de klarer det?
Meg og samboeren min har det kjempe fint,faktisk fantastisk! Han er 20 år[;)] Eg har veldig lyst, men eg stusser frem og tilbake. Har trossalt en søster som er 4! Hadde blitt litt rart[:D] men men.. vanskelig.. mye men og ja

Mange synes nok det er for tidlig i forhold til alder. Men så lenge man vet man er klar så synes jeg ikke alder har noe og si.
Jeg følte meg ikke helt klar når jeg først ble gravid,men jeg ble klar på de 9 måndene[:)]
Lykke til med prøvingen!

Er man klar er man klar, det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt. Men jeg skjønner ikke hvorfor man skal stresse! Jeg var klar etter et år med min samboer jeg og, og maste litt av og til. Men var også bare 21 da. Nå blir jeg 25 i desember, og har vært sammen med han i 4 år, og bodd sammen i 3 år og 8 mnd. Nå er vi klare begge to, og jeg er glad for at jeg ventet såpass lenge...

Back
Topp